Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
24.04.2012 21:34 - Социална Европа ни подкрепя
Автор: zaw12929 Категория: Политика   
Прочетен: 1172 Коментари: 0 Гласове:
3

Последна промяна: 24.04.2012 21:54

Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg
 
Характеристики

Европейската комисия представи предложение за разработване на нов инструмент - Програмата за социална промяна и иновации (пТЗО), която ще подпомогне заетостта и социалните политики в целия ЕС. Новата програма ще бъде използвана за справяне с някои от най-належащите въпроси на ЕС, като високите нива на безработица, бедност и социално изключване, както и застаряването на населението на пТЗО ще интегрира трите съществуващи:  Комисията-управлявани програми: PROGRESS; Програмата за заетост и социална солидарност; EURES, която доставя на европейските служби по заетостта; и Европейския напредък Micro-Финансов инструмент за привеждане на тези три инструмента под един покрив ще се увеличи тяхната ефективност и да се позволи на Комисията да подобри съгласуваността на политиката повсеместно. На ново-набор нагоре ще също гарантира, че заетостта и социалните политики, една дори по-голям принос за "Европа 2020", всеобхватна стратегия на ЕС за икономически растеж. В допълнение към укрепването на политиката за координация, изграждане на капацитет и обмен на най-добри практики, на пТЗО ще направи възможност за тестване на иновативни дейности. Крайната цел е за най-успешен на тези пилоти, за да бъде "нагоре по мащаб" и получават финансова подкрепа от Европейския социален фонд (ЕСФ), който предоставя финансиране за проекти, които създават заетост и социална интеграция в регионите.

 Кохезионния планове ПТЗО формира част от предложения законодателен пакет на Комисията за ЕС регионално, заетостта и социалната политика за периода 2014-2020 г. (включително Европейския социален фонд, Европейския фонд за регионално развитие и Кохезионния фонд). Пакетът беше официално приет през октомври 2011 година и си цялостната цел, че инвестициите на ЕС се насочват оптимален начин с цел да се стимулира растеж и работни места. 
на Съвета и на Европейския парламент са определени да обсъдят законодателни на Комисията предложения с оглед на Приемане от края на 2012 година. Одобрението ще видите пТЗО и работи през 2014 г., с общ бюджет от 958 млн. евро за периода 2014-2020, от които 60% ще бъдат заделени за PROGRESS, 15% на EURES и 20% на микрофинансирането. Степен на гъвкавост е била предоставена под формата на 5% резерв.   Ако пТЗО получи зелена светлина "Прогрес" ще продължи с текущата си работа, която е да се подкрепи развитието на политиката на ЕС в областта на трудовата заетост, социална интеграция , условия на труд, антидискриминацията и равенството между половете. Но ще има и конкретен бюджет за "социални иновации и експериментиране", за да позволи на иновативни политики, които да бъдат тествани в малък мащаб и за най-успешните от тях да бъдат мащабирани по-късен етап, като се "включи" в ЕСФ. Около 97 млн. евро (т.е. 17% от бюджета ПРОГРЕС) ще бъде посветена на тези "експериментална" проекти между 2014 и 2020. пТЗО обещава да се засили EURES в редица начини. На EURES дейности на национално и трансгранично ниво ще получат финансиране от ЕСФ, за да подпомагат мобилността на работниците и да помогне на компаниите да наемат в чужбина. EURES портала за работни места ще бъде в състояние да предложи нови "на самообслужване" Инструменти за търсещи работа и работодатели. ПТЗО подкрепа също така ще позволи на EURES за разработване на нови схеми за мобилност, включително пилотния проект "Твоята първа работа с EURES". Европейският напредък Micro-финансов инструмент бе стартирана през 2010 г., за да направи по-лесно за хората, които искат да се създаде или развие малкия бизнес за достъп до необходимото финансиране. Механизмът не преведе парите (до 25 000 евро под формата на заеми) директно на предприемачите, но вместо да помага на избрани микрокредитиране доставчиците да увеличат кредитирането. пТЗО ще разшири подкрепата си за тези кредитни доставчици, финансиране на усилията за изграждане на капацитет на микро- финансови институции и предоставяне на инвестиционни за развитие и разширяване на социалните предприятия (която се фокусира върху социални цели, а не печалба).

