Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
16.02.2011 08:50 - ИЗПОВЕДТА НА ЕДИН ПРОФЕСОР БАЛКАНИСТ
Автор: zaw12929 Категория: Политика   
Прочетен: 14425 Коментари: 28 Гласове:
-2

Последна промяна: 16.02.2011 13:19

Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg Постингът е бил сред най-популярни в Blog.bg
 


image            image



image        image





  Проф. Кръстьо Манчев. Снимка: авторът Професор Кръстьо Манчев е роден на 27 септември 1926 година в село Верзар, Царибродско, Западни покрайнини. Завършва история в СУ. Специализирал е в ГДР и СССР. Научен сътрудник в Института по балканистика при БАН.: „. На Балканите величието винаги се е измервало с територии - колкото повече имаш, толкова си по-велик, казва той. Напротив - колкото по-образован, работещ, знаещ и можещ е един народ, колкото по-уредена ти е държавата, тогава си наистина велик….   Като заключение сега ще кажа. В османската империя е имало религиозна толерантност. Още 1354 година, когато са взели Цариград султанът е повикал патриарха и му е предоставил патриаршията. Патриархът в Османската империя е имал ранг на везир  - министър. Имало и обесени патриарси, но тази институция е съществувала през цялото време. - През турско робство ли? - Не го наричам турско робство. Знаете ли какво е робство? Роб е този, който е собственост на някого, когато нямате собственост.  Ако аз съм ваш роб, трябва вие да сте мой собственик.  В османската империя такова нещо не е имало. Нека разгледаме понятието "турско робство". Дали е турско?
Не, не е.
Защото тогава не е имало Република Турция, а - Османска империя.
Дали е робство?
 Не, не е. Защото робството е социално-икономическа система, при която на определена личност - наречена роб - се отнема личната свобода и собственост  му се налага принудителен труд. 

Робът се третира като стока и собственост на неговия притежател - това е дефиницията на термина в wikipedia.

Той няма право на земя, къща, образование, лични вещи и прочие.
    Българите по онова време са имали право да притежават собственост - земи, къщи и т.н. Имали са  собствени училища, църкви, манастири - тоест имали сме изява на духа и духовно развитие.
Да, имало е погроми, палежи, разрушения, като част от съпротивителни действия,  но въпреки всичко българите сме оцелели благодарение на съзидателни дух,  на духовното ни развитие. Всичко това показва, че българите НЕ сме били роби на никой народ и държава.

