Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
12.10.2009 23:08 - Чети и за студент се наготви...ха ха ха
Автор: zaw12929 Категория: Политика   
Прочетен: 1553 Коментари: 2 Гласове:
0

Последна промяна: 13.10.2009 00:16


 http://veselinvalev.blog.bg/izkustvo/2009/08/19/syblechi-me-vnezapno-kontrolno.382838
 “СЪБЛЕЧИ МЕ” – ВНЕЗАПНО КОНТРОЛНО “СЪБЛЕЧИ МЕ” – ВНЕЗАПНО КОНТРОЛНО

Август-мавгуст, отпуски-мотпуски. Кой хванал гората – хванал. Кой се камбичнал в морето – камбичнал. Кой останал в нета – контролно.
Няма шест, няма пет; – внезапно контролно и проверка на знания-незнания, умения-неумения, и на всички присъстващи и отсъстващи. Присъстващите ще ги запишем като присъстващи. Отсъстващите като отсъстващи. Средата на август – лятното училище e в разгара си.
Сваляме този път възрастовата граница за участие. Най-ниска възраст на участниците може да бъде 21 години. 
Ето темата: АНАЛИЗ НА СТИХОТВОРЕНИЕТО 
НА СЛАВКА ХРИСТОВА – mamas
“СЪБЛЕЧИ МЕ”
Пояснения: анализът е абсолютно свободен. Няма ограничения в жанра, в обема и в типа интерпретация. Няма посочен редуциран сегмент от света и проблематиката на творбата. Вие сами решавате какво, как и докога. Който иска да пише научно – да пише научно. Който иска псевдонаучно – да пише псевдонаучно. Който иска художествено – художествено. Дотук с поясненията. Следва самата творба, зададена като обект на вашия анализ и интерпретация. Ето нейния текст:

СЪБЛЕЧИ МЕ

Прегърни ме!
Искам те!
Съблечи ме!
Цялата...
Няма никак да е лесно - 
с много ризи съм навлечена.
Ала ти не се плаши
и не бързай - имам време.
...Как да почнеш ли не знаеш?
Мъничко ще ти подскажа:

Първо бавно, с нежни пръсти,
съблечи от мен умората.
После ризите на грижите
смело настрани хвърли.
Не забравяй и тревогата,
дето в мене се е вкопчила!
Пипалата и, отровните,
всичките ги отскубни!

После...ризата със раните.
О, да, доста е надрана.
Но залепнала е, пустата!
Леко дръпваш, а боли...
Малко време ще отнеме
раните да излекуваш.
Но не се отказвай, моля те,
и додолу я смъкни!

Продължавай да събличаш
ризи вчерашни и... утрешни.
Куп натрупай, запали го - 
нека изгори в страстта!

А когато ти се стори,
че наистина съм гола - 
в най-потайните ми кътчета
съблечи ме 
от страха!
...
За да мога да обичам... 


Стихотворението публикувам със съгласието на авторката. А даже и самото контролно зададох по нейна идея. Така че, - не щадете никого. Даже и себе си. Изцедете възможностите си до остатък.
И за да не кажете: “Той даскала само се ебава с нас.” Ето и моята интерпретация:


СЪБЛЕЧИ МЕ

Прегърни ме! - /АМЧИ АЗ КО ПРАЯ СИА? ВИЖ КАК СА МИ И ДВЕТЕ РЪЦЕ/.
Искам те! - /Е, ДАЛ СЪМ СЪ./
Съблечи ме! /АМ НАЛИ СЪМ ПОЧНАЛ, ЧОДЖУМ./
Цялата... /Я НИЙ РАБУТА НАПОЛВИН НЕ ЗАРЯЗВАМЕ./
Няма никак да е лесно - /ЛЕСНУ-ТРУДНУ, - ФАНАЛ СЪМ СА АЗ, - ЧИ КВАТУЙ-ТАКВАЗ./
с много ризи съм навлечена. /МИ МНОЖКУ СА, - БАЯ, БАЯ./
Ала ти не се плаши /Я, Ш СЪ ПЛАША, САМО КАТАДЖИЙ МОЖ МА МЕНЕ УПЛАШИ./
и не бързай - имам време. /Я, ШИ БЪРЗАМ. ШИ УДАРЯ И АЗ ИДИН ОТПУСК НА МУРЕТУ./
...Как да почнеш ли не знаеш? /КАТ МА СПРАТ ЗНАМ - ЗАПОЧВАМ ДА СА ПРАЯ НА АМСАЛАК./
Мъничко ще ти подскажа: /Е, НЪЛ ЗА ТУЙ СА ПРАЯ НА АМСАЛАК./

