Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
03.01.2013 07:08 - Как да избегнете грешката?
Автор: zaw12929 Категория: Политика   
Прочетен: 1408 Коментари: 2 Гласове:
7

Последна промяна: 04.01.2013 13:46

Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg
 утре  Урок 3 тук!
“първото впечатление”?-  Урок 2
Представете си, че отивате на зъболекар, при когото не сте били никога досега в живота си. Записали сте си час по телефона за 11,00ч. в Четвъртък и точно в уреченото време сте пред кабинета му. За ваш късмет, графикът на зъболекаря е променен и се налага да изчакате пред вратата близо час, въпреки, че бързате за работа. Когато най-после влизате вътре, виждате повехтяло обзавеждане и техническо оборудване. Медицинска сестра няма, зъболекарят прави всичко сам. Той ви кани да седнете на стола и започва да преглежда зъбите ви. Въпреки, че още е началото на работния ден, този човек не ухае особено приятно...

Изминали са 20-30 секунди, от както сте в кабинета - иска ли ви се да останете на стола и да станете клиент точно на този зъболекар? На база на преживяното, ще му се доверите ли да излекува проблема ви или да направи усмивката ви по-красива, дори и да ви уверява, че ще го стори?  

Едва ли. Въпреки, че може да е прекрасен специалист и наистина да ви помогне, вие вече сте взели решение, че не искате да сте клиент на този човек. Това е силата на лошото първо впечатление.

Много търговци допускат грешката да оставят лошо първо впечатление в потенциалните си клиенти. Доказано е, че първото впечатление се формира в първите 10-30 секунди от контакта с клиент и то е толкова трайно и въздействащо, че предопределя избора на клиента дали да закупи или не.

Защо се допуска тази грешка? Търговците оставят лошо първо впечатление в клиентите си по редица причини. Една от тях е, че просто не знаят или не се замислят за важността на първото впечатление.

Друга причина за лошото или неубедително първо впечатление е, че търговците масово нямат предварително подготвено откриващо изречение, с което да фокусират мисълта на клиента си върху това с какво точно могат да му бъдат полезни. Да се използва предварително обмислено откриващо изречение е задължителна част от работата на всеки професионален търговец.

Трета възможна причина за лошото или колебливо първо впечатление е незнанието и неумението на търговеца да позиционира продукта, фирмата и себе си в съзнанието на клиента. Така клиентът не знае какво точно да очаква от търговеца и защо изобщо трябва да го слуша.

Четвърта възможна причина за лошото първо впечатление в клиента са неща, свързани с неподходящо облекло, външен вид, лош зрителен контакт, вяло здрависване, липса на усмивка, енергичност и ентусиазъм...

Какъв е резултатът? Когато създават лошо първо впечатление в клиентите си, търговците практически погубват себе си в продажбите, а така и фирмата, за която работят. Клиентите си изграждат една предварителна, но силна представа на чисто емоционално ниво, след което е много трудно тази представа да бъде променена.

Клиентите ви са преди всичко хора - всички те се влияят силно от чувствата, настроенията и емоциите си. Не бива да допускате грешката да оставите лошо или колебливо първо впечатление в потенциален клиент - няма да имате втори шанс да направите добро първо впечатление!

Как да избегнете грешката? Ако тази грешка се допуска от търговците във вашата фирма, е нужна промяна в поведението им! За да е сигурно, че ще оставят добро първо впечатление във всички свои потенциални клиенти, е нужно:
  • Търговците да осъзнават важността на доброто първо впечатление - то често пъти решава всичко в продажбите.
  • Търговците да притежават знания и умения за създаване на добро първо впечатление - да знаят как да позиционират продукта, фирмата си и самите себе си в съзнанието на клиентите, да разполагат с предварително измислено и добре отрепетирано откриващо изречение, което да използват в лична среща или по телефон, да изглеждат и звучат перфектно - точно така, както клиентите биха искали.
  • Дори когато продажбите вървят отлично и са в своя пик, търговците следва да отделят внимание на първото впечатление, което оставят в клиентите си, за да са сигурни, че не пропускат шансове за повече продажби!
Оставяйте добро и убедително първо впечатление в клиентите си и ще видите как продажбите ви ще се увеличат значително!

Това беше Урок #2 от мини-курса “10-те най-големи грешки в продажбите и как да ги избягваме”. С негова помощ можете да избегнете скъпоструващи грешки и да правите повече продажби.

Ако искате да усвоите цялостна професионална система за продажби, с която да увеличите както количеството, така и качеството на продажбите си, потърсете ме още сега на 0896 805 005 или като отговорите на този е-мейл, за да Ви разкажа за програмата на вътрешнофирменото обучение
“Десетте златни правила за успешни продажби”, което водя във фирми от цялата страна. Обучението се провежда в малки групи (дори с групи от 5+ души), в удобен за клиента град/място, в рамките на 1 или 2 дни, интензивно, достъпно и изключително практически ориентирано. Това е инвестиция в настоящето и бъдещето на вашите продажби, която ще се възвърне многократно.

Утре очаквайте от мен урок #3 от мини-курса. Междувременно, пожелавам Ви успешни продажби!

Тодор Христов
Човекът, когото да потърсите, когато се уморите от слаби продажби

Управител на Сита Мениджмънт Консулт ООД
GSM: 0896 805 005
SitaManagement.com
Изпратете на приятел



Гласувай:
7



1. mamas - Честита Нова година!
03.01.2013 10:48
Здраве, щастие, любов в изобилие!
цитирай
2. saportok - Прав сте. Макар че търговецът и з...
03.01.2013 19:37
Прав сте.Макар че търговецът и зъболекарят не са точно едно и също и зъболекар винаги може да се забави поради усложнения.Има такъв риск.
Весела и щастлива Нова Година!
цитирай
Търсене

За този блог
Автор: zaw12929
Категория: Политика
Прочетен: 14211672
Постинги: 5609
Коментари: 13044
Гласове: 68274
Архив
Календар
«  Март, 2024  
ПВСЧПСН
123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031