Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
14.12.2017 06:00 - ДА НАВЪРШИШ ТРИ ЧЕТВЪРТИ ВЕК НЕ Е СТРАШНО. НИКАК НЕ Е СТРАШНО!
Автор: pvdaskalov Категория: История   
Прочетен: 2956 Коментари: 29 Гласове:
23


Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg Постингът е бил сред най-популярни в Blog.bg
Мечтая да е лято, лято в Мелник, славеите да ме будят, пред вратата да намеря кана тежко вино и пет яйца в чиния, изпържени в масло с червен пипер отгоре, и както съм с пижама, да забравя всяка лична драма, да приседна на легло от Слънцето огряно, да си пийна и похапна сам-самичък до насита. Някой ще попита, не мечтая ли за трудова изява. Аз, без капка срам, ще му отвърна, че тъкмо днес навършвам три по двадесет и пет. Обаче, иде ми да плача, вулкан изригна, полетът се отмени, Пиер мечтата си смени. Бе решил да срещне него ден на остров Бали, а не във Мелник. Проработи му късметът –  Слънцето и тука го огря. Избра си Мелник, спомени си имал. От архива малък разказ той извади и поднесе на тепсия. Философски разсъждава, че човек очаква през живота свой да хване кит, но видиш ли, оказва се хамсия.

YOU ARE LIKE AN AMERICAN MAN            Всеки от нас носи стаени в паметта си достатъчно съкровени мигове, онези стожери по житейския път, които ни крепят до последно. И става така, че понякога, замислени в спомените си, ние се усмихваме. Внуците, които нищо не пропускат, на мига реагират: „Дядо, защо се смееш?” 

image
Северозападният ъгъл в централната камера на Свещарската гробница

        1982-а. Незабравима е по няколко причини. В началото на септември бе открита Свещарската гробница, а през декември навърших 40. Ще разкажа обаче не за тези две паметни дати, а за нещо по-прозаично, но също така незабравимо. От няколко години работех почти през цялото лято на един праисторически обект – селищната могила при село Дядово, Новозагорско. Пек, прах, гърмежи откъм близката кариера. Но в следобедните часове започваше един по-нормален живот. Връщане от обекта, обяд, къпане, сън за тези, които не са в ръководния екип на обекта, а вечерта веселие в културния клуб. Млади хора! Даже не знаех какво правят там... Бяхме обсебили втория етаж на най-голямата сграда в селото. Отдолу – складове, кухня и столова, отгоре (около 400 кв. м.) преградени помещения за лаборатории, библиотека, клуб и спални помещения. Проектът за преустройството на археологическата база – мой. Средства – не зная кой плати. Проф. Фол каза: „Пари няма – действайте като в казармата...” След време в експедицията се включиха и японци, но към 1982-а тя беше само българо-холандска. За съжаление, разполагахме само с един бежов автомобил „Лада” с номер АХ-1231 – моя. Та с този автомобил правехме чудеса. По хладина скитахме по селските пътища, беряхме череши, въобще с него вършехме много подвизи. Колко холандски студенти събираше ли? До 9-10 с мен. Е, имаше между тях няколко – Мирям, Саския и Ринке, – които заемаха повече място заради пищните форми от кръста нагоре, но това мен не ми пречеше. Аз бях започнал да побелявам, водех се един от шефовете на експедицията, а и никой не си позволяваше да седне на скоростния лост и ръчната, които ми трябваха, естествено Така че, шофирах си, без да ми е неудобно. Откъде знаеш, ще попита някой, за пищните форми? Че аз да не съм сляп? Мия си с маркуч моята прашасяла „Лада” един ден в тревната площ на сградата. Те се връщат от обекта. Май че беше Ринке, взе нещо да се закача – предизвиква ме да я окъпя. Подвоумих се, все пак водата беше ледена, но тя стои и чака. Така ли? Отправям една мощна струя към нея отдолу-нагоре да не се шокира: голите крака най-напред, синьото панталонче, бухналата бяла блузка. Ми като се намокри онази блузка?! Конкурсите "Мокра фланелка", провеждани от онези с дебелите вратове след 89-а, ряпа да ядат. Защо разказвам всичко това? То имаше и много други изпълнения, все от мен проектирани, за да се стигне един ден до следния комплимент. Не помня кой точно от студентите го изрече. „Мистър Питър, Ю аар лайк ън Амеррикан мен!” 
        „Хуай?
” – питам. Помислих, че нещо съм сгрешил. Студентът щракна шумно с пръсти и обясни, че каквото съм обещаел, винаги съм го изпълнявал!          Пуснах им мухата да отидат и разгледат Мелник преди да си тръгнат за Холандия. Мелник беше вторият ми обект за лятото. Докато мина през София да си видя семейството и уредя командировката, 4-5 момичета от нашите вече пристигнали там, питам в хотела, няма ги, питам бабите пред къщите, заминали нагоре по реката. Намерих ги накрая, спирам, слизам, къпят се в един бент. Приближавам, а те всичките голи в тази ледена вода. Засрамих се вместо тях, защото боричкането и високият смях ставаха близо до последните къщи по пътя за Роженския манастир. Викат и мен! Я, бягай оттук, си рекох. Добре, че стояха само два дена, та да мога да си гледам спокойно работата след това. Май ги пратих на другия край на България - на Камен бряг. Нека моят приятел, археологът Асен Салкин, им бере грижата... Е, водих ги преди това да видят Роженския манастир. Добре, че нямаше милиционери, пак бяхме претоварили колата. Не е лесно да си „ън амеррикан мен”! 