 Помощ за търсещи работа младежи "Вашата първа работа в EURES" схема, ще започне да функционира от началото на 2012 г., е много добър пример за вида на намесата на пилота пТЗО ще подкрепи. Проектът има за цел да направи по-лесно да се запълнят тези работни места, за които е трудно да намерят работници ("пречка свободни работни места") в цяла Европа. Схемата ще съответства на един млад човек се интересува по този учебен стаж в друга държава членка, с бизнес, който търси млади служители. Схемата ще бъде в полза и на двете страни, тъй като това ще осигури на младите хора на възраст 18-30 с възможности за работа в чужбина, за да развиват своите кариери, докато доставя работодатели с млади, квалифицирани и мобилна работна сила. Финансова подкрепа ще бъде на разположение както за младите търсещи работа и работодатели (предимно малки и средни предприятия). 
Подпомагане на младите хора да реализират своя потенциал  Около 5,5 милиона души под 25-годишна възраст са безработни в Европейския съюз. ЕС и неговите държави-членки в отговор на това предизвикателство с действия, които са предназначени за насърчаване на мобилността, пригодността за заетост и увереност на младите хора.  Наскоро публикувано проучване на Евробарометър относно мобилността на младите хора е установено, че около 53% от младите европейци са готови или желание да работят в друга европейска страна. На пръв поглед тази цифра е добра новина за европейската мобилност, защото в момента само 3% от населението на ЕС живее извън родината си. Въпреки това, липсата на пари изглежда да е значителна пречка за мобилността на младите хора. Около 33% от тези, които биха искали да изпитат живота в чужбина, заявявят, че те не могат да направят този ход, защото нямат  средствата. В действителност, проучването разкрива, че само 1 в 7 млади европейци е в чужбина за образование или обучение. И две трети, които са вкусили живота извън своята страна, казват, че те трябваше да се разчита на частно финансиране за своето пътуване. Тези данни представляват проблем за младите европейци,  ученето т в чужбина предлага  възможност да придобият нови умения и житейски опит - факторите, които са известни, за да се подобри пригодността за заетост. Тъй като Европа се нуждае от по-високо квалифицирани и знаещи млади хора, за да се запази конкурентоспособността на икономиката и за да се компенсира застаряването на населението, препятствията пред мобилността наистина са проблем. Младежта в движение Европейската комисия и държавите-членки са се обединили, за да се разработи пакет от мерки, предназначени да се помогне на младите европейци да получат работни места - и да се насърчи по-голяма мобилност. "Младежта в движение" стартира като част от стратегията "Европа 2020" на ЕС за икономически растеж. Инициативата действа като инструментариум, който съдържа различни мерки, за да помагат на младите хора да постигнат своите амбиции. Младите хора наистина се нуждаят от допълнителна помощ, сега имайки предвид високите нива в Европа на младежката безработица. Трудностите, които те имат при намиране на работа в немалка степен са свързани с липсата на квалификация и опит. Ето защо "Младежта в движение" се работи за повишаване на квалификацията на младите хора и перспективите за работа чрез повишаване на качеството на тяхното образование и възможности за обучение. Чрез инициативата, всички млади хора в Европа трябва да се даде възможност да учат и да получат обучение в чужбина. Други действия включват помогне на университетите да подобрят качеството на предлаганите от тях курсове. Голям акцент върху осигуряването на намиране на работа също трябва да помогне на младите хора да разберат и да си осигурят заетост. Междувременно, Младежки @ Work , е изграждането на контакти между младите хора и малките и средни предприятия (МСП). Стартирала през април 2011 г., това действие има за цел да насърчи малките предприятия, за да погледнем сериозно на потенциала на младите хора като служители. На свой ​​ред, то трябва да помогне на младите хора да намерят работа с малки и средни предприятия, които в Европа предоставят на всеки две от три работните места в частния сектор. Предприемачеството и самостоятелната заетост също се насърчава чрез "Младежта в движение". Например, на Комисията за нов европейски механизъм за микрофинансиране "Прогрес" се използва за подкрепа на начинаещи млади предприемачи. Инициативата също така идва с "Младежта гаранция", която цели да гарантира, че всички млади хора са в работа, обучение или професионален опит в рамките на четири месеца от напускането на училище. Те направиха в движение! "Младежта в движение сайт разполага редица вдъхновяващи лични истории за младите хора, получаване на вкуса на живот, работа и обучение в чужбина. Естонски Алар Албрехт заминава за Италия, за да се обучават като готвач, с подкрепа от програма "Леонардо да Винчи" на ЕС за професионално образование и обучение. Алар казва той научил толкова много на своя стаж, че той ще бъде в състояние да си отвори собствен ресторант. Междувременно, Мари-Ан Хелоновият от Белгия работи в Словения, с помощ от откриването на Европейския социален услуги схема. Тя се радва, сравняване и контрастиращи начини на работа, и е взел някои добри идеи у дома, които тя може да сподели с другите.  Социален диалог - помага на Европа през кризата Междувременно, новите правила са въведени, което ще направи по-лесно да се установят на европейските работнически съвети, форуми, където управители на фирми и работници могат да се консултират по належащи въпроси. Европейският съюз насърчава социален диалог между синдикатите и представители на работодателите, които са известни като социални партньори. Те идват заедно, за преговорите и да задава рамка за съвместни действия в области, които влияят на работните практики и заетостта.  
Привеждане на двете страни на индустрията на масата по този начин е известен като автономен двустранен социален диалог. Този диалог се провежда на равнището на междуотраслово и в рамките на комитети за секторен социален диалог. По-широк тристранния социален диалог осигурява поле за публичните органи да се включат. С течение на годините, европейските социални партньори са постигнали голям брой автономни споразумения на европейско равнище, който те се прилагат (относно работата от разстояние, стрес на работното място, тормоз и насилие на работното място, и в най-скоро, включително пазарите на труда). Други споразумения са се превърнали в задължителен европейското законодателство, като тези на родителски отпуск на непълно работно време и срочни договори комитети за секторен диалог обхващат различни сектори на икономиката. Повече от 40 такива комисии са създадени обхваща диапазон от сектори, включително строителство, химикали, корабостроене и банковия сектор. Тези комитети са също редица споразумения, включително някои, които са били изпълнявани от законодателството на ЕС (най-наскоро, например, за предотвратяване на наранявания от остри предмети, като от убождане, в сектора на здравеопазването).

