Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
10.07.2017 17:43 - НАЙ ИЗВЕСТИЯ БЪЛГАРИН- 73 ГОДИНИ СЛЕД СМЪРТТА В НАД 40 СТРАНИ СА ПОСЛЕДОВАТЕЛИТЕ МУ Добавих: Протокол разпит на Дънов
Автор: zaw12929 Категория: Политика   
Прочетен: 10206 Коментари: 12 Гласове:
17

Последна промяна: 31.07.2017 21:46

Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg Постингът е бил сред най-популярни в Blog.bg

Петър Дънов е роден на 11 юли 1864 година (29 юни стар стил, Петровден) в Османската империя, село Хадърча, днес Николаевка, Област Варна, България. Петър Дънов е трето дете на свещеник Константин Дъновски и на Добра Георгиева. Негов дядо по майчина линия е чорбаджи Атанас Георгиев (1805-1865), български възрожденски деятел за църковна независимост. Баща му Константин Дъновски (1830-1918) е първият български свещеник във Варна. [2]

През 1872 година Петър Дънов постъпва в основно българско училище в село Хадърча, а след освобождението от османска власт завършва петокласна мъжка гимназия във Варна. На 24 юни 1886 година завършва американско методистко училище в Свищов, в което изпада под влияние на протестантството. От есента на 1887 до лятото на 1888 година учителства в русенското село Хотанца.

През август 1888 г.до 1894 г е в  САЩ. Първо завършва Методистката теологическа семинария Дрю в град Медисън, щата Ню Джърси през май 1892 г. От  есента на 1892 г. се записва в Теологическия факултет на Бостънския университет, защитава дипломна работа „Миграцията на германските племена и тяхното християнизиране” и се дипломира през юни 1893 г. Една година посещава занятията в Медицинския факултет да практикува медицина.[3]( на 30 години той е най образования по теология, обществени науки и медицина )

През 1895 г. Петър Дънов се завръща в България, установява се във Варна и отказва предлаганата му длъжност на методистки проповедник. През 1896 г. издава книгата „Науката и възпитанието”, в която анализира пътя на човека в световната драма и говори за основите на нова култура, която предстои да настъпи през идващия век.

През 1896 г. е един от учредителите на Дружественото читалище „Петко Рачов Славейков”, избран е за негов библиотекар-домакин и през следващите години държи пред варненското гражданство сказките: „Произхождението на человека”, „Преглед върху древната и модерна философия”, „Науката и философията”, „Защо и как живеем” и „Основите на просвещението”.

През 1897 г. Петър Дънов учредява със съмишленици във Варна „Общество за повдигание религиозния дух на българский народ“, в което по-късно членуват д-р Георги Миркович, Мария Казакова, Тодор Стоименов, Пеню Киров, Анастасия Желязкова и Милкон Партомиян. Същата година издава брошура с мистичен текст под заглавие „Хио-Ели-Мели-Месаил”. Така той застава в центъра на духовно общество, което по-късно прераства в „Синархическа верига“ (1906 г.) и обществото „Всемирно бяло братство“ (1918 г.), а последователите на Дънов започват да го наричат „Учителя“. Според тяхното гледище, след 1897 г. е по-правилно да се говори за Учителя Беинса Дуно, вместо за Петър Дънов, въпреки че псевдонимът Беинса Дуно започва да се употребява в публикации едва в началото на 30-те години на 20 век. Според някои източници етимологията на името „Беинса Дуно“ е със санскритски корени и според една от интерпретациите може да се преведе като Този, който носи доброто чрез слово. [4] Според други интерпретации на негови последователи, името е с корени в така наречения ватански език, който според Дънов е първичният протоезик на човечеството. Самите последователи на Дънов не са единни в тезата за произхода на името. Теологът Светослав Иванов твърди, че: Беинса Дуно е окултно име, отразяващо духовното и творческо взаимодействие между Господ, Учителя-Петър Дънов и учениците Му при съвместна работа върху Словото, музиката и Паневритмията. [5]

През 1898 г. записва и произнася пред Варненското благотворително дружество „Майка” беседата „Призвание към народа ми” [6], която е апел към социално и духовно самоутвърждаване. На следващата година написва „Десетте свидетелства Господни” и „Божието обещание”. От 1900 г. Петър Дънов свиква ежегодни събори, които първоначално нарича „срещи на Синархическата Верига“. Оттогава до 1942 г. през месец август се провеждат годишни събори на Всемирното бяло братство на различни места - във Варна (1900,1903, 1905-1909), в Бургас (1901, 1902 и 1904), в Търново (1910-1925), в София (1926-1941), на планините Рила и Витоша.