- Хората са имали имоти, нали? - Имали сме богати хора, имали сме училища, църкви, читалища манастири. Българи са ръководели български общности-общини и са събирали данъците на селото  имали сме всичко. А Стефан Цанев написа “Българските хроники” и как ги написал, в сума ти страници, какви сме били роби. Роби, та роби! Ама  Османската империя е космополитна държава и роби не е имало, като производително население. Никой на никого не е бил собственост. Ние имаме цяла колония в Цариград, в Измир.   - Вие не ми отговорихте на въпроса, защо българите в Батак са потърсили закрила в църквата?   - Ами заради тая толерантност. В Османската империя не е било допустимо мюсюлманин да влиза в християнска църква. Това е. И Копривщица е имала някакво самоуправление. Там турчин не е можел така свободно да ходи. А има предание, че в Неготин - сръбски град - турчин не е можел да мине през града с подкован кон. Защото тропа и безпокои хората.    Ние тази империя сме я възприели според пропагандата, която са развили нашите възрожденци. Тогава те са искали да направят държава и затова развиват такава антитурска пропаганда, а ние сме взели това за чиста монета. Трябва да я очистим тази работа сега. И да кажем за Османската империя това, което е. И има френски съчинения на тема Османска империя и от други от световно известни автори. - Всъщност нашите представи за този период са на двеста години? - Преди двеста години, както са ги оформили възрожденците, ние все още стоим на това. Има “История на Балканите” написана от Жорж Кастелан, преведена е на български език. Той горе-долу е разказал какво е тая империя. Имало ли е турско иго, тук не става дума за робство. Ние трябва да си очистим представите за това нещо и може да се попитаме и за това. Ами защо ние 500 години сме били там, като сме толкова ербап? Защо сърбите седемдесет години по-рано от нас въстават? Защо гърците по-рано от нас си правят държава. Защо ние сме последни, или предпоследни преди албанците. Аз в “История на балканските народи”, том I, съм го разгледал тази въпрос и съм му дал някакъв отговор.     ИЗВОД: Забранете да наричате роби, себе си и нашите предци, живели в границите на Османската империя 5 века!      И не ме наричайте „турчин”,   ТУРСКО МЕКЕРЕ,  защото родителите ми са българи и сме християни, като всички,  нито ме ругайте. Прочетете и препрочетете и… мислете, защото мисленето е най ценния божи дар. За да разберем, че живеем в друго време и трябва да очистим историята си от прекалените, може би полезни за времето спекулации и преувеличения. Сега те акумулират само излишна омраза! В ЕС се свалят граници, няма вражди а се налага толерантността, като основно правило на контактуване.  Досадата показва липса на мисъл от мързел. Каквато проявяваме като държава 130 години и възпитаваме един етнос в омраза към друг, бил преди това управляващ. Това се пренася в омраза и срещу всички "други" управляващи. Ставаме ненормалници от ненужна омраза. Това не е ПОВТОРЕНИЕ , а даване доказателства от други, независими източници, АВТОРИТЕТНИ, СЪВРЕМЕННИЦИ НАПИСАЛИ КНИГИ ЗА БЪЛГАРИТЕ.    НЕ Е ЗАДЪЛЖИТЕЛНО ДА ГО РАЗБЕРЕТЕ ВЕДНАГА.   Затова българите сме назад и встрани от света    След като написах няколко постинга с различни източници и мнения за това, били ли сме 500 години, както си го повтаряме ежедневно, роби,  получих ругатни. Едни ме пращат в Сибир, други в Турция, трети ме нарекоха гадни турчуля , а  един ме запита : Каква е целта ти, че повтаряш като латерна ( че не сме били роби ?     Става ясно, че правилно постъпвам, като „говорител на истината”, защото горните реакции отразиха , че ние българите продължаваме да се изживяваме, днес, сега като участници в онова национално-освободително освободителното движение, което още преди 130 години си изпълни целта в 1878 година.
   А ние продължаваме да унижаваме себе си и предците си, наричайки ги роби. А те са имали свободата, както всички други, защото османската, султанската империя е космополитна. И българите се реализират успешно. Имат свои училища, книги, читалища, църкви, манастири, свой дух и култура. В 1878 г при освобождението България има своите висшисти, завършили на Запад, в Русия и Румъния. Българите са били най просветени в Империята.
      Целта ми е да се спре с това неоснователно харакири, да се наричаме без основание роби - да оправдаваме с това бедност и изостаналост - Трябва, като молитва да се повтаря ежедневно, докато се осъзнае от всички , че робското мислене ни е наложено от държавната образователна машина, от произведенията на изкуството и ще изличи от мислите и съзнанието ни с много усилия.

