Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
31.01.2011 20:32 - Как да направим наднорменото си тегло- нормално
Автор: zaw12929 Категория: Политика   
Прочетен: 1259 Коментари: 0 Гласове:
0



 Резюме на принципите, които да спазваме стриктно, за да има резултат :
  • Никога не яжте “лоши” въглехидрати (продукти от бяло брашно) заедно с мазнини (месо, краве масло, олио).
  • Избягвайте всички въглехидратно-мастни храни (шоколад, черен дроб, лешници, пържени картофи, тестени сладкиши и соленки).
  • Откажете се изцяло от рафинираната захар.
  • Яжте хляб от нерафинирано брашно (само на закуска).
  • Забравете картофите, особено пържените (и чипса).
  • Забравете белия лющен ориз.
  • Яжте само теста от нерафинирано брашно.
  • Яжте повече зеленчуци, особено на вечеря като основно ястие.
  • Откажете се временно от алкохола (аперитиви, вино, бира, концентрати) само при първа фаза.
  • Избягвайте силното кафе.
  • Не прескачайте никое хранене. Разпределяйте храната на три дози, по възможност яжте в постоянни часове.
  • Предпочитайте “добрите” мазнини, за да предотвратите сърдечно-съдови проблеми.
  • Докато ядете, пийте малко, не започвайте още със сядането.
  • Яжте, без да бързате, дъвчете добре, хранете се в спокойна обстановка.
  • Правете си сами плодовите сокове. Избягвайте синтетичните газирани напитки с високо съдържание на захар.
  • Изчакайте три часа след въглехидратно хранене (например закуска), преди да ядете мазнини.
  • Изчакайте три-четири часа след мастно хранене, пради да ядете въглехидрати.
  • Яжте много растителни влакна - салати, пресни зелени зеленчуци, плодове.
Всичко това е само резюме на принципите, изложени подробно по-горе в текста. Безразборното му прилагане от хора, които не са прочели внимателно книгата, може да разстрои хранителния им баланс, а липсата на система в приемането на мазнини може да породи сериозни проблеми. 
ВНИМАНИЕ! Разликата между “добрите” и “лошите” въглехидрати, за които става дума много пъти по-горе, идва не само от количеството освобождавани от тях захари, но и от бързината, с която тези захари постъпват в кръвта. Запомнете - колкото по-рафинирано е брашното, толкова повече се доближава до “лошите” въглехидрати. Колкото по-малко е обработено, колкото повече белтъчини и растителни влакна са му останали, с толкова по-голямо основание може да бъде причислено към “добрите” въглехидрати.
Примерни менюта за първа фаза 
Белтъчно-мастни обяди + растителни влакна
- домати; заек с магданоз; зелен фасул; сирене. 
- пушена скумрия; постна пържола на грил; броколи; кисело мляко. 
- гъби; печено пиле; тиквички огретен; кисело мляко. 
- маруля; свински котлет; пюре от целина; кисело мляко. 
- праз; бъбреци на грил; маруля; сирене. 
- ряпа; печено агнешко бутче; тиквички огретен; кисело мляко. 
- сардини със зехтин; наденица; зеле; сирене. 
- домати; кървавица на грил; пюре от карфиол; кисело мляко. 
- месен бульон; говеждо варено; ряпа с праз и зеле; кисело мляко. 
- пушена сьомга; печено пиле; гъби с магданоз; салата и сирене. 
- зеле; задушен калкан; зелен фасул; сирене. 
Напитки - вода, слаб черен чай, билков чай. 
При висок холестерол заменете сиренето със зелена салата; редувайте го сутрин и вечер с кисело мляко. 
Белтъчно-мастни вечери + растителни влакна
- зеленчукова супа; яйца на очи; постен гювеч; кисело мляко. 
- зеленчукова супа; пълнени домати; зелена салата; кисело мляко; 
- рибена чорба; постна шунка; зелена салата; сирене. 
- зеленчукова супа; студено бяло месо от пиле с майонеза; зелена салата; сирене. 
- доматена салата; тиквички огретен; зелена салата. 
- салата от гъби; пълнени тиквички; зелена салата; изкиснато сирене. 
- стъргана ряпа; омлет с копър; зелена салата; сирене. 
Зеленчуковите супи трябва да са домашно приготвени. 
Напитки - вода, билков чай. 
Белтъчно-въглехидратни вечери + растителни влакна
- зеленчукова супа; яхния от неолющен ориз с домати; обезмаслено кисело мляко. 
- зеленчукова супа; макарони от черно брашно с доматен сос. изкиснато бяло сирене. 
- яхния от леща с изкиснато бяло сирене; салата с лимонов сок; обезмаслено кисело мляко. 
- домати с магданоз на фурна; яхния от зелен фасул с обезмаслено кисело мляко. 
- краставици; пълнени патладжани с гъби и изкиснато бяло сирене; обезмаслено кисело мляко. 
Не бива да се ядат никакви мазнини



Гласувай:
0
0



Няма коментари
Търсене

За този блог
Автор: zaw12929
Категория: Политика
Прочетен: 11367208
Постинги: 5305
Коментари: 11822
Гласове: 60076
Архив
Календар
«  Ноември, 2020  
ПВСЧПСН
1
2345678
9101112131415
16171819202122
23242526272829
30