Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
03.08.2011 23:11 - Представяне всички кандидати за президенти
Автор: zaw12929 Категория: Политика   
Прочетен: 2122 Коментари: 3 Гласове:
1

Последна промяна: 04.08.2011 17:17


 представя се с текст самия кандидат... аз няма как да казвам от негово име Ивайло Калфин/блог Член на Европейския парламент от групата на Прогресивния алианс на социалистите & демократите Президент на действието

19.07.2011

 

За мен политиката не е професия, а убеждение и служба
на обществото.
Може някому да прозвучи високопарно или претенци
озно, но аз искрено го вярвам.

За мен политиката е средство за постигане на
обществени цели, а не източник на доходи. Не един
път съм се убеждавал, че мога да преживявам и
без нея. Имам хубава професия на икономист, имам
зад гърба си семейство, което ме подкрепя.

Това, с което не съм готов да се разделя, е съвестта
ми и свободата да изразявам свободно мнението си.
Винаги съм го правил и ще продължа да го правя.

Пътят ми е бил пред вас. Той нито е равен, нито е
безспорен, но вечер си лягам с чиста съвест.
Никога не съм изчаквал събитията, никога не съм
търсил удобен момент за действие. Всеки момент
е подходящ за действие, ако знаеш какво искаш и
как да го постигнеш. За мен в политиката човек
трябва не да се пази, а да действа и да работи
непрекъснато за защита на интересите на българските
граждани и на своите избиратели.

 

Ще участвам в президентските избори за победа

Тя е важна не само за мен. В сегашната ситуация
левицата е единствената политическа сила, която
може да мобилизира необходимата подкрепа, за да
върне обществото и страната към демократичните
ценности, които бяха поставяни на изпитание не
веднъж от ГЕРБ и от Бойко Борисов. Това, което
Борисов насажда е конфронтация, агресия, пренебре
жително отношение към законите и към конституцията.
Борисов не носел отговорност за ВСС, не носел отгово
рност за НОИ, не носел отговорност за парламента.
Те били някакви си безделници. А в същото време всички
в България знаят, че нищо не се случва без неговия натиск.

Затова аз казвам, браво на тези, които му се опъват. Браво
на съдиите, които отказват да участват в безцеремон
ната простащина и шуробаджанащина. Браво на кмето
вете, които въпреки административния и полицейски
терор на държавата, продължават да работят за
хората. Браво на гражданите, които искат да си върнат
държавата и които казват „Баста!

 

Какъв президент ще бъда аз

Президентът трябва да е лидер, способен да мобили
зира политическа подкрепа от гражданското
общество и от партиите в името на общи национални
цели. Той трябва да
гледа по-надалеч от правителствата, които се
занимават със своя политически цикъл.

 

Какви да бъдат националните цели

Основните проблеми пред страната ни са социални и
икономически:

Външната среда за България ще се влошава през
следващите години. Твърдя го като заместник-предсе
дател на бюджетната комисия на ЕП, като единствени
ят представител на новите страни членки, който участва
в преговорите с за европейския бюджет след 2013 г. Кри
зата в еврозоната ще се задълбочава и ще налага взе
мането на тежки и непопулярни мерки  в целия ЕС.

Вътрешните фактори също не са по-добри: България
спря да наваксва и започна да се отдалечава от сре
дните европейски равнища на доходи, на
безработица, на производителност, на енергийна

ефективност. Това ни обрича на стагнация и серио
зни икономически спадове, към които ще се доба
вят демографските проблеми и екологичните ангажимен
ти.

Затова аз ще действам без отлагане и целенасоче
но. Българската икономика трябва ускорено да се
преструктурира в посока по-голяма конкурентоспосо
бност. В противен случай няма да има на кого да прода
ваме продукцията си. Затова новите технологии, разви
тието на интернет и телекомуникациите, създаването
на инициативи за зелена икономика трябва да
бъдат в центъра на властовите усилия.