image

image
 

image



Гласувай:
19



1. liliyanaandreeva - ХОРА, КОИТО НЕ МОГАТ ДА УЧАСТВАТ В УПРАВЛЕНИЕТО КАТО МИНИСТРИ, СА РОБИ...
16.02.2011 10:10
НИЕ СМЕ НАСЛЕДСТВЕНА РОБСКА МОНАРХИЯ ОТ ПОТОМСТВЕНИ РОБСКИ ФАМИЛИИ...
А ГОСПОДИНЪТ Е ОТ "ПРИНЦОВЕТЕ ПО РОЖДЕНИЕ", ЗА КОИТО "НА ЧУЖД ГРЪБ И СТО ТОЯГИ СА МАЛКО"...
цитирай
2. razkazvachka - Макар че уикипедия като източник на знание е, меко казано, съмнителна,
16.02.2011 10:14
значимото в горното изложение се свежда до това:
"За да разберем, че живеем в друго време и трябва да очистим историята си от прекалените, може би полезни за времето спекулации и преувеличения. Сега те акумулират само излишна омраза!"
Да бъдеш разумен исторически за бъдещето, да си свободен истинскии - това са неща, далечни от омразата. А светът става все по пренаселен. И проблемът с изхранването, въздуха и водата нараства неимоверно. Вниманието на масите се отвлича с измислени проблеми, изровени от гробището на историята...
цитирай
3. zaw12929 - ужажаема приятелко, защото от много време си пишем
16.02.2011 11:58
liliyanaandreeva написа:
НИЕ СМЕ НАСЛЕДСТВЕНА РОБСКА МОНАРХИЯ ОТ ПОТОМСТВЕНИ РОБСКИ ФАМИЛИИ...
А ГОСПОДИНЪТ Е ОТ "ПРИНЦОВЕТЕ ПО РОЖДЕНИЕ", ЗА КОИТО "НА ЧУЖД ГРЪБ И СТО ТОЯГИ СА МАЛКО"...

Слезте от облаците на земята! Какви тояги бълнувате мила?! въпросът е много сериозен, а вие винаги, на всяко гърне меродия, ама ... не улучвате манджата. Помислете! Мислете тогава пишете.

Аз съм принц по рождение и всички граждани на България са мои братя. Затова никакви тояги на наш гръб, защото ако те ударят след три дни гърбът ти ще оздравее, ако те излъжат, оставаш излъган за цял живот...
цитирай
4. zaw12929 - за децата правим всичко!
16.02.2011 11:59
razkazvachka написа:
значимото в горното изложение се свежда до това:
"За да разберем, че живеем в друго време и трябва да очистим историята си от прекалените, може би полезни за времето спекулации и преувеличения. Сега те акумулират само излишна омраза!"
Да бъдеш разумен исторически за бъдещето, да си свободен истинскии - това са неща, далечни от омразата. А светът става все по пренаселен. И проблемът с изхранването, въздуха и водата нараства неимоверно. Вниманието на масите се отвлича с измислени проблеми, изровени от гробището на историята...

точно за тях, нашето бъдеще трябва да им казваме вярно минало за да заживеем в държавата на добротата
цитирай
5. neprosvet - Много бях изненадана преди една...
16.02.2011 12:01
Много бях изненадана преди една-две години, когато пак ми се наложи за четвърти път да бъда в V-ти клас с внучката ми и видях, че в учебника пише не за турско робство а за османско присъствие! С този израз "османско присъствие" научихме урока, но аз в себе си исках да го нарека така както толкова години ни е втълпявано "турско робство".
Благодаря за полезните постинги zaw12929!
Сега се чувсвам по сигурна в препреподаването си по история!
Поздрави и успешен ден!
цитирай
6. zaw12929 - един смешен педагогически случай по този повод:
16.02.2011 12:16
neprosvet написа:
Много бях изненадана преди една-две години, когато пак ми се наложи за четвърти път да бъда в V-ти клас с внучката ми и видях, че в учебника пише не за турско робство а за османско присъствие! С този израз "османско присъствие" научихме урока, но аз в себе си исках да го нарека така както толкова години ни е втълпявано "турско робство".
Сега се чувсвам по сигурна в препреподаването си по история!
Поздрави и успешен ден!

Благодаря за полезните постинги zaw12929!
ИМАМЕ БАБА У НАС, ИСКАМЕ ДА КАРА ДЕЦАТА ДА И РАЗКАЗВАТ УРОЦИТЕ А ТЯ СЕ ОПЪВА " КАК, АЗ НЕ ЗНАМ МНОГО СА СЛОЖНИ УРОЦИТЕ" Убедихме я и след дни тя се хвали" Става от мен учителка- Казвам на внука "Разказвай! - мънка- Казвам, хайде чети ми на глас- Разказва, казвам- може да поглеждаш, за да го научиш по бързо и стана... контрол трябва и науката да е точна, по учебник, а не бабешки приказки...

