Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
12.09.2011 15:10 - за нормалната работа на паметта
Автор: zaw12929 Категория: Политика   
Прочетен: 1297 Коментари: 2 Гласове:
6

Последна промяна: 12.09.2011 15:16

Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg
 Храни за по-добра памет  













Понякога паметта ни неочаквано отказва да работи. За нормалното
функциониране на клетките на главния мозък не е достатъчен нормален и
спокоен ежедневен ритъм, а са необходими и някои съвсем конкретни вещества. Като холин, желязо и витамини от групата В, особено В3. Вижте храните, от които можете да си набавите нужните за
нормалната работа на паметта вещества:
Ягоди и боровинки Те помагат за изработването на допамин. В ягодите се съдържа и
веществото физетин, което подобрява функциите на мозъка и предпазва
клетките от дегенерация. Тези плодове ни защитават и от сърдечно-съдови
проблеми, язва и болести на пикочния мехур. Яйца Те са богати на холин и лецитин, които спомагат да извеждането от организма
на лошия холестерол. Когато холитън попадне в мозъка, той се преобразува
в ацетилхолин – невромедиатор, предаващ информация от клетка към клетка.
Яйцата са богати още на витамини (А, В, D, Е) и микроелементи като фосфор,
калций, магнезий, калий, натрий, сяра. Нужно ви е само едно яйце на ден, за
да удовлетворите на 100% денонощната потребност на организма от витамин
В12. Установено е, че дефицитът на този витамин може да доведе до депресия
и загиване на нервни клетки. Черен хайвер Богат източник на холин и почти всички известни микроелементи – калций,
калий, магнезий, натрий, желязо, манган. Рибният продукт е богат и на
витамини – А, В, D и С. Черният хайвер е доста скъп. Но дори да можете
да си го позволите, не забравяйте, че не трябва да прекалявате с него – той
съдържа много пурини. Това се източници на пикочна киселина и виновници
за образуване на камъни в бъбреците. Също така пурините провокират и
подаграта.
Зелени ябълки Те съдържат желязо, необходимо за насищането на мозъка с кислород.
В ябълките има и следните витамини – С, В1, В2, В3, В6, В9, Р, Е,
глюкоза, целулоза, пектинови и дъбилни вещества, минерални соли,
фитонциди и ефирни масла. Плодът не само спомата за добрата памет,
но е полезен и при артрит, подагра, малокръвие, сърдечно-съдови
заболявания, хипертония, атеросклероза, заболявания на черния дроб,
бъбреците и пикочния мехур. Грозде В този плод се съдържат всички витамини от групата
В, които са необходими
за доброто функциониране на клетките на целия организ
ъм, не само на мозъка.
Витамините от тази група са изключително важни за хората,
които водят активен
начин на живот, защото участват в тъканното дишане и
получаването на енергия,
стимулираща умствената дейност. Гроздето е богато
още на фолиева киселина,
витамините К и Р, активизира кръвообразуването, затова специалистите го
препоръчват при малокръвие. Тиквени семки Съдържат желязо и витамин В3. Те са необходими
при дефицит на фосфор,
магнезий, манган, желязо, цинк, селен. Тиквените
семки подобряват паметта.
Те са полезни особено за силния пол, защото
народната медицина отдавна ги
препоръчва за профилактика на простатит. Печурки Богати са на цинк, барий, магнезий, молибден,
олово, йод и витамините А и В3.
Печурките потискат развитието на раковите
образувания и съдържат вещества,
разрушаващи холестериновите плаки. източник gotvach.bg Още в рубриката:
  •  5 храни за бистър ум
  •  Функции на витамините и минералите
  •  Кайсии за здрава имунна система
  •  За какво са полезни ягодите?
  •  10 храни за по-добра памет
  • Отивате някъде и забравяте защо? Влизате в стаята и не помните за какво?
    Обаждате се на приятелка и не се сещате какво искахте да й кажете? Ако
    това ви се случва често, за да подобрите паметта си, прибавете в дневния си порцион следните храни: 1. Пълнозърнести храни. Тоест ечемик, пшенични трици, пшеничен
    зародиш. Според едно изследване жените, които са увеличили приема
    на фолиева киселина, витамин B12 и витамин В6 има по-добри спомени
    от тези, които не вземат витамини. 2. Ядки. Проучване, публикувано в американски журнал по епидемиология,
    показват, че витамин Е предотвратява уврежданията на паметта. Ядките
    са чудесен източник на витамин Е, както и зелените листни зеленчуци,
    семена, яйца, кафяв ориз. 3. Боровинки. Едно проучване, проведено от университета Тъфтс установи,
    че екстрактът от боровинка помага срещу временна загуба на паметта. 4. Мазна риба. Рибите, гръцките орехи и семената от лен съдържат Омега-3
    мастни киселини, необходими за доброто функциониране на нервната система.
    В рибата също се съдържа и йод, който подобрява яснотата на ума. 5. Домати. Доказано е научно, че ликопенът, мощен антиоксидант, съдържащ
    се в доматите, се бори срещу свободните радикали, които увреждат клетките
    и водят до деменция.
    6. Касис. Отдавна се знае, че витамин С подобрява пъргавината на ума. Един
    от най-добрите източници на витамин С е касисът. 7. Зърнени култури. Изберете зърнени закуски, обогатени с витамини.
    Изследване показа, че при хората с ниски нива на витамин B12 и фолиева
    киселина два пъти по-голяма е вероятността да получат Алцхаймер.
    Обогатените с витамини зърнени култури са отличен източник на витамин
    В12, както и сложни въглехидрати, които помагат на организма да се запаси
    с енергия за деня. Подпомагат и концентрацията. Но проверявайте етикетите
    на кутиите, тъй като в някои са включени доста сол или захар. 8. Градински чай. Той има репутация, че подобрява паметта. 9. Броколи. Един отличен източник на витамин К, който подобрява мозъчните
    функции. 10. Тиквените семки. Шепа семена на ден – това е препоръчителната доза
    цинк, необходими за подобряване на паметта и мисленето.



Гласувай:
6
0



1. makont - Много полезно четиво.
12.09.2011 15:49
А аз се чудех в студените зимни вечери, защо е толкова хубаво червено винце с тиквени семки. На всичкото отгоре поумняваш. Усмихната и спорна седмица!
цитирай
2. aqualia - Обожавам ягоди и боровинки!
12.09.2011 20:07
А и от хайвер не бих се отказала, изобщо всички предложения са много вкусниииииииии!
цитирай
Търсене

За този блог
Автор: zaw12929
Категория: Политика
Прочетен: 11832357
Постинги: 5378
Коментари: 12228
Гласове: 61767
Архив
Календар
«  Май, 2021  
ПВСЧПСН
12
3456789
10111213141516
17181920212223
24252627282930
31