Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
14.06 08:12 - НЕ ДОПУСКАЙ НЕДОСТИГ НА МАГНЕЗИИ- ЗНАК СА КРАМПИТЕ, КОИТО ВИ СЪБУЖДАТ С НЕТЪРПИМА БОЛКА
Автор: zaw12929 Категория: Политика   
Прочетен: 663 Коментари: 8 Гласове:
13

Последна промяна: 14.06 08:37

Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg Постингът е бил сред най-популярни в Blog.bg

Удивително е колко малко знаят хората за ролята на магнезия, как пренебрегват информация, която се оказва животоспасяваща.
Няколко са минералните елементи в човешкото тяло, които имат ключова, основополагаща роля за поддържането на добро здраве и правилното функциониране на клетките в човешкото тяло – цинк, калций, селен, магнезий.

Какво да консумираме, за да си набавим магнезий
ТЪМНИ ЛИСТНИ ЗЕЛЕНЧУЦИ   Спанакът, зелето и някои видове маруля са идеален източник на магнезий. Изобщо, зеленолистните зеленчуци са много полезни и трябва да се включват често в менюто.
ЯДКИ И СЕМЕНА   Тиквените семки, сусамът, бадемите, кашуто, кедровите ядки, фъстъците, орехите са сред най-богатите на магнезий ядки.
РИБА Опитайте се да ядете по една порция риба 2 пъти в седмицата. Сьомга, камбала, риба тон, скумрия са добри източници на магнезий и полезни мазнини.
Фасул Бобовите растения доставчици на магнезий. Включете в диетата си повече боб, леща, нахут и грах.
Пълнозърнести храни  Ето още една причина да ядете пълнозърнести храни. Те са богати не само на фибри и полезни бавно разградими въглехидрати, но и на големи количества магнезий. Яжте киноа, просо, булгур, пшеница, ечемик и овес.
АВОКАДО Авокадото е истинска суперхрана. То осигурява 15% от дневния прием на магнезий.
Млечни продукти  Нискомаслените млечни продукти като кисело мляко най-вече са изпълнени с магнезий. Козето сирене, моцарелата също съдържат значителни количества от важния минерал.
БАНАНИ  Бананите обикновено се свързват с високите нива на калий, който е също много полезен. Но трябва да се отбележи, че магнезият в тях не е за подценяване.
Сушени плодове Сушените плодове като смокини, сливи, кайсии, фурми и стафиди са много богати на този хранителен елемент.                                                                                                                                                                              ЧЕРЕН ШОКОЛАД Прекрасна причина да не се лишавате напълно от шоколада. В него има завидни количества магнезий, заради които си струва да му отделите място в дневната си диета.

Удивително е колко малко знаят хората за ролята на магнезия, как пренебрегват информация, която се оказва животоспасяваща.
Няколко са минералните елементи в човешкото тяло, които имат ключова, основополагаща роля за поддържането на добро здраве и правилното функциониране на клетките в човешкото тяло – цинк, калций, селен, магнезий.

проблем е в това, че при липса на достатъчно магнезий засиленият прием на калций чрез млечни продукти (които пък са най-голямата грешка
) и добавки не води до оптимален цялостен минерален баланс. В резултат се отлагат калциеви соли под формата на шипове в ставите, на камъни във вътрешните органи, на плаки и тромби по кръвоносните съдове; появява се упорит запек или смяна на запек с разстройство; нервномускулната възбудимост расте до остро болезнени равнища… Магнезият е крайно необходим на тялото, за да успее да преработи и абсорбира нужните количества калций!

Магнезият играе основна роля в нашия енергиен баланс и в повече от 325 ензимни процеса. Както човешкото тяло се нуждае от вода, по подобен начин то естествено консумира магнезий всеки ден.

Тъжният факт е, че сме абсолютно неподготвени и невежи по отношение на това как да си го набавяме! Магнезият твърде лесно се отделя и изхвърля чрез потта и урината, а употребата на прекомерно много захарни и алкохолни изделия още повече способстват за изхвърлянето и на магнезий и на калций. Оказва се, че телата ни са в непрекъснат стрес поради вечния дефицит на магнезий!

Какво пък толкова прави този магнезий?