цитирай
7. анонимен - Присъствие?!
16.02.2011 12:26
Ударете си по един шамар да се събудите!
цитирай
8. zaw12929 - Ударете си по един шамар да се съб...
16.02.2011 12:39
анонимен написа:
Ударете си по един шамар да се събудите!


грешно е всички да спим, поне вие присъствайте и мислете, дори се помолете
Съкрошен си и предаден от твоя род
нямаш надежда и си останал без изход
Погледни нагоре и се помоли
и да не вярваш няма да ти навреди

Когато си бесен и от някой ядосан,
сякаш не си ти,а някой омагьосан.
Подишай малко и се помоли,
не се мъчи, а проблема забрави.

Когато "тя" ти каже да се разкараш,
недей да се самообвиняваш
на живота трябва да се насладиш,
а при нужда без срам да се помолиш.
Когато уволнен си и нямаш пак пари
самотен си или апартамента ти гори
опитай се и времето за миг поспри,
погледни към небето и се помоли.

Когато чувстваш се виновен или се тревожиш
гледаш назад или в бъдещето се гмуркаш
Свести се,ти си тук и сега - имай вяра
Помоли се-от това няма да те заболи глава.

Когато се съмва,а ти се събудиш под небето,
забравен от всички и спиш в дерето.
Изправи се и протегни ръце към небето,
помоли се и знай Ти си на Бог детето,
а слънцето има връзка с на божия син сърцето.
цитирай
9. zaw12929 - Не мога да се държа арогантно, нито да пиша без да мисля
16.02.2011 12:44
анонимен написа:
Ти си живо доказателство колко манипулатори има в този блог.Не си прави труда, изменнико, или турчино!Дори и на една маса с турците да си пием кафето, и да си думаме приятелски, историята си няма да забравим!
Изрежи си го на челото, да го не забравиш!

дори не забелязвате, че това са думи на професор от БАН ,все пак съвет ще ви дам:

И не ме наричайте „турчин”, ТУРСКО МЕКЕРЕ, защото родителите ми са българи и сме християни, като всички, нито ме ругайте. Прочетете и препрочетете и… мислете, защото мисленето е най ценния божи дар. За да разберем, че живеем в друго време и трябва да очистим историята си от прекалените, може би полезни за времето спекулации и преувеличения. Сега те акумулират само излишна омраза! В ЕС се свалят граници, няма вражди а се налага толерантността, като основно правило на контактуване.
цитирай
10. zaw12929 - Съжалявам,
16.02.2011 13:06
анонимен написа:
Не можеш да пишеш правилно, но си и глупак.Да си помниш историята не означава да акумулираш омраза.Такива като теб ми лазят по нервите.Защото си дебил.А с дебилите е трудно :).


но тук коментара става просташки глупав. ако не можеш да си напишеш името и не виждаш, че текста е на академик с много книги- няма как с тъпи анонимни коментари да убедиш , казаното Направи си блог и пиши каквото искаш. дори, че не само си роб, но и не си на този свят. Което личи от коментара. Животът си е твой- простотията също!

където свършат и ругатните, започват псувните...
Има време, животът има време
цитирай
11. zaw12929 - 11. анонимен - Ти не само че,
16.02.2011 13:14
Знам, че има ругатни, но трябва тези тежки думи да си ги казваме- кой по рано, кой по късно ще ги разберем. Както и това да сме добри...който няма доводи изрича ругатни- от омраза, от надменност, че той е първа инстанция и друго мнение не може да приеме

Нашето мнение не е безпогрешно,затова трябва да сме отворени и за
чуждото мнение “Отворено общество” Джордж Сорос
цитирай
12. zaw12929 - А аз очаквах отговор!Аутодафето не ...
16.02.2011 15:23
liliyanaandreeva написа:
А аз очаквах отговор!Аутодафето не е най-добрият начин за заличаване на по-добрия!


