Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
18.10.2011 17:52 - менюто е важно
Автор: zaw12929 Категория: Политика   
Прочетен: 530 Коментари: 0 Гласове:
3

Последна промяна: 19.10.2011 05:09


Прати на приятел


 Смесването на храните е ключ към здравето Sunday, 16 October 2011 image Важно е не само какво и по колко ядете, но и как съчетавате храните. Защото както има лоши, така логично има и добри комбинации. Вижте няколко съчетания на храни, които гарантират здраве. Зелен чай + лимон за сърцето Японско проучване, обхванало над 40 хиляди души, показва, че тези, които пият по пет или повече чаши зелен чай на ден, са с по-нисък риск от смърт, дължаща се на сърдечна недостатъчност или удар. Изследователите отдават този защитен ефект на катехините - силни антиоксиданти, съдържащи се особено в зеления чай. Проблемът в случая е, че едва по-малко от 20% от тези относително нестабилни вещества оцеляват след храносмилането. За да извлечете повече от всяка чаша, изстискайте вътре малко лимонов сок. Витамин С, съдържащ се в лимоните, помага на тялото да абсорбира 13 пъти повече катехини, отколкото то би получило от чистия чай. Спанак + авокадо за по-добро зрение Спанакът безспорно е полезен за очите, но авокадото го прави още по-ефективен. Установено е, че когато хората ядат салата от маруля, спанак и моркови с 3 лъжички авокадо, абсорбират 8 пъти повече алфа-каротин, 13 пъти повече бета-каротин и 4.5 пъти повече лутеин, отколкото ако ядат салатата без авокадо. Здравословните мазнини в авокадото повишават абсорбирането на тези мастноразтворимикаротеноиди, които се асоциират с понижен риск от възникване на петна в окото и катаракта. Средиземноморска диета + ядки за метаболизма Този тип диета, богата на плодове, зеленчуци, варива, риба, зехтин и зърнени храни, се свързва с много ползи - от намаляване на тегло до понижен риск от Паркинсон и сърдечна недостатъчност. Нови изследвания показват, че хора с метаболитен синдром (състояние, характеризиращо се с високи холестерол, кръвно налягане, кръвна захар и излишък от мазнини в коремната област) могат да редуцират тези симптоми, като прибавят допълнителна порция смесени ядки към здравословния си режим. Фибрите, калият, магнезият, калцият и и Омега-3 мастните киселини в ядките помагат да се регулират нивата на инсулина и кръвното налягане и намаляват риска от възпаления. Яйца + портокалов сок борят умората и анемията Ако не ядете много месо, може да почувствате обща слабост, защото не приемате достатъчно желязо. Тялото лесно абсорбира желязото от месото, но само 2 до 20% от желязото, което се съдържа в зеленчуците, варивата и яйцата достига до кръвта. Един ефективен помощник е витамин С. Той прави желязото до 6 пъти по-разтворимо, което значи, че тялото може да го усвои почти на 100% и да не чувства умората, която в случая е показателна за опасност от анемия. Печено месо + моркови за силен имунитет Морковите са много богати на витамин А (ретинол, играещ ключова роля в предпазването и борбата с инфекциите). Но без цинка, който се намира в телешкото месо, тялото не може да усвоява така ефективно ретинола. Витамин А се разпространява в кръвта само, ако е свързан с протеин. А цинкът е необходим за този протеин. Така че, ако няма достатъчно цинк, витамин А няма да се разпространи от черния дроб към тъканите, където изпълнява своята функция. Svejo



Гласувай:
3
0



Следващ постинг
Предишен постинг

Няма коментари
Търсене

За този блог
Автор: zaw12929
Категория: Политика
Прочетен: 11955163
Постинги: 5398
Коментари: 12316
Гласове: 62092
Архив
Календар
«  Юни, 2021  
ПВСЧПСН
123456
78910111213
14151617181920
21222324252627
282930