Ензимите са белтъчни молекули, които стимулират всяка химична реакция в живия организъм. Без магнезий стотици от тези ензими просто не могат да си вършат работа­та, като най-важната ензимна реакция е свързана със създаването на т.нар. макроергични връзки, чрез активирането на аденозинтрифосфорната киселина (АТФ) – основната молекула, необходима за съхранение на енергията.

Магнезият  участва  в обмяната и разграждането на гликозата, на мастните киселини и на аминокиселините по време на енергийната обмяна, подпомага образуването на мускулния и чернодробен гликоген от гликозата, пренасяна чрез кръвта.

Магне­зият допринася за поддържане на здрава имунна и ендокринна системи, поддържа стабилен сърдечния ритъм, нормална – мускулната функция и здрави – костите. Той подпомага усвояването и обмяната на много други минерали и витамини, на повечето хормони, а също така на ацетилхолина и азотния оксид, чрез които се регулират множество функции на нервите, кръвоносните съдове и имунните функции.

В клетъчното ядро повече от половината магнезий е тясно свързан с нуклеиновите киселини и белтъчните вещества. Магнезият е нужен за запазване целостта на двойната спирала на ДНК, която носи генетична информа­ция и кода за различните белтъци, изграждащи всяка жива телесна структура.

Нашествието” на тежките метали и други отрови в нашия бит, така характерни за съвремието ни, успешно се контролира чрез подобряване на магнезиевия внос. Това включва и голяма част от канцерогените – ако не за лечение, магнезият е особено перспективен като участник в един природосъобразен комплекс за предотвратяване на различни доброкачествени и злокачествени новообразувания.

Магнезият е антистресов минерал, окойто оказва нормализиращо въздействие върху състоянието на цялата нервна система и особено на нейните висши отдели (в съчетание с витамините от В-група). Затова при недостиг човек се уморява бързо, става раздразнителен, хиперемоционален и склонен към депресии; нарушава се неговият сън. Шумът изглежда прекалено силен, светлината – твърде ярка, емоционалните реакции са преувеличени, сърцето бие до „пръсване”, а главният мозък е прекалено възбуден, за да заспи…

Магнезият може да намали нивото на холестерола в кръвта, да предпази от запушване на артериите и вените, както и от животозастрашаваща аритмия. Той оказва трайно положително влияние и върху състоянието на половата система. При бременни жени той едновременно пази здравето на майката и предотвратява недостатъчното развитие на плода (заедно с фолиевата и пантотеновата киселини) Здравата клетка е с високо съдържание на магнезий и ниско на калций.

Биохимичната ни възраст теоретично би могла да се определя от съотношението на магнезий и калций в клетките. Магнезият в известен смисъл е минералът на подмладяването и предпазва от калциране на органите и тъканите, характерно за свързаното със старостта дегенериране на телесния механизъм.

Аритметично погледнато, в организма на един възрастен човек има 30-50 грама магнезий. Това в сравнение например с калция (около 1 кг) изглежда малко. Затова пък магнезият е изключително динамичен: той бързо се усвоява, но и лесно се изхвърля, както вече отбелязахме, така че изисква постоянен приток от „попълнения”. Така, когато става въпрос за всекидневно необходими количества, от калция рядко са необходими повече от 800-1000 мг на ден, а за магнезия преобладаващите препоръки (според мнението на ред специалисти те са дори занижени) варират от 400 до 600 мг.

Тъжен факт: 2/3 от съвременните хора страдат от магнезиев дефицит, без дори да го подозират!

Какви са причините:

Храненето „на крак”, както и с некачествени продукти – рафинирани, преосолени, препържени и престояли, както и недостигът на сурови растителни продукти – това едновременно не осигурява достатъчен магнезиев внос и намалява способността на тялото да го усвоява.

Както епизодичното напиване, така и редовната „умерена” употреба на алкохол води до сериозен магнезиев дефицит. В различна степен това важи и за тютюна, наркотиците, както и за други отрови в околната среда – тежки метали, флуор, пестициди и т.н.

Употребата на високи дози и/или за дълги периоди на калциеви добавки, антибиотици, стероидни и нестероидни противовъзпалителни средства, слабителни, успокоителни, инсулин, сърдечни гликозиди, диуретици, цитостатици и други лекарства, както и на хапчета против забременяване.

Едностранчивото торене и многото други фактори, които са причинили обедняване на почвите, са се отразили отрицателно върху магнезиевото съдържание на хранителните продукти, което е намаляло в пъти през последните няколко десетилетия.

