Най-четени
1. zahariada
2. radostinalassa
3. leonleonovpom2
4. kvg55
5. wonder
6. planinitenabulgaria
7. varg1
8. sparotok
9. mt46
10. hadjito
11. getmans1
12. deathmetalverses
13. stela50
14. samvoin
2. radostinalassa
3. leonleonovpom2
4. kvg55
5. wonder
6. planinitenabulgaria
7. varg1
8. sparotok
9. mt46
10. hadjito
11. getmans1
12. deathmetalverses
13. stela50
14. samvoin
Най-популярни
1. shtaparov
2. katan
3. wonder
4. leonleonovpom2
5. mt46
6. bojil
7. vidima
8. dobrota
9. ambroziia
10. milena6
2. katan
3. wonder
4. leonleonovpom2
5. mt46
6. bojil
7. vidima
8. dobrota
9. ambroziia
10. milena6
Най-активни
1. sarang
2. radostinalassa
3. vesonai
4. lamb
5. hadjito
6. manoelia
7. samvoin
8. bateico
9. mimogarcia
10. getmans1
2. radostinalassa
3. vesonai
4. lamb
5. hadjito
6. manoelia
7. samvoin
8. bateico
9. mimogarcia
10. getmans1
Постинг
09.02.2009 21:48 -
Русе- европейската врата на държавата на 1940 години
Автор: zaw12929
Категория: Политика
Прочетен: 724 Коментари: 0 Гласове:
Последна промяна: 10.02.2009 06:02
Прочетен: 724 Коментари: 0 Гласове:
0
Последна промяна: 10.02.2009 06:02
Русе на 1940 години – първа част
Европейско капиталистическо начало на държавата
Оттук тръгват преди да има българска държава
Русе, преминал блясък и упадък винаги е твърдината на българщината. Римски Император Веспапиан, (управлява след Нерон строи Колизеума) слaгa начало на Русе със строежа на добре укрепено пристанище за 60 кораба с името „Сегсагинта Приста. Заслужава връщане вместо Русе, да се нарече ПРИСТА. Сега стряска западняците че... част от Русия.
В края на XVIII в. Управителя Рустем паша го прави важно звено в отбраната на империята. В 1830 г. Виена създава параходно дружество. Слага кантора в Русчук. Прави града важен търговски път. врата към Европа, През 1848 г Австрия открива в града Консулство. От пътешественик научаваме: Русчук има 6000 къщи, митница, хубава чешма, няколко бани, 9 джамии
През 1855 г тук е прекарана първата телеграфна линия между Русе и Варна. През 1864 година в града пристига Мидхад Паша,. Градът става „столица” на Туна вилает- северна днес България. Русе става истинско средище за търговия, просвета и прогрес. Извършва се грандиозно строителство на сгради, пътища. Най напред се премахва калта. Улиците са застлани с калдаръм и осветени със 150 фенера, Създават се градски и селски български общини, които сами определят и събират данъците си. Построяват се болница, два хотела, поща и затвор. Русе става образец на европейското в империята, Създадено е и сиропиталище, в което се изучава земеделие и се практикува в нарочно изграденото опитно поле наричано и до днес „Образцов чифлик”.То се оформя като средище за семена, нови сортове и породи, за модерно земеделие.
През 1866 година тръгва първи влак по линията Русчук Варна. Развиваната скорост е 30 км./час. Дължината и е 224 км с 8 гари. Има 9 парни английски локомотива, 425 товарни вагона, белгийско производство.
От 1831 г. се слага начало на корабостроене в работилница , оборудвана с модерни машини Изработени са 15 шлепа . В 1865 г се строи първата кейова стена и започва да функционира „Турско речно параходство”. С 300 каруци и 500 коня функционира и дружеството на каруцари, извозващи стоки за и от пристанището. Гордост на града е и парнаата мелница „Папа Маноле”.
От 3 март 1865 г се открива клон на Отоманска банка а вилаетската печатница издава български вестник „Дунав”. Въпреки, че до 1916 г. Турция е във властта на феодализма, Русчук един век по рано тръгва по пътя на капитализма.
След драматични премеждия освободителите влизат в Русе на 20, февруари 1876 година и са приветствани от Архиемандрит Васил Друмев. Всичко направено за Русе от Мидхат Паша го прави благодарение на реката и ЖП линията в най голям град на новата българска държава с 26156 жители
През 1879 г Русия подарява на България корабите „Горнъи Студент” , „Портим” , „Взрив” шхуната „Келасура” , катерите „Птичка” . „Олафчик”, „Варна” една баржа и пет гребни лодки
Във вестник „Славянин” от 4 август ( бр.16) 1879 г четем подробно за тържественото предаване на съдовете, тяхното осветяване станало на 31 юли 1879 година. С корабите Русия подарява и корабостроителна работилница – част от Кронщадската и военноморска база.Праща 9 офицери и 58 матроси за обслужване
На първата българска флотилия в състава на която влиза и заварената турска плавателна база. Която става и база за обучение на български кадри.