От 1901 г. до 1912 г. пътува из селищата на България, изнася сказки и прави френологични изследвания на избрани представители от българския народ. От 1904 г. пребивава продължителни периоди от време в София, в дома на Петко Гумнеров на ул. „Опълченска” 66. Започва да изнася публични проповеди под форма на беседи. Централно място в тях заема фигурата на Христос, схващан като историческа, космична и метафизична личност.

През 1912 г. в село Арбанаси, Търновско, работи върху Библията и съставя „Завета на цветните лъчи на светлината”, който излиза от печат през септември същата година. На титулната страница е изписано мотото: „Винаги ще съм предан раб на Господа Исуса Христа, Син Божий, 15 август, Търново, 1912“.

На 16 март 1914 г. произнася в София първата официално стенографирана неделна беседа „Ето Човека“[7], с която слага начало на сериите „Сила и Живот” Петър Дънов, „Сила и Живот“.. В тях Петър Дънов излага основните принципи на своето учение, което нарича „Новото учение на Всемирното бяло братство“.

На 8 февруари 1917 г. открива в София цикъл от специални лекции пред омъжени жени, който продължава до 30 юни 1932 г. През 1917-1918 г., по време на Първата световна война, правителството на Васил Радославов го интернира във Варна, тъй като разколебава духа на войниците на фронта.

 Живее в хотел „Лондон” (днес „Мусала”) и води преписка със свои ученици. След края на войната бързо нараства броят на последователите му из цялата страна и през 30-те години на 20 век достига около 40 000. [8]

На 24 февруари 1922 г. открива в София езотерична школа, която нарича Школа на Всемирното бяло братство. Състои се от два класа ученици. Общият окултен клас се открива с лекцията „Трите живота”, а Специалният (Младежки) окултен клас – с лекцията „Двата пътя“. [9] Лекциите пред двата окултни класа продължават ежеседмично 22 години – до декември 1944 г.

През 1927 г. Дънов създава край София селището Изгрева (днес квартал Изгрев), в което събира свои слушатели, последователи и ученици, за да центрира работата на езотеричната школа. Установява се постоянно в Изгрева, където проповядва в специално построен салон. От 19 август 1927 г., на годишния събор на Всемирното бяло братство, изнася поредица от беседи, обединени в цикъла „Пътят на ученика”.

В периода 1929-1932 г. Дънов осъществява контакт с теософския водач Джиду Кришнамурти (в град Омен, Холандия), който по същото време излиза от Теософското общество и разпуска ордена „Звездите на Изтока”.През лятото на 1929 г. Дънов за първи път извежда своите последователи и ученици на лагер край Седемте рилски езера. На 21 септември 1930 г. открива ново течение на своите проповеди, наречено неделни утринни слова, които продължават до април 1944 г. От 1934 г. започва работа върху паневритмията – цикъл от двадесет и осем упражнения, съставени от мелодия, текст и пластични движения. По-късно към нея добавя упражненията Слънчеви лъчи и Пентаграм.

На 4 май 1936 г. активист на политическата партия Демократически сговор му нанася побой, който предизвиква мозъчен кръвоизлив и парализа. Въпреки заболяването, на 14 юли Петър Дънов излиза със свои ученици на лагер край Седемте рилски езера и до 12 август напълно възстановява здравето си.

На 22 март 1939 г. записва послание към учениците си, озаглавено „Вечният завет на Духа”. В началото на 1944 г., по време на въздушните бомбардировки над София, организира евакуирането на Изгрева в село Мърчаево (на 24 км югозападно от София) и се установява в дома (сега музей [10]) на своя ученик Темелко Гьорев. Завръща се на Изгрева на 19 октомври 1944 г. На 20 декември 1944 г. изнася пред Общия окултен клас беседата „Последно слово”.   Петър Дънов умира на 27 декември 1944 г. Тялото му е погребано в квартал „Изгрев“.

