Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
05.05 13:25 - Хранене за здрави хрущяли
Автор: zaw12929 Категория: Политика   
Прочетен: 678 Коментари: 1 Гласове:
3

Последна промяна: 05.05 13:28

Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg Постингът е бил сред най-популярни в Blog.bg

Как да се храним за здрави стави и хрущяли?
Хрущялът е вид съединителна тъкан и има защитни функции – предпазва костите и ставите от механични увреждания при движение. С времето, хрущялните тъкани се износват – от напредването на възрастта или от прекомерното натоварване при млади хора и спортисти. Омекотяващият им ефект силно се понижава, което води до появата на повърхностно триене и болка между някои ставни и костни тъкани, особено в натоварени стави като коленните.

При наличието на подобни състояния, лекарите могат да препоръчат различни болкоуспокоителни, хранителни добавки и дори хирургични интервенции, но прилагането на някои хранителни навици може да не само да подобри състоянието, но дори да доведе до изграждането на нова хрущялна тъкан.

На първо място, необходимо е да се спазва противовъзпалителна диета за предотвратяването на състояния като остеоартрит. Централно място в този тип хранене заемат пресни плодове и зеленчуци, пълнозърнести храни, бяла риба и бяло пилешко месо, зехтин, ядки и авокадо. Храни със силни противовъзпалителни свойства са още чесъна, лука, магданоза и целината – колкото по-пресни и сурови се консумират, толкова по-здравословни са за ставите и хрущялите. Провъзпалителните храни и напитки, съдържащи преработени въглехидрати като бяло брашно, бяла захар и бял ориз трябва да се избягват.

Свързани статии..

Костен бульон – зимна класика Коментари 00
Грах – за здрав стомах и стави Коментари 00
Стволови клетки: Двойна терапия срещу артритни болки Коментари 00


Глицин и пролин са най-изобилните аминокиселини, съдържащи се в колагеновите влакна на хрущялната тъкан. Макар тялото да произвежда тези две съединения, добавянето им към хранителния режим може само да помогне на ставното здраве. Най-големи концентрации на глицин и пролин се намират в домашно приготвените рибни и костни бульони. Те могат да се пият самостоятелно или да се добавят към супи, сосове и други ястия.

За производството на колаген са необходими и над средните количества витамин С – между 75 и 90 милиграма на ден. Цялото количество може да се набавя само от разнообразното плодно-зеленчуково меню, приема на витаминови добавки се съветва само след консултация с лекар и не бива да продължава дълго време. Витамин D също е важен за хрущялното здраве – макар да не участва в производството им, той има функции в съхранението на наличните хрущялни тъкани.

Прочети още на: http://www.puls.bg/health/diets/news_27150.html

 








Гласувай:
3
0



1. redabyss - Да,желатин.
05.05 18:54
Да,желатин.
цитирай
Търсене

За този блог
Автор: zaw12929
Категория: Политика
Прочетен: 8155397
Постинги: 4837
Коментари: 10016
Гласове: 49598
Архив
Календар
«  Ноември, 2017  
ПВСЧПСН
12345
6789101112
13141516171819
20212223242526
27282930