Първо бавно, с нежни пръсти, /АЗ И ЛАДАТА ТАКА ПИПАМ/
съблечи от мен умората. /ТЯ И ЛАДАТА МАЛКО КАТАЛЯСАЛА./
После ризите на грижите. /А, СМЕНЯХ И РИЗИ И БУТАЛА ЛАНИ, СИГА НЯМАМ ГРИЖА С ТЯХ. НИЩО НЕ И ЛОПА ВЕЧИ. ЕЙ Я - ФЪРЧИ, НИ СЪ СТИГА./
смело настрани хвърли. /ФЪРГАМ КЪЧ НАПРАУ КЪТ Я ИЗДУЯ ТЪЗ ГАЗ./
Не забравяй и тревогата, /А, КАТАДЖИИ ДЕБНАТ, ИМАМ АЗ ИНО НАУМ, АМА СЕГА Ш НАТИСНА ЯКУ./
дето в мене се е вкопчила! /Я СТИСКАМ ЗДРАВО АЗ ВОЛАНА. ПИПНА ЛИ ГО ГЕВРЕКА - НЕ ГУ ПУСКАМ ДУ КРАЯ./
Пипалата и, отровните, /БАЯ ПУШЕК ИМА НА ТЕЗ НАШТИ ПЪТИЩА, ЧИ ТО КУЛА ДУ КУЛА, АМА И НА ОТРОВИ СВИКНАХМЕ НИЙ... НА СИЧКУ СВИКНАХМЕ ВЕЧИ... НА КАТАДЖИИ САМО ОЩИ НИ МОГЪ ДЪ СВИКНЪ, ЧИ МНОГУ ПИПАТ ВЪДЖИШКИТЕ./
всичките ги отскубни! /ЗА ТУЙ НАШТУ МУРЕ НАПРАВО ГО ОТСКУБНАХ СКОРОСТНИЯ ЛОСТ. ГОЛЯМ ЗАДРЪСТЕНЯК. НА ПЕТОЛЪЧКАТА - НАЙ-МНОГО./

После...ризата със раните. /ЗИМЪСКА ЕДИН КОМШИЯ МИ Я ДРАСКА С ПИРОН./
О, да, доста е надрана. /КАК НАДРАНА!? КЪДЕ!? ЧИ АЗ Я БОЯДИСВАХ НАНОВО!?.../
Но залепнала е, пустата! /А ДЪРЖИ СИ НОВАТА БОЯ. НИЩО И НЯМА./
Леко дръпваш, а боли... /Е, МАЛКО ГАЗ САМО. НЯМА ЛОШО ДА ДРЪПНА МАЛКО. ЕЙ ТОЗ МАСКВОЧ СИГА Ш ГУ ИЗРЕЖА. ВИЖ КАК СЪ ПУЛИ С ТЕЗ УЧИЛА ПИНСИУНЕРА МУ С ПИНСИУНЕР. НАПРАУ ГУ ЗАБУЛЯ. ХА НЕКА МИ ГЪЛТА ПУШЕКА. ГЪЛТАЙ, ПЕНСИЙО, ГЪЛТАЙ./
Малко време ще отнеме /А СВЪРШИ ТЯ, НИ СЪ ВИДИ ВЕЧИ МАСКВОЧА./
раните да излекуваш. /А ИМАМ СИ АПТЕЧКА. ЧИ ИНАЧИ ГЛУБЯВАТ КАТАДЖИЙТИ. НАШ КАК СЪ ЗАЯЖДЪТ./
Но не се отказвай, моля те, /КЪДЕ Ш СЪ УТКАЖЪ, НИ ПОВИЧИТУ ПЪК ГУ МИНАХМИ./
и додолу я смъкни! /ПУСНАЛ СЪМ Я ТУКА ПУ ИНЕРЦИЯ. НАНАДОЛНИЩИ ЩОТО./