Протокол от разпит на Учителя Беинса Дуно (Петър Дънов)

Именувам се Петър К. Дънов от Варна. 60-годишен, българин, неженен, неосъждан, Учител, показвам:   Моето Учение е основано на три главни принципи: Божествената Любов, Божествената Мъдрост и Божествената Истина. От тия три принципа произтича, че е необходим пълен мир и взаимно разбирателство между хората, братството и взаимопомощ за общото благо. Учението ми изключва всяко насилие и изисква абсолютна чистота в мислите, чувствата и действията. Едно от най-съществените условия за всички последователи на това учение е съвършената нравственост. Ученикът на Божествената школа, за да може да възприеме и приложи Великите Истини на Христовото учение, трябва да бъде чист физически, морално и духовно. Всяко нарушение на това условие е една важна спънка за развитието му. Той трябва да бъде изправен във всяко отношение както към себе си, така и към другите, към обществото и държавата. Аз препоръчвам зачитане на установените закони и наредби на властта. Всеки недостатък и несъвършенство в обществения и държавен строй може да се изправи чрез самоусъвършенстване, понеже е казано: „Бъдете съвършени, както Отец ваш на Небесата е съвършен. Църквата винаги трябва да върви в пълно съгласие с Божествената Любов, Мъдрост и Истина. С политика не се занимавам, защото тя не съставлява за нас никаква цел. С политика се занимават само хората, които тепърва изучават живота. Аз само поучавам, което е разумното, доброто. За да се схване Божествената Мъдрост и се разберат Божествените Истини, изискват се знание за живота. Тия знания се преподават на ония, които желаят доброволно да се учат и да напредват. Ако те са здрави умствено и морално, лесно схващат преподаваните уроци, а в противен случай могат сами да се откажат от една работа, която не е по силите им. Аз нито викам някого, нито принуждавам, нито задържам. В Моето учение се прилага закона на разумната свобода. Който дойде нема да бъде изпъден, но и който желае да си отиде, нема да бъде задържан. Никому нищо не се налага, а на всички помагам по желанието им и със съвети, упътвания и рационални средства, съобразно законите на живата разумна природа. И всичко върша абсолютно безкористно. Бог, Комуто служа, промисля за Моята прехрана и издръжка.

Предвид на горното заявявам, че всички тъжби, оплаквания, показания и критики против Мене, от когото и да било, са лишени от всякаква истинност и основание. Моето учение изложено в повече от шест печатани тома и моят живот, който е открит за всички и може всяка минута да се провери, нема нужда от защита.

Това учение осигурява физическо здраве, морална чистота и духовен напредък на всички, които го следват, а животът ми е общо признат на образец за подражание. Нищожните на брой изключения на застой в развитието си се дължат очевидно на атавистични причини т. е. ако между множеството мои слушатели има един два случая на душевно разколебаване и морална поквара, това се дължи на самите тях, от родителите им. Техният минал живот и сегашното им положение ясно свидетелстват за това, но те не са мои ученици, макар и да се явяват при Мене.

Друго няма какво да кажа.  (П.) П. К. Дънов

Извадени мисли  от беседи  на Учителя:

 

Почивката е предназначена само за тялото, а не и за духа. На земята почиват само мързеливите, и те почиват всеки ден. А трудолюбивите казват: „Когато се върне Христос при нас, тогава ние ще си починем“. Тъй трябва да схваща работата истинският християнин. Има един основен принцип, който ние трябва да имаме предвид; има известни закони, които трябва да разбираме. И не само да ги разбираме, но и да ги прилагаме в живота си. Без това приложение всяко учение, всяка религия, каквато и да бъде, е безплодна. Едно растение не е достатъчно само да изникне, да израсте, да се развие, да цъфне, да завърже плод, но този плод трябва и да узрее. Само когато плодът узрее, постигната е целта на това растение. Следователно по същия закон човек може да се роди, развие и завърже, но ако не узрее в него плодът, неговият живот е безплоден.

