Най-четени
1. cchery
2. radostinalassa
3. zahariada
4. mt46
5. varg1
6. leonleonovpom2
7. wonder
8. sparotok
9. kvg55
10. planinitenabulgaria
11. rosiela
12. bven
13. apollon
14. getmans1
2. radostinalassa
3. zahariada
4. mt46
5. varg1
6. leonleonovpom2
7. wonder
8. sparotok
9. kvg55
10. planinitenabulgaria
11. rosiela
12. bven
13. apollon
14. getmans1
Най-популярни
1. shtaparov
2. katan
3. wonder
4. leonleonovpom2
5. mt46
6. bojil
7. dobrota
8. ambroziia
9. vidima
10. milena6
2. katan
3. wonder
4. leonleonovpom2
5. mt46
6. bojil
7. dobrota
8. ambroziia
9. vidima
10. milena6
Най-активни
1. sarang
2. geraltofrivia
3. radostinalassa
4. lamb
5. hadjito
6. simonata
7. metaloobrabotka
8. djani
9. iw69
10. rosiela
2. geraltofrivia
3. radostinalassa
4. lamb
5. hadjito
6. simonata
7. metaloobrabotka
8. djani
9. iw69
10. rosiela
Постинг
11.02.2010 03:24 -
правилата за ЕВРОТО в ЕС не са еднакви за всички.
А това може би е единственият вариант, да се превърнем в Швеция, дори Великобритания на балканите и ако не го правим значи изпълняваме чужди цели?!
Първи вариант – оставаме извън Еврозоната и се оправяме сами. Нека, обаче, си представим, че изкараме още 10-15 години извън Еврозоната с благоразумна икономическа политика. Тогава, доверието към българската валута ще стане дори още по-високо от сега и ще бъде невъзможно да убедим избирателите да заменят лева за еврото. С други думи, България може да се превърне в една нова Швеция или Великобритания и никога да не влезе в Еврозаната. От което в крайна сметка евроинституциите ще загубят най-много.
По принцип логиката на разширяването на еврото е проста – който изпълни критериите от Маастрихт може да стане член на Еврозоната; който не ги изпълни, не може да. Кратко и ясно, но само на теория. Някои западни страни бяха допуснати в Еврозоната без да са изпълнили критериите – или чрез манипулиране на статистическите данни, или чрез заобикаляне на изискванията, или чрез политическо решение. В допълнение, дори след влизане в Еврозоната има страни, които не изпълняват критериите за членство. Това е още по-вярно в сегашната криза. В същото време, България изпълнява почти всички критерии от Маастрихт и ако се поддържа благоразумна политика, скоро ще изпълни и последното изискване – инфлация. С други думи, съвсем скоро България ще отговаря на всички изисквания за членство в Еврозоната. От години се намираме в ситуацията страни извън Еврозоната да са по-подготвени за членство отколкото някои страни от Еврозоната. Сега ще отидем няколко стъпки по-напред. Ще имаме ситуация, в която една страна извън Еврозоната превъзхожда всички страни от Еврозоната по Маастрихтските критерии. Следователно, като се има предвид какви неподготвени страни са влизали в Еврозоната, би трябвало България да е идеалният кандидат и да влезе лесно в Еврозоната? За съжаление, не изглежда да е така. България дори не е приета във валутния механизъм ERMII – който е нещо като “чакалня” за еврото. Влизането в ERMII по традиция става лесно, за него няма критерии. Въпреки това, България не беше допусната дори в ERMII. Какво се получава – България се държи като добър ученик, ратифицира конституции, Лисабонски договори и всякакви разумни и неразумни документи, които идват от Брюксел, а в замяна получаваме отказ за влизане дори в чакалнята за Еврозоната. Сега предстои нов тест. България отново прави опит да влезе във валутния механизъмERMII, този път с непробиваемата аргументация, че сме страна, която изпълнява критериите за влизане в Еврозоната; че сме страна, която се справя с кризата без помощ от МВФ; че сме страна, която превъзхожда по показатели за стабилност много страни членки на Еврозоната. Ако и в тази ситуация България отново не бъде допусната до ERMII, то тогава явно правилата в ЕС не са еднакви за всички. В договора за присъединяване е записано, че България има право и задължение да стане член на Еврозоната. Но ако не ни допускат до Еврозоната, явно има нарушение на договора, нарушение от страна на европейските институции. Ако те нарушават договора и не ни допускат до еврото, защо да се съобразяваме с тях, защо да не си въведем еврото сами? Можем да приемем еврото едностранно като се позовем на договора за присъединяване и на Маастрихтските критерии. Изпълнили сме критериите, взимаме каквото ни се полага. Европейските институции няма да харесат този подход. Те биха предпочели да чакаме години и десетилетия докато ни дадат благоволението си за влизане в Еврозоната. Но, ако се замислят малко по-дълбоко, ще разберат, че много грешат. оставаме извън Еврозоната, което намалява подкрепата за благоразумната икономическа политика. Някои политици ще си кажат – защо да правим реформи, след като няма полза и ни държат отвън? В този случай ЕС нищо не печели, защото създава поредната страна, която ще завие към популизъм и неблагоразумие.или, не: България може да се превърне в една нова Швеция или Великобритания и никога да не влезе в Еврозаната. От което в крайна сметка евроинституциите ще загубят най-много. Затова – или да ни приемат в ERMII и еврозоната скоро, или да ни оставят сами да евроизираме. Другите варианти не са добри.
