Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
29.03.2020 18:33 - Как и какво да пазарим по време на карантина?!
Автор: moniboneva Категория: Други   
Прочетен: 1173 Коментари: 0 Гласове:
2

Последна промяна: 29.03.2020 19:30

Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg
     Смешните сцени по цял свят с изкупуване на тоалетна хартия, всички знаем. Но преди да се смее на тях ,нека си зададем въпроса? Учил ли ни е някой някога ,как да пазарим Не!Учили сме някой от нас ,как да разпределяме семейният си бюджет ,но това е съвсем друго. Как да пазарим никой не ни е учил. А във времена на бедствия   ,още по малко сме подготвени!Майка ми е завършила курсове по търговия и за търговски управител.Работила е в тази сфера дълги години. Самата тя ме упреква, че не умея да пазаря. Трябвало вместо да ме оставя у дома да чета книги да ме взема с нея на пазар./По планова икономика имах отличен 6 в механо-техникума.  Пазарната икономика ми беше интересна дисциплина,докато следвах право.Имам сертификат и за кредитен консултант.Теоритичните знания и практиката, са различни неща./  Майка ми ме е вземала ,като дете с нея на вечерно училище  в ТОХ -Бургас. Нямаше къде да ме остави.Слушала съм там лекции,докато съм била още предучилищна възраст :) Когато бях съвсем малка, живеехме на север. Тогава тя беше лаборантка в завод и повече я влечеше химята,отколкото търговията. Но живота се променя, налага се понякога да сме гъвкави и самите ние. Да учим нови неща и по зряла възраст.Човек се учи докато е жив В това няма нищо срамно. Срамното е да не знаеш как да се оправиш и да изпадат в смешно положение, като тези паникьосаните с тоалетната харатия!Това е защото не знаят,какво точно ще им е необходимо.Никой не знае колко време ще продължи. Седмици месеци, максимум  година или ще се превърне в периодичен сезонен вирус? И през всичкото това време не може да се заключите у дома, запасени с ролки тоалетна хартия.Смешно е за нас! За бъдещите поколения когато четат аз това време а те със сигурност ще бъдат принудени да се информират за подобна ситуация за тях ще е комедия.Реално е трагикомедия!Там където има страдащи и починали смехът,лесно преминава в сълзи. Основното което ще ни е необходимо за дома ако имаме течаща вода и сапун това е брашно,стига да знаем да си омесим питка или каквото да било друго.Аз първото което съм научила като дете от моята баба и леля е месенето на тесто за питкилМакар,че си има тънкости както казваше баща ми Бог да го Прости! Той е завършил средно училище по хлебарство и пекарство. Но след това също като майка ми придоби друга специалност и беше военен ,когато аз  бяхвече родена.Най-важното е това  ХЛЯБ никой не е по голям от него. Днес той не липсва на пазара ,има го пакетиран. Ние купуваме хляб с квас.Затова за 4 членно семейство,повече от 2 пакета брашно няма да са ви необходими.След което 1 пакет леща може и боб не повече Ако имате у дома не купувайте!Запасяването е ненужно в случай че пикът не продължи повече от 2 седмици или 1 месец.Освен,че ще ви източат сметката възможно е да се окажат в изилшество. Това са основните продукти за дома Българина обикновено прави зимнина Предвид че е пролед може и да няма останало нищо от есенно-зимните запаси Ние тази година за първи път не парвихме нито компоти от череши и кайсий ,нито друга зимнина като домати, краставици и чушки в буркани -ето какво се случи, сега  купуваме кисели краставици от Била.Които от вас имат, са си свършили работата с припасите на половина!Не прибавят към храната витамини и заместват пресни зеленчуци Българите имаме и това предимство пред американците например че тук могат да си сеят много неща В САЩ това е забранено и ги чака солена глоба за нарушение,дори затвор. Затова хората истерично изкупуват магазините в САЩ! Те не са производители. Нямат зимни запаси .Дори много американци не умеят да готвят разчитат на доставка по домовете ресторанти и вериги за бързо хранене Една част от тях не работят ,това всява допълнителен хаос.Искрено се надявам в България този вариант да  го избегнем! Освен това,наблюденията ми преки чрез други хора, косвени на видео съм наясно, че при тях липсват основни консумативи -маски, антисептичен гел ръкавици и спирт. И това е в САЩ ,затова и заразените са толкова много!Хора търсят да купят,но ги няма!     И тук няма маски по аптекте.Може да има да ги пазят, само за медици, но и те се оплакват, че нямат.Аз успях да закупя, докато беше грипната епидемия през Февруари. Без да се запасявам 3 маски за 3 члена на семейството.Но сега през Март месец няма. Не е въпроса в презапасяването!Те се износват от употреба, след пране- трябва да се сменят!Не е фатално ,защото може да си направите маски ,сами у дома с парче плат и ластик ,както и да ползвате шал.Това което трябва задължително да знаете, че тези маски от аптеките са тънки.   През тях коронавируса свободно преминава, защото е по голям от техните пори 20 nm.Аз им слагам отвътре, марля оплътнител.Затова ако ще си правите домашна маска, изберете по дебел плат. Антисептични гелове за ръце се продават но ...трябва да са с бактерицидно действие да съдържат биоциди-иначе не е гарантиран ефективността им.