Гражданите трябва да имат гарантиран достъп
до добро здравно обслужване, да получават справедливи
пенсии,  да имат право на труд и да получат модерно об
разование, свързано с използването на новите техноло
гии. Хората, които имат нуджда от подкрепа и соли
дарност, трябва да намират разбиране и съдействие в ли
цето на президента и аз обещавам това на всеки български гражданин.

Aз ще положа усилия за активизиране на бълга
рската външна политика. От две години страната ни
е незабележима на международен терен. Балканска
та, черноморската политики, привличането на чужде
странни инвестиции, отварянето на нови пазари за
българските стоки, работата с диаспората в чужбина
ще бъдат абсолютни приоритети в работата ми на президент.

В областта на сигурността България също изостава.
В НАТО предстоят значителни промени. Как ще
участваме в тях? Сигурността все повече излиза извън
военната сфера и тероризмът, включително кибер ата
ките са пример за подобна тенденция. Сигурността все
по-често се свързва  енергийните доставки и енергий
ната и транспортна инфраструктура. Тези въпроси след
ва да се обсъждат с партньори като САЩ и Русия, като
ясно си дадем сметка за националния ни интерес.

Готов съм да поема ангажимент като президент да съм
един от лидерите на промените в съдебната система
 чрез авторитета си и чрез своите назначения в независи
мите институции.

За мен президентът трябва да поеме водачество
то и да насърчи гражданското общество към
нетърпимост и недопускане на корупция и аз съм
готов да работя за създаване на такава нагласа.

 

Работата на президента

Някой може да каже, че всичко това не е работа на прези
дента. Че той няма правомощия и не е негова работа.
Така ми говореха и когато започнах да работя по
мандата на ЕИБ за действие извън ЕС.  Позициите
на политическите партии в ЕП на Европейската коми
сия и на страните членки бяха толкова различни, че всич
ки ме съветваха да приключвам бързо, без голямо
мнозинство и без амбиции за изразходването на тези око
ло 30 млрд. евро. След една година работа четирите ос
новни групи в ЕП гласуваха заедно, а Комисията и
страните членки намериха необходимия компромис, и
никой не може да повярва, че беше постигнато толкова
много.

Така ми говореха и когато поискахме допълнителни ко
мпенсации за АЕЦ „Козлодуй”. Тогава се водеха спорове
за 10 или 15 млн. евро, а България получи извънредно, извън бюджета на ЕС 300 млн. евро.

Така ми говореха и когато през 2005 г. и 2006 г. обика
лях европейските столици и агитирах да ни приемат на
най-ранната дата. Така ми говореха за съдбата на бълга
рските медици в Либия… Резултатите са известни.  

Успехът ни зависи от нас. Да не чакаме, да действаме!

 

прочети цялата публикация »




Гласувай:
1



1. zaw12929 - qsobarba - ABE ZA KAKVI PREZIDENTI ...
04.08.2011 17:15
qsobarba - ABE ZA KAKVI PREZIDENTI STAVA VSE ...
10:08
ABE ZA KAKVI PREZIDENTI STAVA VSE O6TE DUMA,KATO TO DARJAVA NQMA.SAMO EDNI INSTITUCII KOITO KOITO POLU4AVAT ZAPLATI OT PORQDAKA NA OT 1000 DO 5000LV. A TE GI POLU4AVAT KATO DAVAT NA NARODA OT 200 DO 400LV. NQMA ZAWODI,FABR....
Това е тест, но Вие и възпитание нямате, а освен това тук се пише на кирилица и ще бъдат представени всички кандидати... пишете за кого сте, а не за кого не сте... тук е Демократична, европейска България
цитирай
2. zaw12929 - Не можах да си изясня-
04.08.2011 21:01
Президент на действието, защото той е само кандидат
цитирай
3. hatanasov - За сведение...
05.08.2011 23:40
преведено това означава актов президент. Очакваме да ни съсипе от актове.
цитирай
Търсене

За този блог
Автор: zaw12929
Категория: Политика
Прочетен: 14297661
Постинги: 5609
Коментари: 13044
Гласове: 68354
Архив
Календар
«  Април, 2024  
ПВСЧПСН
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930