Христос казва: „Колко по-горе стои човек от овца“, защото човек може да мисли. Неговата ръка трябва да бъде развързана; бясът вътре в него трябва да бъде излекуван; неговата слепота трябва да се отмахне, и слухът му да се възстанови.. Той казва: „Вие не разбирате основния Божествен Закон, и Аз зная защо вие искате хора с вързани ръце; вашите интереси диктуват да имате недъгави хора; вие казвате за слепия: „По-добре да е сляп, за да не вижда нашите престъпления“; за глухия: „В наш интерес е да бъде невежа“. И ако има хора, които не обичат просвещение, това става по известни практически съображения. Христос обаче твърди обратното: Той казва, че на сакатите трябва да бъдат развързани ръцете; бесните, слепите и глухонемите трябва да бъдат излекувани. Той иска умни хора, които да разбират и да вършат волята Божия. Българската дума „мъж“ има дълбоко съдържание: тя произлиза от санскритската дума „манас“, която означава същество, което мисли; затуй хората казват: „Бъди мъж“, т.е. същество, което мисли, разсъждава, което има воля да върши това, което е добро. Това значи да бъдеш човек. И бъдете уверени в тоя закон, че човек не може да има воля, ако не върши добро.

Някои казват: „Аз имам воля“. Ако пусна едно колело от връх  Витоша, ще се търкаля надолу, но то не може да върви нагоре към върха. От планинския връх река с устрем слиза надолу, но тя не може да възлезе нагоре. По същия начин повечето хора се търкалят и вървят надолу. А само човек, който може да се качи на планината, само такъв човек има воля; той може да премахне и победи известни спънки и съпротивления. И Христос казва: „Вие не трябва да бъдете овци, не трябва да бъдете като същества, които се търкалят само надолу, както реките и камъните, но трябва да бъдете хора, които се възкачват нагоре към Бога, да изпълнявате, значи, Неговата воля“.. И в съвременния живот хората постоянно слизат, търкалят се от Витоша надолу и се питат защо са нещастни. Всеки, който се търкаля надолу, е нещастен. Щастлив е човек, когато почне да се възкачва. Докато човек не почне да мисли и разсъждава, той е нещастен; почне ли да мисли и разсъждава, става щастлив, и невъзможните по-рано неща в живота почват да стават възможни.

Когато Бог е казал в първата глава на Битието, че е направил човека по Неговия образ и подобие, Той е искал човек да мисли и действа, както Бог мисли и твори, да има воля; а „подобие“ значи да уподобяваме нещата, т.е. да правим разлика между доброто и злото, да произвеждаме хармония. Да мислим и действаме – това е Божествен принцип, който Господ е вложил в нас. И всеки, който не мисли и действа, както Бог му повелява, няма образа Божи, той е овца. Ние не казваме, че овцата е лоша, но казваме, че предназначението на овцата е да пасе и да дава мляко и вълна, когато пък предназначението на човека е съвсем друго; той е създаден, за да управлява всички същества, да регулира атмосферата, да регулира всички други елементи, да уреди земята. Той трябва да стане един добър господар, а може да стане такъв само когато разбира туй, което Бог е вложил в него

„Колко по-горе стои човек, който мисли, който може да развива своя характер, от една овца, която постоянно пасе и блее!“ Съвременният свят иска: „Хляб, Хляб!“ – този вик се чува отвсякъде. И овци ни трябват, защото ни дават вълна; но ако цялата земя би била изпълнена само с овци, нямаше да има никаква хармония. Подразбирам, че в нас разумният елемент трябва да вземе връх над неразумния, животинското трябва да се замени с човешкото. Навсякъде се чува пререкание: „Той е животно“. Но има нещо по-високо от животните. За овцата да е животно е в реда на нещата, но не и за човека. И в Писанието е казано: „жива душа“ и „животворящ Дух“, Който иска да научи, да облагороди, да спаси човечеството и учениците му, призовани на туй поприще, да съдействат на Христа: Той иска да Му помагат умни хора – човеци, които знаят добре да градят според всички правила на Божествената наука, хора, в умовете на които благото на „Царството Божие“ седи на първи план. Сега трябват такива човеци, които не се съблазняват, нито се заблуждават от външната привидност на нещата.. Ако постоянно стоим на едно място и осъждаме  другите , а ние сами занемарим своите длъжности, каква полза може да има от това? – Никаква. То ще бъде като онзи учител, който не е предал урока на учениците си, и затова иска да ги накаже. Нека преминем в стадия на разумното живеене, което има за цел подобрението на всичките народи, на цялото човечество. Трябва да имаме предвид човешката душа, дома, обществото, народа, човечеството – всички тия категории Христос ги включва; всичко туй съставя едно цяло. Домът е по-голям от  индивид; обществото – по-голямо от дома; народът е още по-голям от обществото, а човечеството – още по-голямо от народа. Затова се стремим от малките неща към по-големите-  към разумното проявление. Христос, като туря тази мисъл пред вас, „Колко човек стои по-горе от овца“, смята, че човек е по-способен да гради и съгради своя живот.