imageИзглед от Мелник

          1984-а. Споменах за Свещарската гробница. Сформирах екип за нейното документиране. Скоро разполагах с възможно най-точните размери на всеки един детайл. Установих и ориентацията на съоръжението по отношение на астрономическия север. Прогнозирах, че могилата пред гробницата е по-древна от нея. Така и излезе. Установих мерната единица: 0,2676 м и връзката й с други от същата епоха – IV-III век. От дромоса (коридора) се влизаше в едно квадратно преддверие. Насреща – входът към централната гробна камера с десетте кариатиди и двете погребални ложета. Вдясно – входът към страничното помещение, както и прозоръчен отвор в стената. И там – в ъгъла между стените с входовете, ниско долу върху самите каменни плочи на настилката – стоеше един камък, половината – надзидан, да не мърда. Човек можеше или да седне и да разсъждава върху него, или да си вдигне крака и върже връзките на обувките си, ако е бил събут. Но едва ли е било такова предназначението му, тъй като имаше много интересни пропорции, вдълбавания и резки на горната му повърхност. Аз разработих една хипотеза, която защитавах именно с размерите му и белезите по него. Твърдях, че това е основният камък на култовото съоружение и точно половината е символично надзидана от стена. По-късно хипотезата ми бе допълнена и от астрономи.          Една вечер в нашата база, дали е имало и почерпушка, не помня, спорът се ожесточи и моят колега и приятел Тотьо Иванов, праисторик от Разградския музей „Абритус”, лека му пръст, вече много години не е между живите, избухна и каза: „Слушай, Вълев, всички белези, които и аз съм забелязал, може и да са случайни. За пропорциите 3:4:5, иди-дойди. Но ако има някаква символика в това, че половината от камъкът е открит, а другата половина – надзидан, както настояваш, би трябвало да има жлеб, разделящ двете части.” „Тотьо, отвръщам, как може да си представиш, че аз ще си позволя да разчовъркам стеклите се утайки по стената, които вероятно са покрили такъв жлеб, ако въобще го има! Аз само правя логически заключения...”  И се разбрахме на следващия ден да проверим.          Какво стана? Проверихме. Тотьо разчисти внимателно наслагите със скалпел и се откри жлеб, широк около 8 мм (по памет) и с дължина, дължината на камъка. Е, как да се забрави такъв триумф?! 
  *   *   *          Заговорихме за астрономия и си спомних две явления – едното наблюдавах на обект „Свещарска гробница”, а другото на гара Дамяница. Слънцето, там в Делиормана (Лудогорието), понякога залязваше като огромен диск, нажежен до червено. Денем се налагаше да го наблюдавам през теодолита и специален филтър във връзка с археоастрономическите измервания на обекти в района на „Сборяново”. Дори през окуляра то бе не по-голямо от 5 стотинки, а слънчевите петна, макар и трудно, можех да ги регистрирам, така, от любопитство. Една вечер обаче червеният диск беше белязан с огромно тъмно петно. Не беше нито птица, нито дърво на хоризонта. Ако го беше видял с просто око един от невежите Чехови герои, дали отново щеше да негодува с „Не может быть”?          Качих веселите моми-холандки в Мелник и ги закарах на гара Дамяница. Те бяха се запасили с мелнишко вино и докато чакахме влака, колективно го презполовихме. Едва когато се настаниха в едно празно купе и след възторжено ръкомахане нощният влак изчезна в тъмнината, аз се досетих, че съм с кола. Пил. Реших да остана малко на чист въздух и песен на щурци. Изтегнах се на една топла циментова стена на винзавода „Дамяница”, загледан в безлунното небе. Звезди, звезди... По едно време виждам сред тях да се движи, без да мига, една светеща точка. Инстинктивно погледнах фосфорните стрелки на часовника. Тогава все още имах една позлатена „Омега”, уж херметик, докато си изпрах с него ризите в Каварна и той спря завинаги. А беше корекомски! Не помня дали съм заспивал, но през точно определен интервал от над един час тази светеща точка пак, и пак, и пак премина вече на фона на други звезди, после някъде откъм Пирин небето порозовя, метнах се на автомобила и с въздишка на облекчение, че повече няма да се правя на американец, потеглих бавно към града с пясъчните сипеи, скални гъби и стара архитектура.   