На последно място, но не и по значение – магнезият особено бързо се изразходва при стресирания съвременен живот, често съпроводен от бързане, несигурност, раздразнителност и безпокойство.

При диабетиците поради повишените нива на кръвната захар се наблюдава повишена секреция (отделяне) на урина. Това повишава загубата на магнезий и значително повишава нуждите на организма от този химичен елемент. Освен това магнезият влияе върху ефективността на инсулина, който регулира нивото на кръвната захар. За диабетиците е от изключителна важност усвояването на достатъчно количество магнезий. Той е необходим за производството, функционирането и транспортирането на инсулина.

Изключително важен е магнезият за деца и подрастващи, които имат завишени нужди от магнезий докато растат. Този химичен елемент изпълнява изключително важна роля при нормалното физическо и интелектуално развитие на подрастващите. Добре известен е и позитивният му ефект върху концентрацията и мисловната дейност. Магнезият е от особена важност за нормалното развитие на организма между 3 и 19-годишна възраст.

Необходимо е допълнителено усвояване на магнезий и при възрастните хора.
С напредване на възрастта се ограничава физическата активност и приемът на хранителни вещества. Нуждите на организма от магнезий не се понижават с възрастта, а остават достатъчно високи, налагайки усвояване на допълнителни количества магнезий.

Ето един кратък списък със специфични състояния, заболявания и предразположения, при които е особено важно да се взима магнезий:

Кардиологични заболявания, предменструален синдром, профилактика при бременност, за предпазване от спонтанен аборт, за бременни и кърмещи жени, през пубертета, за активни спортисти, за хора употребяващи често лаксативи, диабетици, хора с хронична диария, с разтройства в храненето, употребяващи често диуретици, при спазване на диети с цел редуциране на теглото, мигрена, мускулни болки, ошипяване, всякакви кожни заболявания, за здрави кожа, коса и нокти, остеопороза, диабет и невропатия, разширени вени, мускулни крампи, хронични болки, косопад, проблеми с  кръвното налягане, инсулт, атеросклероза, висок холестерол, апатия, депресия.  

А уж трябваше да бъде кратък списък. Този дори не е пълен. Съзнавате ли колко важен е магнезият за здравето ни!?

Как можем да набавим магнезий в организма, освен с храната? От аптеката- чрез медицината  но да не става практика:

I. С интравенозно инжектиране. Това е рутинна практика, например след сърдечен удар, но разбира се може да се прилага само под лекарско наблюдение.

II. Перорално – през устата. Недостатък на този метод са нежелани странични реакции, като диария и болки в стомаха.

III. Трансдермално. Това означава усвояване чрез кожата. Отдавна е известно, че кожата е в състояние да поеме всички видове продукти и лекарства. Спомнете си за усвояването на болкоуспокояващи посредством мазила.  При трансдермалното прилагане, чистотата на продуктa е от ключово значение за предотвратяване на нежелано усвояване на неблагоприятни вещества.

Последният описан метод е най-новия, революционен, който успешно се бори с един куп болестни състояния. Приложен направо върху кожата, магнезиевият хлорид се абсорбира през нея и въздейства почти незабавно върху острата и хроничната болка. Трансдермалната терапия с магнезий е идеална също така за спортисти, които се нуждаят от голямо количество магнезий. Приет орално, магнезият съвсем не е така ефикасен, както ако се прилага трансдермално за лечението на травми и уморени мускули. Може би най-голяма разлика между оралния и трансдермалния метод на добавяне на магнезий се наблюдава, когато става въпрос за справянето с болезнените състояния. Особено пък съчетаването на топлина и магнезиев хлорид стимулира кръвообръщението и отделянето на отпадъчни вещества.

image












Гласувай:
13
0



1. zaw12929 - ! опаковка табл. магнезии струва 7 ...
14.06 11:24
! опаковка табл. магнезии струва 7 70 лв. Преди 5 години ми доставиха 2 фиданки БАМБУК за 7 лв и оттогава имам листа за чай. Много буен растеж Ето какво ми дава бамбуковия магнезии : онсумиран редовно, бамбукът намалява холестерола и кръвното налягане, подпомага храносмилането, засища глада, подобрява опорно-двигателния апарат, подобрява здравето на зъбите, венците, костите и ноктите. При това е нискокалоричен (една купичка съдържа само 13 ккал и половин грам мазнини), изключително богат на фибри, калий и фитохимикали, което подпомага борбата на имунната система с бактерии, вируси, гъбички и сериозни заболявания като рак, Алцхаймер.