ТАКА Е, ИЗВИНИХ СЕ, МОЛЯ ПРИЕМИ ГО!
цитирай
13. zaw12929 - Драскачи!Хората, препатили от ...
16.02.2011 17:18
анонимен написа:
Драскачи!Хората, препатили от османското робство са ви го написали черно на бяло, а вие се опитвате да изопачите всичко!Сега живеете свободно благодарение на тяхната пролята кръв, и на топло съзаклятничите срещу България!
НЯМА ДА ГО БЪДЕ!
ПОЗОР ВАМ!


Ако има нещо в главата ти- помисли и... не се позори
цитирай
14. bven - Аз бих искала всички българи да си спомним - или научим истинската древна история и произход -
16.02.2011 19:55
кои сме били и какви сме били! Не е най-важно в момента мнението и определенията за един период, а за цялата история на БЪЛГАРИТЕ! Нека я възстановим и да я учат децата ни! Пък след това да мислим за турското присъствие или иго по нашите земи.
Има много да четем, докато се възстанови истината, затова да не се караме и обиждаме. Който обижда друг - обижда себе си!!! Много толерантност ни е необходима в момента на нас!
цитирай
15. анонимен - Подкрепих постинга ти,
16.02.2011 22:35
защото ми харесва това, че използваш аргументи за тезата си. Но това не значи, че приемам всичко:))
цитирай
16. анонимен - Толерантността ни след освобождението от османско робство
16.02.2011 22:56
bven написа:
кои сме били и какви сме били! Не е най-важно в момента мнението и определенията за един период, а за цялата история на БЪЛГАРИТЕ! Нека я възстановим и да я учат децата ни! Пък след това да мислим за турското присъствие или иго по нашите земи.
Има много да четем, докато се възстанови истината, затова да не се караме и обиждаме. Който обижда друг - обижда себе си!!! Много толерантност ни е необходима в момента на нас!


сега ни яде главите!А гърците каква толерантност проявиха към нас - изгониха ни като кучета!Но си решиха проблема с българите, и земите им, нали.
В последно време има кампания да се установи в нашата история понятието"турско присъствие".Изглежда ни подготвят за нещо...Като невръщане на 30 милиарда долара материални, и човешки щети нанесени на България от Турция...И приемането и в Европейският Съюз, но не е случайно!Това е семето, което трябва да даде плодове впоследствие.Пак на наш гръб!
И ако някой дойде у дома ви, и ви изнасили, вземе момчето ви, и го превърне убиец, дъщеря ви откара за харем, мъжа ви в Анадола да работи ангария - то наречете го присъствие, да!Според новите учебници, написани от националните предатели!
цитирай
17. анонимен - Въпрос -
16.02.2011 23:41
"А къде остана правото на човека САМ ДА ОПРЕДЕЛИ роб ли е, не е ли????" *
Мисля, че става въпрос за ТОГАВА.
Вие какво мислите по въпроса,zaw-number?
С уважение: ПРОФЕСОР Вучков ;)
* { Въпросът не е мой:(,но пък ми хареса!:) }
цитирай
18. zaw12929 - Вашето право е запазено- бъдете си роб! Няма проблем
17.02.2011 01:11
анонимен написа:
"А къде остана правото на човека САМ ДА ОПРЕДЕЛИ роб ли е, не е ли????" *
Мисля, че става въпрос за ТОГАВА.
Вие какво мислите по въпроса,zaw-number?
С уважение: ПРОФЕСОР Вучков ;)
* { Въпросът не е мой:(,но пък ми хареса!:) }