 




Гласувай:
23



Следващ постинг
Предишен постинг

1. barin - Честито, Пиер. Нататък- колкото ...
14.12.2017 07:15
Честито, Пиер. Нататък- колкото Бог е отредил.
Поздрави!
цитирай
2. pvdaskalov - * 1 *
14.12.2017 07:56
barin написа:
Честито, Пиер. Нататък- колкото Бог е отредил.
Поздрави!

Благодаря, Ваньо! Много мило от твоя страна. Бъди и ти жив и здрав - пожелание от един "редник необучен". Вече 62 години съм между живите. Благодаря на Бог, че ме пожали... Гледам напред. Колко са още 25 до библейската възраст от 100?!
Ако си повтаряме, че имаме още много работа да свършим на този свят, ще оцеляваме...
П и е р
цитирай
3. xubavka - Честит юбилей!
14.12.2017 08:52
Желая ти още толкова! За почерпка приемам макаронена торта със заливка от крем карамел! В допълнение Виенско кафе с шоколадови пръчици! Днес ще се почерпя за твое здраве - много!
Поздрави!
цитирай
4. yoan2015 - Добро утро младеж, честит ти три ...
14.12.2017 09:28
Добро утро младеж, честит ти три четвърти век или век без четвърт, както ти харесва повече, ако пари няма, действай като в казармата, прави едно!
Поздрави на семейството.
Допълнение - аз не учих / следвах /, защото не исках да съм в тежест на родителите ми, но винаги съм си мислел, че ако бях студент, бих се занимавал с антропология, археология. Наздраве!
цитирай
5. milady - честит Празник !!! carpe diem...
14.12.2017 09:51
т.н.Време е проекция на нашето Съзнание,
затова,хич да не ти дреме,рожденико!
наздраве,и Венера да те пази,
не знам, дали имаме тригон,любител съм..
но Телец и Козирог се привличат като магнит..
моят съпруг е Козирог,оженихме се за 3 дни,
малкият ми син Дейвид,също си намери булка за 3 дни..
и той Козирог, и тя телец..
нещо ми подсказва, че и твоята Лида е..от нашето тесто..
наздраве,и хубаво да си изкарате
цитирай
6. krumbelosvet - Честит юбилей!!!
14.12.2017 11:40
Жив, здрав, бодър, весел и непобедим!
Красиво разказваш. Завиждам ти за Свещарската гробница и другите археоложки находки. Представям си какво си преживял.
Вчера се почерпих с още двама набори - Жан от Бодра Смяна и Веско от казармата. Те бяха и на юбилея ми, празнуван на 27.10, макар че съм роден на 23-ти. Жан дойде тогава със сестра си Мадлен, която помня също от Бодра Смяна като 5-6 годишна. На тебе дължа срещата с тоя стар приятел, който пък бил съученик на приятеля ми от казармата, и съученик на Ванча Дойчева, Бог да я прости, с която две години, в 10-ти и 11-ти клас, играхме главните роли в театъра на Пионерския дворец.
Колко е малък светът, за София да не говорим.
цитирай
7. inel379 - За свободния дух предели няма!:)
14.12.2017 14:49
Сърдечни поздрави за юбилея
на един Стрелец с дух юнашки,
чиято будна мисъл мирна не стои,
а изпраща щедро своите стрели.
Те летят ту шеговито, ту стремглаво,
ту сериозно, извисено и кораво,
ту остро, искрено и сатирично,
но целите улучват умно, поетично.
Ведър мечтател, който виртуално надалеч пътува,
че и оттам вълшебна музика дочува,
а в търсенето труд не жали,
защото има своите идеали.
Пръскай просветление,
зареждай батериите без умора
и щастлив бъди с обичните си хора!:)
Много здраве ти желая
и хубави празнични емоции!
Още усмивки за теб!:)))
цитирай
8. pvdaskalov - * 2 *
14.12.2017 15:27
barin написа:
Честито, Пиер. Нататък- колкото Бог е отредил.
Поздрави!