Първи вариант – оставаме извън Еврозоната и се оправяме сами. Нека, обаче, си представим, че изкараме още 10-15 години извън Еврозоната с благоразумна икономическа политика. Тогава, доверието към българската валута ще стане дори още по-високо от сега и ще бъде невъзможно да убедим избирателите да заменят лева за еврото. С други думи, България може да се превърне в една нова Швеция или Великобритания и никога да не влезе в Еврозаната. От което в крайна сметка евроинституциите ще загубят най-много.
По принцип логиката на разширяването на еврото е проста – който изпълни критериите от Маастрихт може да стане член на Еврозоната; който не ги изпълни, не може да. Кратко и ясно, но само на теория. Някои западни страни бяха допуснати в Еврозоната без да са изпълнили критериите – или чрез манипулиране на статистическите данни, или чрез заобикаляне на изискванията, или чрез политическо решение. В допълнение, дори след влизане в Еврозоната има страни, които не изпълняват критериите за членство. Това е още по-вярно в сегашната криза. В същото време, България изпълнява почти всички критерии от Маастрихт и ако се поддържа благоразумна политика, скоро ще изпълни и последното изискване – инфлация. С други думи, съвсем скоро България ще отговаря на всички изисквания за членство в Еврозоната. От години се намираме в ситуацията страни извън Еврозоната да са по-подготвени за членство отколкото някои страни от Еврозоната. Сега ще отидем няколко стъпки по-напред. Ще имаме ситуация, в която една страна извън Еврозоната превъзхожда всички страни от Еврозоната по Маастрихтските критерии. Следователно, като се има предвид какви неподготвени страни са влизали в Еврозоната, би трябвало България да е идеалният кандидат и да влезе лесно в Еврозоната? За съжаление, не изглежда да е така. България дори не е приета във валутния механизъм ERMII – който е нещо като “чакалня” за еврото. Влизането в ERMII по традиция става лесно, за него няма критерии. Въпреки това, България не беше допусната дори в ERMII. Какво се получава – България се държи като добър ученик, ратифицира конституции, Лисабонски договори и всякакви разумни и неразумни документи, които идват от Брюксел, а в замяна получаваме отказ за влизане дори в чакалнята за Еврозоната. Сега предстои нов тест. България отново прави опит да влезе във валутния механизъмERMII, този път с непробиваемата аргументация, че сме страна, която изпълнява критериите за влизане в Еврозоната; че сме страна, която се справя с кризата без помощ от МВФ; че сме страна, която превъзхожда по показатели за стабилност много страни членки на Еврозоната. Ако и в тази ситуация България отново не бъде допусната до ERMII, то тогава явно правилата в ЕС не са еднакви за всички. В договора за присъединяване е записано, че България има право и задължение да стане член на Еврозоната. Но ако не ни допускат до Еврозоната, явно има нарушение на договора, нарушение от страна на европейските институции. Ако те нарушават договора и не ни допускат до еврото, защо да се съобразяваме с тях, защо да не си въведем еврото сами? Можем да приемем еврото едностранно като се позовем на договора за присъединяване и на Маастрихтските критерии. Изпълнили сме критериите, взимаме каквото ни се полага. Европейските институции няма да харесат този подход. Те биха предпочели да чакаме години и десетилетия докато ни дадат благоволението си за влизане в Еврозоната. Но, ако се замислят малко по-дълбоко, ще разберат, че много грешат. оставаме извън Еврозоната, което намалява подкрепата за благоразумната икономическа политика. Някои политици ще си кажат – защо да правим реформи, след като няма полза и ни държат отвън? В този случай ЕС нищо не печели, защото създава поредната страна, която ще завие към популизъм и неблагоразумие.или, не: България може да се превърне в една нова Швеция или Великобритания и никога да не влезе в Еврозаната. От което в крайна сметка евроинституциите ще загубят най-много. Затова – или да ни приемат в ERMII и еврозоната скоро, или да ни оставят сами да евроизираме. Другите варианти не са добри.
Следващ постинг
Предишен постинг
Търсене
Блогрол
1. Блога в Гоогле
2. мит
3. wordpress
4. портал
5. Европа, България Русе
6. Начало струнен транспорт
7. Електродвигатели Дуюнова
8. НАРОДНО ИНВЕСТИРАНЕ
9. Elektromera
10. Mesenver
11. НЕДЕЛИН
12. Sky Way
13. ТВ програма
14. СТЕВИЯ
2. мит
3. wordpress
4. портал
5. Европа, България Русе
6. Начало струнен транспорт
7. Електродвигатели Дуюнова
8. НАРОДНО ИНВЕСТИРАНЕ
9. Elektromera
10. Mesenver
11. НЕДЕЛИН
12. Sky Way
13. ТВ програма
14. СТЕВИЯ