ИМАХМЕ ДРУГА ТЕМА :
БИЛИ ЛИ СМЕ БЪЛГАРИТЕ РОБИ

Никой не отрича погромите, които е преживял народът ни, озлочестените, избит, ограбени или дори само унижени хора. Никой не отрича патриотизма и героизма на радетелите и борците за нашето освобождение. Никой не отрича жертвите дадени в освободителните войни от наши и чужди граждани. Всичко това може да бъде уважавано и почитано без да се затвърждават стереотипи, оформящи погрешно национален нихилизъм. Трябва да излезем от миналото. И да заживеем в настоящето.
Всяка ОТМИНАЛА епоха рано или късно подлежи на преразглеждане и фактите се отсяват от емоциите. КАзват, трябва да минат поне 50 години, за да се отделят фактите, каквито са и да се отсеят емоциите.
Минаха 130 години, а ние все изхвърляме фактите и оставяме само емоциите.
Време е да пораснем,. Изразът "турско робство", се използва за надъхване на антитурски настроения, което е безотговорно, да преиначаваме историята за политически цели.
ПРОЧЕТЕТЕ ВНИМАТЕЛНО ПОСТИНГА, ПРОЧЕТЕТЕ КАКВИ СА БИЛИ УСЛОВИЯТА НА РОБИТЕ В САЩ И ПРЕЦЕНЕТЕ БИЛИ ЛИ СМЕ РОБИ.


цитирай
19. zaw12929 - Никак не отрича баташкото клане-
17.02.2011 01:22
zelas написа:
Пропагандата продължава, лудите умора нямат. За незнаещите този "професор" също отрича и Баташкото клане, така че правете си изводите.

Ама то греха дето събираш на твоите рамена ще тежи.

Проклет да си и да се задавиш с парите, които взимаш да мърсиш народната памет!


. Никой не отрича жертвите дадени в освободителните войни от наши и чужди граждани. Всичко това може да бъде уважавано и почитано без да се затвърждават стереотипи, оформящи погрешно национален нихилизъм. Трябва да излезем от миналото. И да заживеем в настоящето.
Всяка ОТМИНАЛА епоха рано или късно подлежи на преразглеждане и фактите се отсяват от емоциите. КАзват, трябва да минат поне 50 години, за да се отделят фактите, каквито са и да се отсеят емоциите.
Минаха 130 години, а ние все изхвърляме фактите и оставяме само емоциите.
Време е да пораснем,. Изразът "турско робство", се използва за надъхване на антитурски настроения, което е безотговорно, да преиначаваме историята за политически цели.

ПРОЧЕТЕТЕ ВНИМАТЕЛНО ПОСТИНГА, ПРОЧЕТЕТЕ КАКВИ СА БИЛИ УСЛОВИЯТА НА РОБИТЕ В САЩ И ПРЕЦЕНЕТЕ БИЛИ ЛИ СМЕ РОБИ.
все пак вашето мнение е доказателство за умопомрачителната роля на пропагандата- цял живот са ни учили силно да любим и мразим- не можете ли да различите какво е роб и какво човек, който има имот, дом и семейство, каквото са имали българите.
Какъв роб е бил Вазов, написал "Под игото"?

