Най-четени
1. zahariada
2. radostinalassa
3. wonder
4. kvg55
5. leonleonovpom2
6. sparotok
7. planinitenabulgaria
8. mt46
9. varg1
10. deathmetalverses
11. getmans1
12. samvoin
13. tili
14. dalida
2. radostinalassa
3. wonder
4. kvg55
5. leonleonovpom2
6. sparotok
7. planinitenabulgaria
8. mt46
9. varg1
10. deathmetalverses
11. getmans1
12. samvoin
13. tili
14. dalida
Най-популярни
1. shtaparov
2. katan
3. wonder
4. leonleonovpom2
5. mt46
6. bojil
7. vidima
8. dobrota
9. ambroziia
10. milena6
2. katan
3. wonder
4. leonleonovpom2
5. mt46
6. bojil
7. vidima
8. dobrota
9. ambroziia
10. milena6
Най-активни
1. sarang
2. radostinalassa
3. vesonai
4. lamb
5. hadjito
6. samvoin
7. manoelia
8. bateico
9. mimogarcia
10. iw69
2. radostinalassa
3. vesonai
4. lamb
5. hadjito
6. samvoin
7. manoelia
8. bateico
9. mimogarcia
10. iw69
Постинг
28.08.2011 05:17 -
Бързо! Намери себе си в класацията!
и ако не харесваш групата- направи промени, заеми най полезното за теб :
типовете потребители и как преживяваме кризата? |
Пазарният компас „Българите – начин на живот” беше представен от маркетинговата агенция Noema и компанията MMD Partneres. Изследването очертава основните групи потребители в България и какви са най-големите промени в тяхното поведение в следствие на кризата. Дивил Кулев, директор „Изследвания и развитие” в Noema представи основните групи потребители: Активни – 8% от населението За тях най-характерно е, че се намират високо по оста социално положение. Активните са сравнително малко като дял – около 8% от обществото, като се наблюдава съвсем слаба тенденция да намаляват. Най-характерно за тях е, че са много амбициозни и много отворени към света. Високото им социално положение до голяма степен определя това, че те са хора със самочувствие, високо образовани, сравнително млади и действени хора, които живеят в София и големите градове. Доволни – 22% от населението Много отворени към света със силно развито чувство на принадлежност. Тези хора са със сравнително високи доходи, но амбицията не е толкова силно изразена, както при Активните. Те са доволни от това, което са постигнали, водят спокоен живот и много държат на семейството си. Безразлични – 6% от населението Сравнително високо социално положение, но много ниски оценки по скалата чувство на принадлежност. Това са хора, живеещи в голямата си част във виртуалния свят. Те са против всичко, като това е и най-младата група. За тях ценности като дом и семейство не са важни. Безразличните демонстрират ясно своята неудовлетвореност, от това, което са постигнали. Пасивни – 9% от населението Тази група не притежава нещо, което ясно да ги отличава, нямат характерна черта. Те живеят в по-малките градове. Това са хора без амбиции, със среден социален статус. Достигнали са някакво ниво на комфорт, което са изградили, нямат към какво повече да се стремят. Позитивни – 24% от населението Позитивните са част от нискодоходните групи, които имат и ниско социално положение. Характерното за тази група е силно изразеното чувство за принадлежност и отвореност към света и новите технологии. Въпреки ниския си социален статус, тези хора са отворени към новото. Позитивните живеят в по-малки населени места, като те донякъде са ограничени от възрастта си и от населеното място, в което живеят. Въпреки всичко тези хора гледат с оптимизъм към бъдещето. Затворени – 23% от населението Тази група от хора също притежава силно изразено чувство за принадлежност, но те са тотално затворени към новото. Това са възрастни хора, живеещи основно в села и по-малките градове. Те живеят единствено и само за своите близки, като интересите им стигат до съседите и близките хора. Неприемащи – 8% от населението Тази група е изключително маргинална с нисък социален статус. Те са сравнително затворени към новото и към