Благодаря, Ваньо!
Ако го има Бог и той наистина е вечен, ако Бог има сърце и то тупти 1 000 000 пъти в секунда, 100 години човешки живот трае един негов удар... Който не вярва, да ми провери изчисленията.
Жив и здрав, Приятелю!
П и е р
ПС - Отговарям ти за втори път. Забравих, че вече съм го сторил. Доказателство, че съм на 3/4 век.
цитирай
9. erato7 - Честит рожден ден, чичо Пепи! ...
14.12.2017 16:03
Честит рожден ден, чичо Пепи!
Бъди това което си още дълги години - ерудиран, обаятелен, добър Човек!
С възхищение и обич към теб!
Весел празник!
цитирай
10. pvdaskalov - * 3 *
14.12.2017 16:32
xubavka написа:
Честит юбилей!
Желая ти още толкова! За почерпка приемам макаронена торта със заливка от крем карамел! В допълнение Виенско кафе с шоколадови пръчици! Днес ще се почерпя за твое здраве - много!
Поздрави!

Благодаря, Таня! Имаш я. И знам откъде да я доставя. Имай търпение. Пътят ми е през Панагюрище в посока Калофер. Виенско кафе с шоколадови пръчици напролет от Деси. За мое, твое и нейно здраве.
Всичко най!
П и е р
цитирай
11. pvdaskalov - * 4 *
14.12.2017 16:41
yoan2015 написа:
Добро утро младеж, честит ти три четвърти век или век без четвърт, както ти харесва повече, ако пари няма, действай като в казармата, прави едно!
Поздрави на семейството.
Допълнение - аз не учих / следвах /, защото не исках да съм в тежест на родителите ми, но винаги съм си мислел, че ако бях студент, бих се занимавал с антропология, археология. Наздраве!

Йоанчо, с коса съм като на таралеж. "Век без четвърт" ми харесва, но не е ясно без четвърт какво - винце, ракийка, мастичка, какво?
Радвам се, че сме колеги по интереси.
Благодаря ти за вниманието!
Ще те успокоя, че от ученото се използва твърде малко. Любознателността и практиката правят човека специалист.
П и е р
цитирай
12. pvdaskalov - * 5 *
14.12.2017 17:11
milady написа:
честит Празник !!! carpe diem...
т.н.Време е проекция на нашето Съзнание,
затова,хич да не ти дреме,рожденико!
наздраве,и Венера да те пази,
не знам, дали имаме тригон,любител съм..
но Телец и Козирог се привличат като магнит..
моят съпруг е Козирог,оженихме се за 3 дни,
малкият ми син Дейвид,също си намери булка за 3 дни..
и той Козирог, и тя телец..
нещо ми подсказва, че и твоята Лида е..от нашето тесто..
наздраве,и хубаво да си изкарате

Тя е в София, аз - в Калофер. Тя - по доктори, аз оправям комина, че съм го сбъркал. Когато го градях, бях по-млад и глупав.
Лида е музикален близнак. Много се различаваме, но така се допълваме взаимно. Децата ни са два водолея и една везна. За петте внуци ще сбъркам. Този от тях, който е най-близо до твоето местонахождение, е козирог лингвист.
Благодаря ти за сърдечното отношение.
П и е р
цитирай
13. pvdaskalov - * 6 *
14.12.2017 17:21
krumbelosvet написа:
Честит юбилей!!!
Жив, здрав, бодър, весел и непобедим!
Красиво разказваш. Завиждам ти за Свещарската гробница и другите археоложки находки. Представям си какво си преживял.
Вчера се почерпих с още двама набори - Жан от Бодра Смяна и Веско от казармата. Те бяха и на юбилея ми, празнуван на 27.10, макар че съм роден на 23-ти. Жан дойде тогава със сестра си Мадлен, която помня също от Бодра Смяна като 5-6 годишна. На тебе дължа срещата с тоя стар приятел, който пък бил съученик на приятеля ми от казармата, и съученик на Ванча Дойчева, Бог да я прости, с която две години, в 10-ти и 11-ти клас, играхме главните роли в театъра на Пионерския дворец.
Колко е малък светът, за София да не говорим.