Баща му е бил богат едър търговец, притежавали са голяма къща, Вазов, както и беща му са можели да пътуват където си искат в обширната турска империя и извън нея.Мнозина от българите тогава, които сага наричаме "роби" са ходили до Божи гроб и са ставали хаджии.В родния град на Вазов е имало българско училище , където малките българчета са се изучавали на български език, имало е българска черква, в която българите свободно са се черкували.
Цялата борба на нашите възрожденци и революционери е била за откъсване от Турция и за образуване на собствено българско "царство ". Султанската
империя сме я възприели според пропагандата, която са развили нашите възрожденци. Тогава те са искали да направят държава и затова развиват такава антитурска пропаганда, а ние сме взели това за чиста монета. Трябва да я очистим тази работа сега. И да кажем за Османската империя това, което е.
ВАШ РЕД Е ДА СИ НАПРАВИТЕ ИЗВОДИТЕ, АКО МОЖЕТЕ, А НЕ ДА НАРИЧАТЕ ХОРАТА НА НАУКАТА ЛУДИ. СПОРЪТ Е СЕРИОЗЕН И НЕ Е МАХЛЕНСКА КАВГА. ИСКАТ СЕ ЗНАНИЯ- ПО ВЕЧЕ ОТ УЧИЛИЩНИТЕ КНИГИ! НАПИСАНИ ОТ БКП! НЕКА НЕ СЕ УНИЖАВАМЕ САМИ, ЗА ДА НИ УВАЖАВА СВЕТА И ЗА ГЕРОИЗМА И ЗА ИКОНОМИКАТА, КОЯТО СА РАЗВИВАЛИ БЪЛГАРИТЕ В ТЕЗИ 500 ГОДИНИ, КАТО НАЙ РАБОТЛИВИ И ОБРАЗОВАНИ- УБИТИТЕ- ДА ТЕ СА ЦЕНАТА НА СВОБОДАТА- ТОВА НЕ Е ТЕМА НА ПОСТИНГА
цитирай
20. zaw12929 - Що за въпрос
17.02.2011 02:37
dolsineq написа:
"...Ние тази империя сме я възприели според пропагандата, която са развили нашите възрожденци. Тогава те са искали да направят държава и затова развиват такава антитурска пропаганда, а ние сме взели това за чиста монета. Трябва да я очистим тази работа сега. И да кажем за Османската империя това, което е..."
..................................
A koe му е лошото, че са искали да имат държава, Зав или ти харесва съдбата на евреите? Ами според логиката на професора, за да не сърдим повече комшиите, да си им дадем страната и да си сложим техния флаг. Така ще ги омилостивим и ще покажем, колко са били прави през тези 500 г... Съжалявам, Зав, не споделям мнението на професора.
Зав, този линк:http://dolsineq.blog.bg/drugi/2010/12/31/kogato-senkite-progovoriat.660072 е една трагична истинска история, която касае моето семейство. Рода ма баща ми също е пострадал от османска "добронамереност". Ти можеш дори и като роднини да си ги приемеш, но аз ще продължа да наричам историята с истинските й имена. И ни най-малко се срамувам от миналото й.

НЕ СТЕ В ЧАС- КАКВО ИСКАТЕ ДА МИ ПРЕПИШЕТЕ?! ужас боже, псази българия
цитирай
21. zaw12929 - Не ме пращайте да гледам "В...
17.02.2011 13:49
Не ме пращайте да гледам "Време разделно" темата е друга

