Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
09.05.2011 23:11 - СОФИЯ НЕ Е БЪЛГАРИЯ ...
Автор: zaw12929 Категория: Политика   
Прочетен: 3092 Коментари: 3 Гласове:
2

Последна промяна: 09.05.2011 23:13


 Првото място в класациите за най-голям търговски център в България е проветриво в годините, откакто този формат на създаване и управление на магазини започна да набира скорост. И спадът в потреблението, и намаляването на инвестициите няма да променят този факт. През 2012 г. ще има ново разместване в класацията. А София, сочена за най-надеждния и стабилен пазар заради големината на населението и размера на икономиката си, ще се приближи с голяма крачка към групата на градовете, за които се смята, че имат твърде много магазини. Кои са новите проекти, които ще променят пейзажа в търговията?
 "Парадайз център": По много от всичко, но най-вече развлечения 
С 80 хил. кв.м брутна отдаваема площ този търговски център, заключен в карето (триъгълник с един отсечен връх) между улиците "Хенрик Ибсен", "Емилиян Станев", "Филип Кутев" и бул. "Черни връх", представлява около 40% от настоящите наличности. Каква ще бъде разликата от моловете, които потребителите вече познават?
 
Развлечения за цялото семейство всеки ден от седмицата
Давид Михайлович, управител на фирмата инвеститор "Булфелд", казва, че неговата тайна е в разнообразието от възможности за прекарване на свободното време. Разположен между две семейни съботно-неделни дестинации в столицата – Южния парк и зоологическата градина, "Парадайз център" ще постави нов акцент в предложенията за почивка и в района, и в целия град. Тези обекти ще заемат около 25 хил. кв.м от общо 190 хил. кв.м площ на самата сграда. След затварянето на "София ленд" там ще е първият атракционен увеселителен център в столицата. Панорамни тераси към Витоша и към Южния парк ще "отворят" този мол за посетителите, които обикновено чакат първите слънчеви дни, за да заменят кафенетата по търговските алеи с парковете и централните пешеходни зони. Те ще бъдат само в допълнение на по-традиционните за този формат боулинг и игрална зали и фитнес. Да не забравяме и ледената пързалка.
Целта на инвеститорите е "Парадайз център" да не бъде типичният мол за пазаруване, а такъв, в който се и пазарува. По думите на Михайлович концепцията залага на това да се предложи още по-усъвършенствана версия на най-привлекателните характеристики на съществуващите молове и това в действителност да подпомогне продажбите на търговците в сектори като хранителни стоки (предвижда се хипермаркет), мода или услуги.
 
Вода, въздух и зеленина
Повечето открити площи, водни каскади и декоративно озеленяване се очаква да свържат търговския център с близкия парк. Крайната цел е по-качествено предлагане за свободното време и привличане и на посетители, които по принцип не прекарват толкова време в моловете, с нещо повече от кина и други форми на развлечение на закрито.
 
Повече от добър достъп
Освен че се намира до ключови дестинации за софиянци, "Парадайз център" ще се възползва и от удобната близост до околовръстния път по бул. "Черни връх", предстоящото разширение на бул. "Тодор Каблешков" и реконструкции на околните улици. Не на последно място - непосредствено до него се очаква да има станция на метрото (когато продължението му бъде финансирано), с която се предвижда и топла връзка. Това прави инвеститорите убедени в ключовото разположение на търговския център, въпреки че районът в момента създава неудобства за трафика заради продължаващата реконструкция на ул. "Сребърна", изграждането на канализационен колектор под бул. "Петко Тодоров", който свързва "Парадайз център" с бул. "България" през ул. "Хенрик Ибсен", и строителството на метрото по-надолу по "Черни връх" в посока от центъра.  
С до 1900 паркоместа този търговски център ще може да осигури и допълнителни паркоместа в район, в който колите, качени по тротоарите, са обичайна гледка. А с това и още една възможност търговците да се възползват от трафика, който не е директно свързан с пазаруването или услугите в мола.
С още един търговски център в строеж на няколко километра, втори, чието изграждане предстои да започне, и трети, който се очаква да бъде рестартиран, южните райони на София ще бъдат уплътнени дори повече от източните след появата на The Mall, "Сердика център" и "София аутлет център" миналата година. Това увеличава значително стойността на залога кой ще успее да завърши първи със строителството, тъй като ще има най-големи шансове да ангажира бездруго ерозиралия капитал на търговските компании заради намалялото потребление и силната им експанзия в последните години. Главният изпълнител, варненската строителна фирма "Комфорт", напредна бързо, откакто стартира строителството, и това дава основания на инвеститорите да вярват, че ще успеят да са първи в състезанието на пазар, който изживява бум дори по време на кризата.