Първото нещо, като се върнете у дома, е да турите вашия ум в действие. Сериозна задача; правила имате, ще направите решението. Разбира се, може да минат ден, два, три, но ако постоянствате, ще я решите. И когато решавате, резултатите ще покажат как трябва да работите. Ако всякога учителят би решавал задачата на ученика, последният никога не би се научил да смята. Учителят зададѐ една, две, три, четири, пет задачи и каже: „Следващия път ще ми донесете тия задачи решени“. И цял свят около нас е все задачи, които Господ е предоставил на нас да решим.. Аз се спрях върху една, другите са много по-тежки – по сложното тройно правило. Аз сега ви давам задачата само с четирите прости действия – събиране, изваждане, умножение и деление. Щом влезете в сложното тройно правило, там работата е малко по-трудна, но с четирите прости действия може да я решите много добре. Някои от вас казват: „Не знаем да събираме“. Ще се научите. Две ябълки и още две правят четири. Не знаете с какви да се събирате – мъжът не знае с каква жена да се събере. После иде изваждането: мъжът се оженва за една жена, не я харесва, иска да я парясва – не знае как да изважда. Не е време сега да се изважда. Намножат му се деца, иска да ги изпъди, защото не били умни, а били ... мързелив. Но въпросът не е само да имаш деца, а да ги възпиташ и научиш на труд. Дълбока наука на живота, , която с хиляди години се решава от хората..седи пред хората. Ние сме научили само механическата страна на смятането. Когато почнем да се събираме с Бога, тогава учим истината, как да се преборим с дявола, с проблемите с вълцитя И вълците имат право да ходят по света, да упражняват своите зъби, но и ние имаме право да употребим срещу тях своя ум и своята воля. Те имат право да ядат, но и ние имаме право да им извадим зъбите; те имат право да упражняват своите нокти, но и ние имаме право да им ги изрежем. Изкоренете зъбите на този дявол и изтръгнете неговите нокти. И като направите дявола овца, да ви дава вълна и мляко, не бойте се, може в следващата стъпка да го направите вол, да му турите оглавник и да го накарате да оре. Та именно туй спасение на дълбокото християнско учение трябва да приложим в нашия живот, да бъдем образец със своя ум и със своето сърце, домът ни да бъде идеална градина – това е задачата на нашия живот.Когато Господ ви приеме да каже:  „Ето човек, който е работил разумно“. Защото  човек е човек, защото стой по горе  стреми се нагоре, а не се търкаля като вода и камъни надолу!

Беседа, държана на 28 септември 1914 г. в София.

             Градинката с гроба на Дънов

Елеазар Хараш-  един от най-дълбоките духовни напътственици на нашето съвремие. Писател и издател на книги в областта на духовното развитие, себепознанието, езотериката.  Елеазар Хараш е получил своето духовно име от Учителя Беинса Дуно (Петър Дънов), а светското му име е Петьо Йорданов. Живее във Варна, а от 90-те години до днес изнася лекции и семинари сред обществеността, с основен акцент - търсенето на Бог, Истината, Мъдростта. За Елеазар Хараш Бог е по-дълбок от реалността, а щастието е наказание и погрешна цел.  Елеазар Хараш издава на български език книгите по именития белгийски драматург и мистик от 19-и век - Морис Метерлинк. Най-много книги обаче издава по словото на Учителя Петър Дънов.