АКО БЯХТЕ СТУДЕНТ- ДВОЙКА- ДОРИ НЕ СТЕ РАЗБРАЛИ ЗА КАКВО СТАВА ДУМА- СИГУРНО НЕ СТЕ ГО ПРОЧЕЛИ. Нямам как нормален човек да не го разбере и още:
Имам 500 000 посещения и над 2150 постинга, само тук и се засрами с минималните си изяви тук- скрии се!!! Не пиши глупости. Нямам навик дори да псувам досадници
цитирай
22. zaw12929 - Анонимен пита
17.02.2011 14:00
! Нещо си мълчиш за Батак? На този професор какво дължиш? Научна кариера? Това ли ти се струва нов, съвременен поглед към историческите дадености? Всуе се мориш!
отговор :
Съжалявам, че не си разбрал темата и тук става дума не за Батак, когато българите са въстанали , за да имат своя държава , а как са живели теи 500 години, според нормите на света, а не според твоите лични и ограничени знания
Какво е роб- не знаеш иначе ще се окаже, че и днес сме роби?!
Прочети, ако си любопитен- има книги и аз не съм ничие мекере, най малкото на Вас. Не ви харесва, не улучвате темата, стига се мъчихте.
Никой не отрича издевателства, борби, страдания- въпросът е роби ли са били българите, което никак не сте разбра,и. Ако пак напишете нещо извън темата- изтривам! Вашата омраза ще ви погуби и ще е късно за спасяване...
цитирай
23. анонимен - БАТЮ казва...
17.02.2011 14:53
Когато бях малък един дядо Душко от гр. Любимец-Хасковоско разказваше,че тогава селото се е казвало Хибипчево - на името на един местен ага,който е бил приятел с валията на Одрин / на 50-60 км / и чрез този Хибип ага е била издействана закрила на местното християнско население от редовна турска военна част дадена от валията на Одрин срещу даалии и разна друга бандитска паплач,НО ОТ ЕДИНОВЕРЦИ-МЮСЮЛМАНИ.... При преименуване на селищата с български имена след Балканската война,признателното българско население кръщава селото "Любимец "от признателност към агата който им е спасил живота и имуществото от бандитите.И тъй като селото не може да остане с името Хибипчево,става Любимец. / Тая история ми е разказана преди близо 50 години /
цитирай
24. анонимен - Спрете се български нихилисти!
17.02.2011 15:59
Не обиждайте българския народ!Българина не е бил под никакво турско робство.Българина не е бил роб!Българина е бил поданик на една голяма империя, разпростряла се на три континента, от която са се страхували тогавашните държави в Европа.Българина през ХІХ век се е борил не за освобождение, а за откъсване от турската империя и за образуване на самостоятелна държава.Това в съвременния език се нарича сепаратизъм.Съвременни сепаратистки движения има навсякъде по света.Ние, които сме извървяли този път, трябва да ги подкрепяме, защото всеки народ има право и трябва да се обособи в самостоятелна държава.
Причината за нашето изоставане сега не е за това,че сме били в състава на някогашната турска империя преди повече от 140 години, а затова,че бяхме под половинвековно комунистическо робство.Вижте само за някакви 50-60 години какво направиха страни като Ю.Корея , Тайван и Япония.България е доказвала,че когато е истински свободна ,може да прави чудеса.Развитието на България през периода 1878-1913 година доказва това.Тогава сме учудили света със своето бързо стопанско и културно развитие.Точно този период от време, доказва,че не сме били роби преди това в турската империя.Българина тогава е имал свободен дух, за разлика от днешно време, когато българина, в резултат на жестокото половинвековно комунистическо робство е останал с робски манталитет, та по тази причина е необходимо да минат библейските 40 години, когато новите поколения, родени в свобода ще започнат да градят нова България, подобно на "Строителите на съвременна България" от края на ХІХ век.
цитирай
25. zaw12929 - Така мисля и доказателствата са убедителни
18.02.2011 16:07
Причината за нашето изоставане сега не е за това,че сме били в състава на някогашната турска империя преди повече от 140 години, а затова,че бяхме под половинвековно комунистическо робство.
цитирай
26. zaw12929 - мен никой не ме пита, но имам 10 по...
10.03.2011 07:03
мен никой не ме пита, но имам 10 постинга, че не сме били РОБИ. Не само не отричам просветна и революционен подем на 19 век, а вярвам,че това е най важното, за да я има новата от 1878,1885 и 1908 година България.
Но до тук, те свършиха това, а ние сега да се правим на борци срещу "турското робство" е нахално, неадекватно недомислие...
цитирай
27. zaw12929 - НИЕ СМЕ НАСЛЕДСТВЕНА РОБСКА МОН...
15.01.2012 13:42
liliyanaandreeva написа:
НИЕ СМЕ НАСЛЕДСТВЕНА РОБСКА МОНАРХИЯ ОТ ПОТОМСТВЕНИ РОБСКИ ФАМИЛИИ...
А ГОСПОДИНЪТ Е ОТ "ПРИНЦОВЕТЕ ПО РОЖДЕНИЕ", ЗА КОИТО "НА ЧУЖД ГРЪБ И СТО ТОЯГИ СА МАЛКО"...

С тояги не се мери науката, но не си първият, които иска да ги наложи с тояги
цитирай
28. minevv - манипулация
25.10.2013 10:13
а робските пазари?????? които са документирани
цитирай
Търсене

За този блог
Автор: zaw12929
Категория: Политика
Прочетен: 14306894
Постинги: 5609
Коментари: 13044
Гласове: 68358
Архив
Календар
«  Април, 2024  
ПВСЧПСН
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930