Благодаря, Краси!
Съпругата ми и Мадленчето са големи приятелки! Аз си имам приказката със съпруга й. Скоро ще се срещнем по семейному той да разкаже как е прекарал в Китай. Надявам се на четири очи да ми каже има ли хубави моми там.
Бъди жив и здрав!
П и е р
цитирай
14. pvdaskalov - * 7 *
14.12.2017 17:39
inel379 написа:
Сърдечни поздрави за юбилея
на един Стрелец с дух юнашки,
чиято будна мисъл мирна не стои,
а изпраща щедро своите стрели.
Те летят ту шеговито, ту стремглаво,
ту сериозно, извисено и кораво,
ту остро, искрено и сатирично,
но целите улучват умно, поетично.
Ведър мечтател, който виртуално надалеч пътува,
че и оттам вълшебна музика дочува,
а в търсенето труд не жали,
защото има своите идеали.
Пръскай просветление,
зареждай батериите без умора
и щастлив бъди с обичните си хора!:)
Много здраве ти желая
и хубави празнични емоции!
Още усмивки за теб!:)))

Благодаря много!
Само дето ми е чудно откъде знаеш, че съм "един Стрелец с дух юнашки,
чиято будна мисъл мирна не стои". Абсолютно вярно! Но не се гордея с това...
Заслужаваш по-дълъг отговор, по-поетичен, но да си ЧРД е изморително и вече съм капнал като зряла круша. Не че ми е дошло до гуша, но наистина в такива дни човек трябва да си наеме секретарка. Идеята ми е запазена марка. Надявам се да я реализирам като стана на 100 години, ако с оная с косата по пътя към тях се разминем.
А от мен - най-лъчезарната усмивка, на която е способен един Стрелец на средна възраст като мен.
П и е р
цитирай
15. donchevav - Честит рожден ден, скъпи Пиер! П...
14.12.2017 20:55
Честит рожден ден, скъпи Пиер! Поиска да ти пусна и тук съобщението на „лични” – но…нека да си остане само за тебе – нали беше замислено за „лично”:))) А тук – тук първо поздрав от малкото теленце – впрочем то вече е има-няма 500-600 кг. и гледа доста лошо – и има защо, досещаш се:))) Впрочем опитвам се да не се замислям – и за прасетата днес, и за телешката съдба скоро. Аз сега по принуда ще бъда почти вегетарианка цяла година – няма как:), но нищо чудно да ми хареса и да продължа – да отметна поне един човешки грях от плещите си.
Още вчера исках да ти честитя юбилея – можех да кандидатствам поне за бронза в предния ти постинг:))) Реших да изчакам до днес – та досега, извинявай! На тебе ти харесва изразът „век без четвърт”, аз пък мисля, че повече ти приляга твоето „3х25”. В смисъл да работиш и да живееш като за трима и да се чувстваш на двайсет и пет! Пожелавам ти го от сърце! Да хилядните с Лида в обич и сговор, с внуци и правнуци – и праправнуци /много ми хареса това пожелание по-горе, затова го повтарям и аз/! Жив и здрав и наздраве!
цитирай
16. leonleonovpom2 - Честит рожден ден, приятелю Пиер!
14.12.2017 22:03
Да, оправдаха ми се подозренията за юбилеен рожден ден!
Ако петдесетият се приеме за сребърен- поради среброто в косите, този явно е златен натрупаните опит и знания са с неговата цена- на златото!
А стогодишният, който ти пожелавам!? Ами той със сигурност е диамантен!

Да си жив и здрав и творческото вдъхновение да не те напуска!
цитирай
17. born - Честит да е рождения ти ден, скъпи Приятелю !
14.12.2017 22:23
Какво повече мога да ти пожелая, освен крепко здраве - на теб, Лида и домочадието !
цитирай
18. pvdaskalov - * 8 *
14.12.2017 23:04
erato7 написа:
Честит рожден ден, чичо Пепи!
Бъди това което си още дълги години - ерудиран, обаятелен, добър Човек!
С възхищение и обич към теб!
Весел празник!