Животът не свършва със смъртта на тялото - това вече не е въпрос на вяра, не е една смела хипотеза, а научен факт. Учени от Русия, САЩ, Германия, Швеция и много други страни са били в състояние да установят контакт със света отвъд смъртта с помощта на технически ... И СЕ КАЗВА  транскомуникация 

https://triangle.bg/lectures/search.html

Дата Заглавие
16 март 1914 Ето човекът
23 март 1914 Житното зърно
20 април 1914 Явлението на Духа
27 април 1914 Талантите
6 юли 1914 Любовта
20 юли 1914 Сънищата на Йосифа
27 юли 1914 Законът на служенето
3 август 1914 Важността на малките неща
11 септември 1914 Мир вам!
21 септември 1914 Необходимостта да познаваме Бога
28 септември 1914 Колко по-горе стои човек от овца!
5 октомври 1914 Фарисей и Митар
12 октомври 1914 Условията на вечния живот
19 октомври 1914 Страхът
2 ноември 1914 Духът и плътта. Приливи и отливи в живота
16 ноември 1914 Словесното мляко
7 декември 1914 Учителите
11 януари 1915 Ако Ме любите, ще опазите Моите заповеди
22 март 1915 Великден
19 април 1915 Многоценният бисер
10 май 1915 Новото основание
24 май 1915 Божественият Промисъл
12 юли 1915 Стари и нови мехове
23 август 1915 Свобода на Духа
25 декември 1915 Рождението
24 април 1916 Истината
16 юли 1916 За молитвата "Отче наш"
15 октомври 1916 Да възлюбиш Господа
22 октомври 1916 Да я не пия ли?
16 ноември 1916 Петте разумни девици
19 ноември 1916 Разсмотрете криновете в полето как растат
24 декември 1916 Ще бъдат научени
31 декември 1916 Отдайте Божието Богу
1 януари 1917 Братът на най-малките
7 януари 1917 Растете в благодат!
14 януари 1917 Марта и Мария
18 януари 1917 Достатъчна ти е Моята благодат
21 януари 1917 Двамата господари
28 януари 1917 Все що е писано
4 февруари 1917 Блажените
11 февруари 1917 Децата
18 февруари 1917 Познание. Самопожертвуване
25 февруари 1917 Спасението
25 март 1917 Солта
1 април 1917 Виделината
8 април 1917 Яков и Исав
15 април 1917 Радвайте се
22 април 1917 Волята Божия
29 април 1917 Чистосърдечните
6 май 1917 Взимане и даване
13 май 1917 Бог е съчетал
20 май 1917 Доброто съкровище
27 май 1917 Пребъдване
3 юни 1917 Бог е Дух
10 юни 1917 Дали може
26 юни 1918 Пълнене и празнене
30 юни 1918 Доведете го
7 юли 1918 Трите положения
14 юли 1918 В истия час
21 юли 1918 Радостни и търпеливи
23 юли 1918 Заведеевата майка
28 юли 1918 Събличане и обличане
4 август 1918 Доброто вино
11 август 1918 Двете жени
18 август 1918 Погледна Петра
25 август 1918 Скритият квас
1 септември 1918 Вкъщи
8 септември 1918 Да Го посрещнат
15 септември 1918 Не може да се укрие
22 септември 1918 Двамата братя
29 септември 1918 В мое име
6 октомври 1918 Да се роди
13 октомври 1918 Двата полюса
20 октомври 1918 Дух Господен
27 октомври 1918 Двете заповеди
3 ноември 1918 Призваните
10 ноември 1918 Да наеме работници
17 ноември 1918 Като чуха
1 декември 1918 Изобилният живот
7 декември 1918 Лемуил
8 декември 1918 Разделено царство
15 декември 1918 И рече баща му
29 декември 1918 Неизвестното
12 януари 1919 Великите условия на живота
19 януари 1919 Голямата вяра
26 януари 1919 Лозата и пръчките
2 февруари 1919 Като себе си
9 февруари 1919 Противоречие в съзвучието
2 март 1919 Ако не бях дошъл
9 март 1919 Моето иго
30 март 1919  











Гласувай:
17



1. kvg55 - Да! Наистина Дънов е фигура от св...
10.07.2017 18:15
Да! Наистина Дънов е фигура от световна величина.
цитирай
2. nedovolen - Господ да го прости и той на нас. К...
10.07.2017 19:22
Господ да го прости и той на нас. Казвал е на учениците си - и след 5000 г. няма да разберете какво исках да ви кажа.
цитирай
3. powersport - американски шпионин
10.07.2017 19:37
просто е такъв
цитирай
4. zaw12929 - На 9 юли се навършиха 167 години от ...
10.07.2017 20:17
На 9 юли се навършиха 167 години от рождението на големия български писател, поет и общественик Иван Вазов.
В родния му град Сопот, където днес е кулминацията на тържествата по повода, довечера ще бъде открит мемориален комплекс "Аз съм българче".