На 9 януари 1811 г. е открито първото професионално училище за машинисти „Машинната школа” Срокът на обучение е 3 години за младежи 15-18 години. Българите бързо усвоили боравенето с машини и иструменти и под ръководството на руснака Павел Изотов остроили първия кораб ( не самоходен) „БОТ номер 1” дължина 16 метра, водоизместимост 60 т.на носа му- бронзов надпис „Русчушкий порт 1881” Имал голяма здравина над 60 години го ползували за кариерни материали.
Европейско капиталистическо начало на държавата
Оттук тръгват преди да има българска държава
Русе, преминал блясък и упадък винаги е твърдината на българщината. Римски Император Веспапиан, (управлява след Нерон строи Колизеума) слaгa начало на Русе със строежа на добре укрепено пристанище за 60 кораба с името „Сегсагинта Приста. Заслужава връщане вместо Русе, да се нарече ПРИСТА. Сега стряска западняците че... част от Русия.
В края на XVIII в. Управителя Рустем паша го прави важно звено в отбраната на империята. В 1830 г. Виена създава параходно дружество. Слага кантора в Русчук. Прави града важен търговски път. врата към Европа, През 1848 г Австрия открива в града Консулство. От пътешественик научаваме: Русчук има 6000 къщи, митница, хубава чешма, няколко бани, 9 джамии
През 1855 г тук е прекарана първата телеграфна линия между Русе и Варна. През 1864 година в града пристига Мидхад Паша,. Градът става „столица” на Туна вилает- северна днес България. Русе става истинско средище за търговия, просвета и прогрес. Извършва се грандиозно строителство на сгради, пътища. Най напред се премахва калта. Улиците са застлани с калдаръм и осветени със 150 фенера, Създават се градски и селски български общини, които сами определят и събират данъците си. Построяват се болница, два хотела, поща и затвор. Русе става образец на европейското в империята, Създадено е и сиропиталище, в което се изучава земеделие и се практикува в нарочно изграденото опитно поле наричано и до днес „Образцов чифлик”.То се оформя като средище за семена, нови сортове и породи, за модерно земеделие.
През 1866 година тръгва първи влак по линията Русчук Варна. Развиваната скорост е 30 км./час. Дължината и е 224 км с 8 гари. Има 9 парни английски локомотива, 425 товарни вагона, белгийско производство.
От 1831 г. се слага начало на корабостроене в работилница , оборудвана с модерни машини Изработени са 15 шлепа . В 1865 г се строи първата кейова стена и започва да функционира „Турско речно параходство”. С 300 каруци и 500 коня функционира и дружеството на каруцари, извозващи стоки за и от пристанището. Гордост на града е и парнаата мелница „Папа Маноле”.
От 3 март 1865 г се открива клон на Отоманска банка а вилаетската печатница издава български вестник „Дунав”. Въпреки, че до 1916 г. Турция е във властта на феодализма, Русчук един век по рано тръгва по пътя на капитализма.
След драматични премеждия освободителите влизат в Русе на 20, февруари 1876 година и са приветствани от Архиемандрит Васил Друмев. Всичко направено за Русе от Мидхат Паша го прави благодарение на реката и ЖП линията в най голям град на новата българска държава с 26156 жители
През 1879 г Русия подарява на България корабите „Горнъи Студент” , „Портим” , „Взрив” шхуната „Келасура” , катерите „Птичка” . „Олафчик”, „Варна” една баржа и пет гребни лодки
Във вестник „Славянин” от 4 август ( бр.16) 1879 г четем подробно за тържественото предаване на съдовете, тяхното осветяване станало на 31 юли 1879 година. С корабите Русия подарява и корабостроителна работилница – част от Кронщадската и военноморска база.Праща 9 офицери и 58 матроси за обслужване
На първата българска флотилия в състава на която влиза и заварената турска плавателна база. Която става и база за обучение на български кадри.
На 9 януари 1811 г. е открито първото професионално училище за машинисти „Машинната школа” Срокът на обучение е 3 години за младежи 15-18 години. Българите бързо усвоили боравенето с машини и иструменти и под ръководството на руснака Павел Изотов остроили първия кораб ( не самоходен) „БОТ номер 1” дължина 16 метра, водоизместимост 60 т.на носа му- бронзов надпис „Русчушкий порт 1881” Имал голяма здравина над 60 години го ползували за кариерни материали.
Няма коментари
Търсене
Блогрол
1. Блога в Гоогле
2. мит
3. wordpress
4. портал
5. Европа, България Русе
6. Начало струнен транспорт
7. Електродвигатели Дуюнова
8. НАРОДНО ИНВЕСТИРАНЕ
9. Elektromera
10. Mesenver
11. НЕДЕЛИН
12. Sky Way
13. ТВ програма
14. СТЕВИЯ
2. мит
3. wordpress
4. портал
5. Европа, България Русе
6. Начало струнен транспорт
7. Електродвигатели Дуюнова
8. НАРОДНО ИНВЕСТИРАНЕ
9. Elektromera
10. Mesenver
11. НЕДЕЛИН
12. Sky Way
13. ТВ програма
14. СТЕВИЯ