Да, миличка, много е весел. С пуснат телевизор без звук да не съм съвсем сам Имах си мечти, но осъмнах в Калофер. Най-добре. Връх Ботев е целия в сняг, през деня небето беше синьо като синчец... Не се оплаквам, обратно...
Дай Боже по Коледа да се прибера в София.
Благодаря ти за милите поздрави!
Чичо ти Пепи
цитирай
19. pvdaskalov - * 9 *
14.12.2017 23:16
donchevav написа:
Честит рожден ден, скъпи Пиер! Поиска да ти пусна и тук съобщението на „лични” – но…нека да си остане само за тебе – нали беше замислено за „лично”:))) А тук – тук първо поздрав от малкото теленце – впрочем то вече е има-няма 500-600 кг. и гледа доста лошо – и има защо, досещаш се:))) Впрочем опитвам се да не се замислям – и за прасетата днес, и за телешката съдба скоро. Аз сега по принуда ще бъда почти вегетарианка цяла година – няма как:), но нищо чудно да ми хареса и да продължа – да отметна поне един човешки грях от плещите си.
Още вчера исках да ти честитя юбилея – можех да кандидатствам поне за бронза в предния ти постинг:))) Реших да изчакам до днес – та досега, извинявай! На тебе ти харесва изразът „век без четвърт”, аз пък мисля, че повече ти приляга твоето „3х25”. В смисъл да работиш и да живееш като за трима и да се чувстваш на двайсет и пет! Пожелавам ти го от сърце! До хилядните с Лида в обич и сговор, с внуци и правнуци – и праправнуци /много ми хареса това пожелание по-горе, затова го повтарям и аз/! Жив и здрав и наздраве!

Къде по-добре щеше да бъде да ви почерпя всички с една торта, по-висока от Юмрукчал. Нямаш да се изморя толкова. Впрочем, ти знаеш по-добре от мен каква работа е да отговаряш на коментарите, защото твоите ценители са цяла армия. Пишеш прекрасно и в стих, и в проза, когато коментираш.
Значи така, телето гледа лошо! Ако беше по-малко, можеше да го дадете да го дресират в цирк. Какво да се прави? И в Испания съдбата им не е по-добра.
Благодаря ти за благопожеланията. Ще се похваля на Лида.
Жива и здрава! И не се преуморявай!
поздрави!
П и е р
цитирай
20. pvdaskalov - * 10 *
14.12.2017 23:23
leonleonovpom2 написа:
Честит рожден ден, приятелю Пиер!
Да, оправдаха ми се подозренията за юбилеен рожден ден!
Ако петдесетият се приеме за сребърен- поради среброто в косите, този явно е златен натрупаните опит и знания са с неговата цена- на златото!
А стогодишният, който ти пожелавам!? Ами той със сигурност е диамантен!
Да си жив и здрав и творческото вдъхновение да не те напуска!

Благодаря, Лео!
Навярно още преди 100-годишния юбилей ще съм годен да ме превърнат в черен диамант, вграден в платинен пръстен. Извинявай за черния хумор.
Дотогава нека творим кой колкото може и да се уважаваме.
Жив и здрав!
До нови срещи! Ти си неизчерпаем!
П и е р
цитирай
21. pvdaskalov - * 11 *
14.12.2017 23:28
born написа:
Честит да е рождения ти ден, скъпи Приятелю !
Какво повече мога да ти пожелая, освен крепко здраве - на теб, Лида и домочадието !

Ами, да, Стефчо! Пропуснал си обаче да ми пожелаеш да се видим догодина, че много време мина. Ако искаш, може и на връх Шипка!
Поздрави на Надя!
П и е р
цитирай
22. batogo - !!!:))) Поздравления за юбилея, приятелю!
15.12.2017 11:56
Ти имаш дух на столетник и аз ти го пожелавам от сърце, за да радваш Живота и всички нас със своята уникалност!
Чест и почитания, Пиер и наздраве с чаша вкусно мелнишко вино!
цитирай
23. ganini - Честит Юбилей
15.12.2017 17:43
И да си жсе така бодър оптимист' че да ни разтушаваш
цитирай
24. born - Честит да е рождения ти ден, скъпи ...
15.12.2017 22:40
pvdaskalov написа:
born написа:
Честит да е рождения ти ден, скъпи Приятелю !
Какво повече мога да ти пожелая, освен крепко здраве - на теб, Лида и домочадието !