 Се справят с трудностите Индустриалните отношения в Европа 2010 г. доклад на Комисията показва, че социалният диалог помогна за запазване на поминъка на хората по време на последната криза. В доклада се провери как работодателите, синдикалните организации и правителства са работили заедно на фирмено, секторно, национално и европейско ниво по време на мрачните дни на 2008 г. и 2009 г.. В повечето случаи, целта е била да се повиши гъвкавостта на фирмите, за да устоят на бурята и отклонявам съкращения.Въпреки че много споразумения бяха постигнати, запазване на работни места и помага на компаниите за успеха на социалния диалог се различава между отделните страни и сектори. Споразумения взеха различни форми, включително:
  • Въвеждането или удължаване на краткосрочни работни схеми, които временно намалена на работниците часа;
  • Наети лизингови споразумения, които позволиха за временно преразпределение разполагането на работниците в области, по-малко засегнати от кризата;
  • Насърчаването на мобилността на работещите, както професионално и географски;
  • Укрепване и разширяване на програмите за обучение.
На национално ниво, междуотраслови споразумения за справяне с икономическия спад бяха подписани от националните социални партньори в 11 държави членки. Това беше първият път, такива споразумения бяха подписани в шест от новите държави-членки (Чешката република, Естония, Латвия, Литва, Полша и Словакия). На секторно равнище, са били направени повечето споразумения за запазване на работните места в преработващата промишленост, особено в обработка на метали и химикали.
Насърчаване на диалога на фирмено ниво В компаниите, социалният диалог се под формата на информация, консултации, участие и преговори между работодателя и представители на служителите. Форми на представителство на служителите и диалог на работното място са били законно установена и институционализирана в повечето държави-членки на ЕС. През последното десетилетие, законодателството на ЕС насърчи създаването и подновяване на споразумения за представителство и диалог на работното място. Ако погледнем отвъд национално равнище, Европейски работнически съвети (ЕРС) също става популярен и ценен механизми за диалог между фирми и техните работници. Около 990 ЕРС представляват над 15 милиона европейски работници и служители в мултинационални компании. Чрез ЕРС, работниците да бъдат информирани и консултирани от ръководството на ефективността на компанията и всички съществени решения, които биха могли да ги засегнат. От 1994 г. законодателството на ЕС предвижда правото на създаване на ЕРС в предприятия или групи от предприятия, които наемат най-малко 1 000 души. Тези компании трябва да се основава в Европейското икономическо пространство, и имат най-малко 150 работници и служители в две държави-членки. През юни 2011 г., нова правна рамка влезе в сила, която е предназначена за насърчаване развитието на по-ЕРС, като същевременно се гарантира правото на служителите на транснационално информиране и консултации. Рамката също дава по-сигурна правна основа за ЕРС операции. Благодарение на това ново законодателство, ЕРС бързо се превръщат в основните органи за предвиждането на промените и управление на ефективно корпоративно преструктуриране в мултинационални компании.
обратно  



Гласувай:
3
0



Следващ постинг
Предишен постинг

Няма коментари
Търсене

За този блог
Автор: zaw12929
Категория: Политика
Прочетен: 10669298
Постинги: 5153
Коментари: 11270
Гласове: 57573
Архив
Календар
«  Април, 2020  
ПВСЧПСН
12345
6789101112
13141516171819
20212223242526
27282930