Ако не пише на опаковката, че са такива,вероятно не са. Ще кажета все пак ,някаква роля играят.Толкова, колкото и сапуните.Ако липсва спирт  може да ползвате водка като дизенфектант. В краен случай кислородна вода ,но трябва да я разредите, защото щипе и изгаря ,попаднала върху кожата. Не прекалявайте за да не ви се наложи след карантината,посещение при дерматолог. Особено тези които са с чувствителна, кожа по добре ползвайте ръкавици, вместо дезифектанти.Те са надеждно средство за защита -ако може да си ги набавите. Може да ползвате домакински ръкавици, ръкавици от бои за коса, дори топлите си зимни ръкавици .  След употреба ги перете и сушете на слънце за дезинфекция. Ако имате тази основни неща ще изкарате карантина Разбира се може да се поглезите с някой неща без които обикновено не можете От тях изберете по големият вариант за да не се налага да излизате често Аз например съм си купила по големи пакети мюсли и овесени ядки за да не се налага често да отскачам до магазина Не е точно запасяване а удобство.Знам че със сигурност ги ползвам за закуска и рано или късно ще ги изразходя Тоест няма да се налага да изхвърляте храна. Веднъж, че сте си изхарчили парите, втори път ,че ще е на вятъра.Консервите са нож с две остриета. Те съдържат вредни вещества да не говорим за риск от бутолизъм.Така че бъдете внимателни с тях!Може да вземете няколко но внимавайте със съхраняването им.Ако са подути след престой у дома в никакъв случай не ги яжте.Докторите и без това  ще са много заети във време на пик за да им  отворите такъв проблем както и живота си да застрашите Малко диета през пролетта няма да навреди Стремете се да се храните с пресни плодове и зеленчуци. Все пак е пролет да се хванем за зелено по типично български Колкото до хранителните добавки Или разтоврими витамини Препоръчвам витамин С и В 1 витамин Д ,но по добре слънце на терасата ,отколтото таблетки с витами Д.Те са необходими най-вече за възрастните хора, витаминини Д. През Февруари ходи до дрогерия, имам карта  и пазаря там,вместо магазини за козметика. Нямах никакво намерение да купувам витамини или минерални добавки. Разглеждах шампоани, козметка, но нещо вътрешно ме затегли да купя цинк. Дори не знам, защо го направих. Сериозно не знам, нямам логично обяснение!След което потърсих информация за цинк в Интернет.Оказа се, че той спомага оздравяването от пневмония.На хората с Ковид -19 по някаква причина, им липсва в организма ,именно този елемент Zn.Точно на време, ""потиквана от вътрешен глас купих и ги пих.""Затова колкото да съм логистична,ви съветвах в предишен пост да следвате и вътрешния си глас.Аз не постъпвам, ирационално в повечето случаи. Винаги точно знам, какво ще купя, колко струва и с колко средства разполагам. Не се нахвърлям по типично женски, върху нещо което видя,а пък да съм тръгнала за други стоки.По отношение на пазаруването съм по практична  като баща ми ,отколкото като майка ми с търговски нюх.Затова  от нея търпя доста критики! Тя дълго обикаля магазините, гледа цените ,подбира стоките една по една... и сега като е лишена от това удоволствие,разбираемо негодува и критикува. Дошло е времето да сме практични,а не толкова да проявяваме търговски нюх , като купуваме всичко изгодно на промоция.Мислете с главите си, какво ви е най-нужно на самите вас?! Защото има и индивидуални нужди. Селенизацията на населението е важна! Аз имах преди 2-3 години сън. Да пия селен. Аз рядко сънувам ,още по рядко така подробно, има спомен от съня. През целият ден се чудих , що за  сън беше това да пия СЕЛЕН и не е ли отровен, този елемент?!Селен има в химичната таблица на Менделеев ,разгледах го там, проучих го ,дали става за пиене периорално на таблетки.Проучих че някой народи ,правят задължтелно селенизация на населението Разбрах ,че е полезен и за баща ми за простатната жлеза .Говорих с него и купихме, две лета подред и си разделихме дражетата. Надявам се, това да е удължило живота на баща ми,макар, че той не искаше да го пие и част от него ми върна. Надявам се,че е бил полезен и за мен.Тогава послушах, вътрешния глас. По време на сън се свързваме с подсъзнателното.Най-много селен се съдържа не в бразилските орехи,както се твърди.Тях трудно ще ги откриете на пазара. Най-много селен приятели ,има в липовия  цвят. Така ,че бъдете спокойни ,пийте липов чай и нямате нужда от таблетки. Топлите напитки ,кафе и чай също унищожават вирусите. Най-важно усмихвайте се, колкото да ви е трудно в такова време,защото това укрепва имунната ни система смехът,както и сънят! Бележда започнах и ще завърша с тоалетната хартия като слагам и шеговите снимка със златна такава Тя е необходима на американците защото са се шашнали и нямат маски Но завода работи на максимум да покрие този неочакван дефицит На тях тоалетната хартия им слуши вместо дезинфектант да си бършат и ръцете, може би като маля да ползват ...и така служи им не само за WC нужди които могат да си спестят ,защото имат в баните си бидета, душ кабинки или ваниimage.



Гласувай:
2



Няма коментари
Търсене

За този блог
Автор: moniboneva
Категория: Други
Прочетен: 692130
Постинги: 421
Коментари: 373
Гласове: 549
Календар
«  Април, 2024  
ПВСЧПСН
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930