Професор Симеон Янев е носител на Вазовата награда за литература за тази година.
цитирай
5. zaw12929 - . nedovolen, powersport - Господ да го прости и ...
11.07.2017 02:39
. nedovolen - Господ да го прости и той на нас. К...
10.07 19:22
Господ да го прости и той на нас. Казвал е на учениците си - и след 5000 г. няма да разберете какво исках да ви кажа.
3. powersport - американски шпионин
10.07 19:37
просто е такъв
Америка е плащала, а днес се говори за България, като създател на едно учение Бил е най образования за времето българин!
цитирай
6. zaw12929 - Господ да го прости и той на нас. К...
11.07.2017 08:19
nedovolen написа:
Господ да го прости и той на нас. Казвал е на учениците си - и след 5000 г. няма да разберете какво исках да ви кажа.

Казаното приемам за несправедливо- а може би е негодувание на Дънов, че не искат да унищожат православието, да вземат американската система, така че и тои след 5000 години дано разбере, че българската национална традиция е била и остава наи добра за БЪЛГАРИТЕ
ПАК КАЗВАМ: И МОЕТО мнение - нека ви се стори неприлично: Живеем в безбожие- атеисти, подложени на добре организирани платени всякакви терористи... "Простотията е от хората, а не от... гората!" Мъдрости имаме, Православие по КОНСТИТУЦИЯ- СЪЩО но простотията надделява... у нас, ПОВСЕМЕСТНА- ДА ИЗБИРАМЕ ПРОСТАЦИ УПРАВНИЦИ...
цитирай
7. nedovolen - към 6
11.07.2017 15:27
Всеки възприема каквото и до колкото може. Дънов не е негодувал никога от никого. Казал е на учениците си, че не разбират какво иска да им каже. Люби Бога повече от себе си. Това простичко е казал. Тогава отиват на кино - мъдростите, православието, конституцията, простотията, управниците... Да изреждам ли още.
цитирай
8. zaw12929 - Всеки възприема каквото и до кол...
11.07.2017 16:49
nedovolen написа:
Всеки възприема каквото и до колкото може. Дънов не е негодувал никога от никого. Казал е на учениците си, че не разбират какво иска да им каже. Люби Бога повече от себе си. Това простичко е казал. Тогава отиват на кино - мъдростите, православието, конституцията, простотията, управниците... Да изреждам ли още.


Моля ви, напишете, добавете още. Всяка дума, казана за П Дънов е важна за нас днес, за да разберем последователите му.
Политиката- настрана, но мотивация е нужна, защото в неговите беседи уж целят да покажат чудесата на американската религия, ( да промени православието, защото такова изповядва Русия) Дънов, опирайки се на национални традиции и народо- психология всъщност извършва грандиозна просветителска дейност в момент преди век, когато населението е полуграмотно- едва след 1936 г в селата се строят училища и Кметства А Дънов десетилетия преди това изнася беседи за здравето, за земеделието, за възпитанието- за Бог, за обичта между хората- уникална всеобхватна дейност. А Вашето мнение?! Пишете- за да знаем!
цитирай
9. zaw12929 - Ново понятие "транскомун...
11.07.2017 23:53
Ново понятие "транскомуникация" устройство за свързване е души от другия свят...
НЕЩАТА СЕ ЗАТЯГАТ И... ВРЕМЕ Е ДА СВИ СВЕРИМ "ЧАСОВНИКА" И ДА СЕ СЪОБРАЗЯВАМЕ С ИЗИСКВАНИЯТА НА БОГ: БЕЗУПРЕЧНА ЧЕСТНОСТ -достатъчно условие за един друг свят- завръщане към Бог- към Абсолютната ИСТИНА.
цитирай
10. nedovolen - към8
13.07.2017 09:14
Благодаря. Четете bezistena и Елеазар Хараш в Портал 12. Там ще откриете още много от, за и по П. Дънов. Той не се коментира. Или го разбираш, или не.