Продължавай да събличаш /ЖЕГА, ЖЕГА... НЯМА КЛИМАТИК. СФАНА МИ СЪ ВРАТЪ УТ ТОЗ УТВОРЕН ПРУЗОРИЦ.  НА КУРТАЛАРНСКИ ВЪЛК ЗАМЯЗАХ. НИ МОА СЪ УБЪРНА/
ризи вчерашни и... утрешни. /А, ПОВЕЧЕ РИЗИ И СИГМЕНТИ НЕ СМЕНЯМ. С ТЕЗ ШИ Я ПИНСИУНИРАМ ЛАДАТА./
Куп натрупай, запали го - /И ПУЖАРУГАСИТЕЛ ИМАМ. В БЪГАЖНИКЪЙ УТЗАД. МОЖИ ДАЖИ И ДА РАБОТИ. НИ СЪМ ГУ ПРОБВАЛ/
нека изгори в страстта! /НАГАР МАЛКО ДАВА НА АСПУХЪ./

А когато ти се стори, /ЧУКНА НЕЩУ УТСТРАНИ СЯКАШ. ТОЗ, ДЕТ СЪ РАЗМИНАХМИ ЕЙ СИГИЧКА, МАЙ КАМИЧЕ НАСТЪПИ?.../
че наистина съм гола - /Я, ТИ ЩО СИ ТЪЙ ХЕПТЕН ДИБИДЮС?/
в най-потайните ми кътчета /ЕЙ КЪДЕ СЪ СЕ СКРИЛИ ПАЛКАДЖИЙТИ, ВИЖ ГИ./
съблечи ме /ОП ПАА! ЕЙ КЪДЕЙ! ЗНАЕХ СИ! СПИРАТ МЕ! МЧИ АЗ ПРЕГЛЕД НЕ СЪМ МИНАЛ: КО Ш ПРАЯ СИГА?!/
от страха! /МАЛЕЙ, АМ ТИ СИ ДИБИДЮС ГОЛА, КО Ш КАЖАТ СИГА КАТАДЖИЙТИ.../
...
За да мога да обичам... /ЕЙ ТАКЪВ МИЙ НА МЕН ОБИЧЛИВИЯ, ПИКЛИВ БАКШИШКИ КЪСМЕТ!!! ЕЙ СИГА ВЕЧИ МИ ОДРАХА НАЦЯЛО КОЖАТА, ДА ГО Е.../

Веселин Вълев
veselinvalev

И да знаете че съм напред с материала. Щото горното си го написах съвсем спонтанно. Е, авторката малко ме предизвика с едни нейни ремарки. Но те си бяха повод. Ето и вие сега имате повод. Оценки този път няма да поставям. Само ще коментирам. А и не се знае. Може да ми хрумне да поставям и оценки. Така че: Започвайте!
АВТОР  veselinvalev
 




Гласувай:
0



1. mamas - Благодаря за честта от мое име и от името на "даскал" Веско!
12.10.2009 23:25
Само (се) питам: дали не трябваше да има активен линк към постинга на Веселин Вълев? Тъй де, що да се лишават бъдещите студенти и от останалите интерпретации?
В коментара няма как да е активен, но ще си позволя да го посоча: http://veselinvalev.blog.bg/izkustvo/2009/08/19/syblechi-me-vnezapno-kontrolno.382838

Както и още един, за обогатяване на информацията: http://mamas.blog.bg/poezia/2009/08/20/quot-syblechi-me-quot-analizi-interpretacii-kontrapunkti-par.383345

Забавлявайте се!
цитирай
2. zaw12929 - ИМА РАЗБИРА СЕ,
13.10.2009 00:12
ИМА РАЗБИРА СЕ, Веселин Вълев
veselinvalev

НО СЕГА ЩЕ ГО ПОПРАВЯ
http://veselinvalev.blog.bg/izkustvo/2009/08/19/syblechi-me-vnezapno-kontrolno.382838
И НАДЯВАМ СЕ НА ВСЕКИ ДА СВЪРШИ РАБОТА
цитирай
Търсене

За този блог
Автор: zaw12929
Категория: Политика
Прочетен: 14295671
Постинги: 5609
Коментари: 13044
Гласове: 68351
Архив
Календар
«  Април, 2024  
ПВСЧПСН
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930