Голямата доза силиций в състава на бамбука пък е полезна не само за доброто състояние на кожата и косата, но и за усвояването на калция и магнезия от организма, за сърдечното здраве и функционирането на мозъка.

От своя страна, екстрактът от бамбук, извличан от листата и стъблото на растението, намира приложение във всевърможни козметични продукти за кожа и коса. Благодарение на присъствието му във формулите, шампоаните, балсамите и маските действат като същински еликсир с реструктуриращо, подхранващо и укрепващо действие. Той ефективно почиства натрупванията на себум и химикали в косата, помага на клетките на кожата да възстановят липсите си и ги предпазва от бъдещи увреждания.

Какви са другите ползи на бамбука за кожата и косата?Бамбук

Намалява раздразненията и успокоява кожата
Придава мигновено младежко излъчване и ограничава появята на бръчки
Лекува кожни проблеми като екзема и псориазис
Поддържа космените фоликули чисти
Премахва мъртвите клетки от скалпа
Придава естествен блясък на косата
Защитава от свободните радикали

След всичко казано до тук става ясно, че бамбукът е необходима в ежедневеието хранителна съставка. И докато за организма е препоръчително да се приема като част от менюто или под формата на добавка (капсули), то за кожата и косата е силно препоръчително да идва директно от козметичните формули на обогатени с екстракт от бамбук продукти. Така ценните му компоненти бързо и директно ще постигнат целта си, а именно – по-красиво и жизнено излъчване на всеки сантиметър от външния вид.

НАЙ ЦЕННО Е, КОГАТО МАГНЕЗИЯТ ИДВА ОТ ПРЕСНИТЕ ЛИСТА НА ДРЪВЧЕТО О ВАШАТА ГРАДИНА

цитирай
2. kvg55 - zaw12929,
14.06 13:05
Жена ми получава крампи и пие магнезии.
цитирай
3. zaw12929 - Може да допълва с храни съдържащи магнезий: орехи, боб, леща, шоколад
14.06 14:46
kvg55 написа:
Жена ми получава крампи и пие магнезии.

цитирай
4. radostinalassa - Казват, че БАД - биологично активните добавки нямат същият ефект ,
14.06 15:25
Както живите растения. И това е така. Никой не може да имитира природата.
цитирай
5. stih - Почитания!
14.06 17:20
Дано повече ценители прочетат този толкова стойностен материал.
'Благодаря, Zaw!
цитирай
6. radostinalassa - Преди много време забелязах, че когато ям сирене, след това получавам мускулни крампи.
14.06 20:53
Звучи парадоксално, но беше така.Калцият довежда до мускулни крампи. А за да се усвоят 70 - те химични елемента, които ни са необходими е необходим на първо място силиций. Той еу 3 кг в нас. Ако не приемате достатъчно силиций, може да пиете с шепи магнезий и той няма да се усвои. Това е на практика.
цитирай
7. radostinalassa - От много време се опитвам да намаля калция в диетата си
16.06 15:00
Особено във водата, също мляко и млечни продукти. Калцият веднага замества силиция в съдовете ни. Те стават чупливи и нееластични. Вдигаме кръвно, за да се придвижи кръвта в тях и стигне капилярите. Развиват се тромби / колонии от трихомонаси / , а ако ви харесва повече от кандиди. Ако оправим своето РН, то всичко друго става автоматично. Имам предвид РН на стомашният сок да е много кисел.
цитирай
8. alchemist - Няма смисъл да се дават 7 и повече лева за хапчета.
19.06 18:11
Може няколко човека да си закупят 1 кг магнезиев оксид, да си го преработят с лимонена киселина и ще имат достъпен магнезий за дълго време.
цитирай
Търсене

За този блог
Автор: zaw12929
Категория: Политика
Прочетен: 9189639
Постинги: 4923
Коментари: 10390
Гласове: 52339
Архив
Календар
«  Август, 2018  
ПВСЧПСН
12345
6789101112
13141516171819
20212223242526
2728293031