Ами, да, Стефчо! Пропуснал си обаче да ми пожелаеш да се видим догодина, че много време мина. Ако искаш, може и на връх Шипка!
Поздрави на Надя!
П и е р

Можем и тази година. И то тия дни. Не зная къде сте. Ако сте в Калофер - можем да прескочим. Не ви каня още, защото сме в пълна бъркотия покрай ремонтите. Но ракията е готова и виното- почти.
цитирай
25. pvdaskalov - * 12 *
17.12.2017 08:09
batogo написа:
!!!:))) Поздравления за юбилея, приятелю!
Ти имаш дух на столетник и аз ти го пожелавам от сърце, за да радваш Живота и всички нас със своята уникалност!
Чест и почитания, Пиер и наздраве с чаша вкусно мелнишко вино!

Благодаря, Оги!
Всички сме уникални. Дори снежинките са различни. Виж, котарачето, дето ми идва на гости да провери какво имам в хладилника, наистина е неповторимо с белите си лунички под очите.
Вкусно беше онова мелнишко вино, с което една баба в едно мелнишко село почерпи екипа на археологическата експедиция. Невероятно. Сигурно бабата не е вече жива, но споменът е бистър като момина сълза. Боже, кога минаха 45-6 години оттогава?
Бъди жив и здрав!
П и е р
цитирай
26. pvdaskalov - * 13 *
17.12.2017 08:19
ganini написа:
Честит Юбилей
И да си все така бодър оптимист, че да ни разтушаваш

Благодаря, Маестро!
Но има ли по-голям оптимист от теб самия? Каквото кажеш, все си го направил. Ти си този ън амеррикан мен. Погледни се къде си в момента в чест на своя собствен юбилей. А аз се разминах и с пушилеците на Бали, и с каната тежко вино в Мелник. И къде съм? В Калофер, под стълбите към Луната, които направих това лято с всичкия си...
Жив и здрав! Поздрави и на Агнес!
П и е р
цитирай
27. pvdaskalov - * 14 *
17.12.2017 08:29
born написа:
pvdaskalov написа:
born написа:
Честит да е рождения ти ден, скъпи Приятелю !
Какво повече мога да ти пожелая, освен крепко здраве - на теб, Лида и домочадието !

Ами, да, Стефчо! Пропуснал си обаче да ми пожелаеш да се видим догодина, че много време мина. Ако искаш, може и на връх Шипка!
Поздрави на Надя!
П и е р

Можем и тази година. И то тия дни. Не зная къде сте. Ако сте в Калофер - можем да прескочим. Не ви каня още, защото сме в пълна бъркотия покрай ремонтите. Но ракията е готова и виното- почти.

И аз не ви каня, защото пробвах да запаля печка в Калофер, а коминът се оказа сбъркан. Опуших стаята, в която ви посрещнахме преди две години и сега със запретнати ръкави възстановявам статуквото. Севернокорейската атомна бомба ряпа да яде!
Нали ще живеем с орлите? На Пролет, когато люляците цъфнат, заповядайте с Надя. Дотогава всички поразии ще загладя.
Ако човек като мен се пипка, едва ли ще намери време да иде на Шипка.
Поздрави!
П и е р
ПС - Добре че не последвах нелепата съдба на Верди. Писано ми било да си тананикам още някоя и друга година.
Редактирах си отговора, за да допълня този факт, нали си меломан?
цитирай
28. schumpov - Ако на твоите години имах толкова ...
19.12.2017 22:01
Ако на твоите години имах толкова мераци и коса на главата си , щях да ги вапцам. Да си жив и здрав и не се променяй.
цитирай
29. pvdaskalov - * 15 *
20.12.2017 00:20
schumpov написа:
Ако на твоите години имах толкова мераци и коса на главата си , щях да ги вапцам. Да си жив и здрав и не се променяй.

Обещавам, колега Шумпов!
Не ми дава сърце да конкурирам съпругата си. Нека тя е млада. Мен вълци ме яли вече. Пардон, вълчици.
Бъди жив и здрав!
П и е р
цитирай
Вашето мнение
За да оставите коментар, моля влезте с вашето потребителско име и парола.
Търсене

За този блог
Автор: pvdaskalov
Категория: История
Прочетен: 2102956
Постинги: 726
Коментари: 6890
Гласове: 13602
Календар
«  Март, 2024  
ПВСЧПСН
123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031