"България мол"
: Дали най-оборотното местоположение ще запази позицията си
Ако живеете в София, на юг от "Цариградско шосе" и на изток от бул. "Цар Борис", най-вероятно сте виждали неведнъж пълния паркинг на супермаркета Billa на бул. "България". Или сте се блъскали в Jumbo около коледните празници. За London Sofia Property, строителен предприемач, и ветерана на българския пазар на търговски площи Ели Егози това са доказателствата, че пресечката на булевардите "България" и "Тодор Каблешков", намираща се в сърцето на израсналите в последното десетилетие нови жилищни квартали на София, е най-доброто място за търговия в града.
Такава беше идеята още когато проектът стартира. Впоследствие замразен, това беше и първият строителен обект, който беше рестартиран в опит да изпревари надигащата се конкуренция. Carrefor ще се опита да притесни позицията на Billa в района, но ситуацията е малко по-сложна, при положение че от едната страна Paradise Center ще атакува директно съседните на Южния парк райони, а от другата евентуалното продължение на"Европа център" заплашва да обере немалка част от потреблението в част от южните, югозападните и централните квартали в бъдеще.
 
"Саут ринг мол"
: Една IKEA пред останалите
Южната дъга на околовръстното шосе е интересна за София по ред причини. Бързата комуникация в града е само най-популярната от тях. За търговията изграждането на нова инфраструктура и сгради, които носят със себе си концентрация на трафик, хора и съответно потребление, е силен магнит. Така беше още със строителството на "Бизнес парк София", по периферията на който заеха позиции няколко големи търговски и развлекателни обекта като "Технополис", Commo и кино "Арена". Срещу него преди повече от пет години беше планиран голям търговски център. Сега обаче този, който ще започне първи на чисто новия магистрален околовръстен път (макар и частично изграден), ще бъде хипрмаркетът за мебели и дома IKEA.
Популярната шведска марка магазини за обзавеждане е известна с това, че е притегателна за големи групи от хора благодарение на имиджа си, който предполага функционалност и разумна цена – толкова просто, колкото е логото на фирмата. Това означава качествена промяна на местоположението на ъгъла на "Бистришко шосе" и околовръстния път. И затова гръцките инвеститори – Fourlis (собственик на бизнеса с марката IKEA в Гърция, Кипър и България) и Danaos, смятат да построят още един голям търговски център. Само че едва когато Околовръстното е напълно завършено.
С поне един хранителен хипермаркет и разнообразие от предложения за пазаруване, развлечения, с панорамни гледки към Витоша и града този мол също ще се опита да атакува първо свободното време, а после и джобовете на потребителите – и то не само софиянци, тъй като освен всичко останало е разположен и на основен транзитен маршрут, който свързва магистралите към Югозападна и към Югоизточна България.
Все пак строителството му още не е започнало, което означава, че докато отвори врати и този търговски център, ще мине доста време. Но и то няма да бъде използвано напразно – в този период предстои довършването на Околовръстното и пътния възел с "Бистришко шосе" – решения, които трябва да премахнат обичайното задръстване, а IKEA да заработи на пълни обороти.
 