П.С. Малко късно видях, че има в поста има клипове на Е. Хараш.
цитирай
11. nedovolen - Протокол от разпит на Учителя Бе...
13.07.2017 13:42
Протокол от разпит на Учителя Беинса Дуно (Петър Дънов)

ПРОТОКОЛ за разпит на свидетели

Именувам се Петър К. Дънов от Варна. 60-годишен, българин, неженен, неосъждан, Учител, показвам:

Моето Учение е основано на три главни принципи: Божествената Любов, Божествената Мъдрост и Божествената Истина. От тия три принципа произтича, че е необходим пълен мир и взаимно разбирателство между хората, братството и взаимопомощ за общото благо. Учението ми изключва всяко насилие и изисква абсолютна чистота в мислите, чувствата и действията. Едно от най-съществените условия за всички последователи на това учение е съвършената нравственост. Ученикът на Божествената школа, за да може да възприеме и приложи Великите Истини на Христовото учение, трябва да бъде чист физически, морално и духовно. Всяко нарушение на това условие е една важна спънка за развитието му. Той трябва да бъде изправен във всяко отношение както към себе си, така и към другите, към обществото и държавата. Аз препоръчвам зачитане на установените закони и наредби на властта. Всеки недостатък и несъвършенство в обществения и държавен строй може да се изправи чрез самоусъвършенстване, понеже е казано: „Бъдете съвършени, както Отец ваш на Небесата е съвършен. Църквата винаги трябва да върви в пълно съгласие с Божествената Любов, Мъдрост и Истина. С политика не се занимавам, защото тя не съставлява за нас никаква цел. С политика се занимават само хората, които тепърва изучават живота. Аз само поучавам, което е разумното, доброто. За да се схване Божествената Мъдрост и се разберат Божествените Истини, изискват се знание за живота. Тия знания се преподават на ония, които желаят доброволно да се учат и да напредват. Ако те са здрави умствено и морално, лесно схващат преподаваните уроци, а в противен случай могат сами да се откажат от една работа, която не е по силите им. Аз нито викам някого, нито принуждавам, нито задържам. В Моето учение се прилага закона на разумната свобода. Който дойде нема да бъде изпъден, но и който желае да си отиде, нема да бъде задържан. Никому нищо не се налага, а на всички помагам по желанието им и със съвети, упътвания и рационални средства, съобразно законите на живата разумна природа. И всичко върша абсолютно безкористно. Бог, Комуто служа, промисля за Моята прехрана и издръжка.

Предвид на горното заявявам, че всички тъжби, оплаквания, показания и критики против Мене, от когото и да било, са лишени от всякаква истинност и основание. Моето учение изложено в повече от шест печатани тома и моят живот, който е открит за всички и може всяка минута да се провери, нема нужда от защита.

Това учение осигурява физическо здраве, морална чистота и духовен напредък на всички, които го следват, а животът ми е общо признат на образец за подражание. Нищожните на брой изключения на застой в развитието си се дължат очевидно на атавистични причини т. е. ако между множеството мои слушатели има един два случая на душевно разколебаване и морална поквара, това се дължи на самите тях, от родителите им. Техният минал живот и сегашното им положение ясно свидетелстват за това, но те не са мои ученици, макар и да се явяват при Мене.

Друго няма какво да кажа.

(П.) П. К. Дънов



ЗДРАВ ЖИВОТ
цитирай
12. zaw12929 - „Ще ме разберете след 5000 години!?“
02.08.2017 18:22
nedovolen написа:
Господ да го прости и той на нас. Казвал е на учениците си - и след 5000 г. няма да разберете какво исках да ви кажа.


„Ще ме разберете след 5000 години!?“
Какво искаше да каже Петър Дънов с израза? 5000 : 72 = 70
Ако 72 е средната продължителност на човешки живот , то българинът трябва да се преражда 70 пъти ( за 5000 години) за да се научи по време на човешкият си живот на земята, че тялото му има безсмъртна душа, че трябва да живее по божиите закони в безупречното им спазване. Засега това се очертава, за народ, които не признава Бог! Атеисти, полухристияни , които обвиняват управниците и Бог за положението си и никаква благодарност, за това, което имат!
цитирай
Търсене

За този блог
Автор: zaw12929
Категория: Политика
Прочетен: 14206185
Постинги: 5609
Коментари: 13044
Гласове: 68271
Архив
Календар
«  Март, 2024  
ПВСЧПСН
123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031