новите технологии. Почти липсва чувството за принадлежност. За тези хора е характерно живеене ден за ден и липса на работа. Голяма част от тази група са представители на малцинствата. Това, което се наблюдава при тях е липса на желание за промяна. Какво се промени при тези групи през 2011? От 3% през 2009 на 4% през 2011 е нараснал делът на хората, които казват, че тяхното положение се е подобрило, каза Радостина Манахова, управляващ съдружник в MMD Partners. Тя обясни, че на фона на всички останали потребители това не е повод за оптимизъм. Хората, чието положение не се е променило, са намалели от 47 на 44% през миналата година. „Но според нас реално и на тези хора положението се е влошило, тъй като те отчитат само че нямат промяна в дохода, но не и ръста на инфлацията”, обясни Манахова. Активните са сегментът, който най-малко е засегнат от кризата. При тях само 28% през 2011 имат влошаване на положението, а 6% имат подобрение, сочат данните от Пазарният компас „Българите – начин на живот”. При Затворените обаче няма хора, на които да се е подобрило положението. Нещо повече при повече от 60% има влошаване. Как се е променило потребителското поведение? Изследването показва, че кризата е променила поведението на потребителите в две посоки. Една от промените е, че хората са започнали да харчат спестяванията си, което показва, че на потребителите вече в голяма степен не им стигат парите. Доволните са сегментът, които най-рязко реагира на случващото се и именно те най-много посягат на спестяванията си. В същото време при всички потребители се забелязва стремеж към спестяване. Много ясно се вижда, че активните и затворените са двата сегмента, които най-слабо са засегнати, а Позитивните и Пасивните са имали най-тежка финансова година. При първите всеки пети има намаление на заплатата, а при другите над 15% от хората са загубили работата си. През 2010 Доволните все повече започват да се държат като хората с по-малко постижения като Позитивните и Пасивните, а Безразличните, поради факта, че имат едно много незаангажирано отношение към живота, продължават да потребяват и да се стремят към живота, които искат, обясни още Радостина Манахова. Над 40% от Активните и Безразличните са заявили през миналата година, че пазаруват на промоции. Според анализаторите това означава, че дори и тези финансово независими, модерни и стремящи се към по-високо качество на живот хора са решили да намалят комфорта си на пазаруване, т. е. купуват, когато нещо е намалено, а не когато имат нужда от него. Кризата доведе и до качествени промени в начина на живот, става ясно от резултатите от маркетинговото проучване. Хората от всички сегменти са започнали да ходят по-рядко на заведение. Близо 50% от Активните пък са заменили почивката в чужбина с ваканция в България. Нараства обаче пазаруването по интернет, като през миналата година средно 8% от населението е направило покупки по този начин. В последния месец всеки пети от Активните и Безразличните са пазарували по интернет. Друг ефект от кризата е, че хората започнаха да прекарват повече време вкъщи и да се занимават с дребни поправки вкъщи или по колата. Освен това нараства и делът на хората, които имат хоби от 8% през 2008 на 17% през 2010. Защо 2010- защото тя е последната пълна календарна година |
Следващ постинг
Предишен постинг
Няма коментари
Търсене
Блогрол
1. Блога в Гоогле
2. мит
3. wordpress
4. портал
5. Европа, България Русе
6. Начало струнен транспорт
7. Електродвигатели Дуюнова
8. НАРОДНО ИНВЕСТИРАНЕ
9. Elektromera
10. Mesenver
11. НЕДЕЛИН
12. Sky Way
13. ТВ програма
14. СТЕВИЯ
2. мит
3. wordpress
4. портал
5. Европа, България Русе
6. Начало струнен транспорт
7. Електродвигатели Дуюнова
8. НАРОДНО ИНВЕСТИРАНЕ
9. Elektromera
10. Mesenver
11. НЕДЕЛИН
12. Sky Way
13. ТВ програма
14. СТЕВИЯ