"Европа център": Фабриката за шопинг
Философията на германския строителен предприемач ECE е, че мястото на шопинг мола е в центъра на града или в съседство до него, когато има подходящ имот. Както и че пазаруването е развлечение, затова екстри като киносалоните не са задължително необходими за един мол.
Почеркът й може да се види в "Сердика център", първия реализиран проект на компанията в България, който се опира на няколко основи – бърз и лесен вход и изход, близост и до основните автомобилни, но и пешеходни маршрути в района, достъп от много входове до различни нива на центъра, с които се елиминират потенциалните мъртви ъгли, относително малък супермаркет. Тук фокусът е върху пазаруването – най-вече модата и в допълнение няколко ключови наемателя в области като електроника и детски играчки. Допълнителните атракции трябва да се създават от мениджмънта и да се сменят често, а потребителите да бъдат изненадани с по нещо при всяко посещение.
Ако се съди по това, което вече сме видели, въпросителните пред "Европа център" не са свързани с концепцията. Търговският център ще се намира достатъчно близо до центъра – на ъгъла на булевардите "Цар Борис III" и "Иван Гешов", с достатъчно градски транспорт, видимост и транзитен автомобилен трафик, включително идващия от Перник и Западна България към центъра на столицата. Въпросителните пред него са по-скоро пазарни: дали има достатъчно търговци, които да запълнят почти 80 хил. кв.м отдаваема площ, при това при положение че повече от два пъти по толкова също предстои да излязат на пазара.
 
"Мега мол"
: Най-западният мол в София
Поне за три търговски центъра може да се каже, че са в околностите на центъра на София. Особено ако разширим това понятие до по-европейски мащаб, каквито са претенциите на българската столица. На изток също взе да става тясно за търговците. При реализирането на проектите, които изглеждат с добри шансове за построяване, на юг също ще бъдат доста притеснени. Една австрийска строителнопредприемаческа компания, която традиционно е следвала по-консервативна стратегия в проектите си в Централна и Източна Европа, наблягайки на традиционните супермаркети, сега ще построи мол на запад - решение, което в контекста на случилото се до момента на софийския пазар изглежда разумно. При това той няма да е голям, само малко повече от "Сити център София" или "Мол София". Подобно на втория ще се намира на съществуваща метростанция. И, образно казано, ще е в един от големите градове в България, ако извадим "Люлин" от общото население на София.
Това са обещаващи предпоставки. И въпреки това този търговски център обикновено не е в светлината на прожекторите, не на последно място и защото строителството му се развива на тласъци – шумен старт, последван от затишие, после рестартиране и приспособяване на темпото на строителството към пазара, в който отдаването под наем стана по-трудно и бавно заради проблемите на търговците.
Все пак реализирането му ще запълни една ниша, която беше пропусната от предприемачите до момента, запълвана единствено от малки търговски проекти, традиционни пазарни местоположения или единични хипермаркети и супермаркети.
 


Тагове:   търговия,


Гласувай:
2



1. анонимен - Стадиони, молове. . . колизеуми
10.05.2011 00:04
Стадиони , молове ... колизеуми
цитирай
2. zaw12929 - Стадиони, молове. . . колизеуми ...
10.05.2011 07:35
kentavur написа:
Стадиони , молове ... колизеуми


Да празни, а хората... не знам в каква програма са, но тук ги няма!?
цитирай
3. анонимен - Тази простотия "София не е ...
23.05.2011 18:02
Тази простотия "София не е България" може да бъде казана само от мизерник. По тази логика и Варна и Пловдив не са България, че и Бургас. А кое е тогава България питам?!
цитирай
Търсене

За този блог
Автор: zaw12929
Категория: Политика
Прочетен: 14214233
Постинги: 5609
Коментари: 13044
Гласове: 68274
Архив
Календар
«  Март, 2024  
ПВСЧПСН
123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031