Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
28.04.2013 01:50 - РАЗМИНАВАНЕТО НА СТРАТЕГИЯТА Е ОБЯСНЕНИЕТО
Автор: zaw12929 Категория: Политика   
Прочетен: 1964 Коментари: 0 Гласове:
4


Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg
ЗАЩО ИМАМЕ ИЗЛИШНА ЕНЕРГИЯ?!
Защото развитието на зелената индустрия трябваше да върви ръка за ръка с развитие на България, като център на електромобилната промишленост. Едното- стигна размерите на 2022, другото- бе замразено на ниво 2009 . Така бяха замразени заплати, доходи. Даде простор на безработтицата, на бедността и безизходицата.А България може да го направи- да бъде световен център даже... и умните ни деца да не ходят на гурбет, защото този отрасъл изисква високи технологии, реализира и доходи, като на европейци.  Така може да нараснат пенсии, заплати- не от отнемане незаконно придобитото и то ще стане, а от продукция с висока добавена стойност- интелектуален продукт
Електромобилната
индустрияе в основатана т.н. „зелена индустрия”, която обхваща голяма част от машиностроителната и лектродобивна индустрия, включващав себе сипреимуществено ВЕИ, текстилната и кожарска промишленост, кабелна и мрежова, /ИКТ/, телекомуникационната, охранителна, банкова, картова и лизингова дейност, инфраструктура и иновации.От друга страна, важни фактори за определящият „нов старт” на електромобилната промишленост са: повишаването на цената на горивата и техния ограничен ресурс, както и пораженията върху околната среда . Демонстрираните чисти електромобили на автосалоните в Детройт (20102011)и Франкфурт (2011),  определят  посоката на развитие в автомобилния бизнес  всички водещи  компании показаха моделина електромобил, някои от които с изключителни характеристики. Редица държави предприемат решителни стъпки за въвеждане на електромобила. Няколко европейски държави  започнаха  внедряването на електромобилите (plug-inпрезареждащи се от електрическата мрежа) и изграждането на обществената инфраструктура за  презареждане. Основната причина е задълбоченият им анализ за това как по-големият брой електромобили се отразява на енергийния баланс на съответната държава. В този анализ се вижда, че първичната енергия при използване на ДВГ е повече от необходима за захранване на eлектромобилите за изминаване на едно и също разстояние . Отношението между крайното и първичното енергийно потребление (КЕП:ПЕП) показва енергийната ефективност и при ДВГ тя е със стойност 16-29 %, а  при  електромобилите е между 26-43 % според анализи на ЕС. България не може да стои настрана от световните тенденции в «зелената икономика», от европейските тенденции за енергопотребление и т.н. . В страната има натрупан опит и умения за развитието на електромобилната индустрия. Различни инициативи, фирми, отделни изобретатели (регистрирали сме поне 8 опита на демонстрация и развитие на  собствена концепция за производство на електромобил в страната) се опитват да създадат  обществена нагласа, бизнес модел и/иливнимание към новата индустрия. Българската  държава едва в последните седмици започна да обръща внимание на електромобилите. Бяха  проведени няколко инициативи през 2010-2011 г., включително и с експерти от чужбина. За нас, един от ключовите моменти в прехода към «зелената икономика», е отговорът на въпроса: «Какво да се направи с 2 .5 млн. автомобили движещи се по пътищата на България?» Програма за конверсия Отговор в по-горе поставения въпрос намираме частично в т.н. конверсиясъвкупност от всички видове работи и дейности, необходимите нови технически и програмни средства, монтажни и коплектовъчни детайли, възли и конструкции, чрез които се определя и извършва преустройството на автомобил с ДВГ в 100% електромобил (електрически задвижван автомобил). В света съществува отдавна тазисистема за конверсия на наличните автомобили в електромобили. За конверсия има разработени учебни помагала, провеждат се курсове, предоставят се комплектни китове за самото преоборудване в различни варианти на подбор на техническите средства. Конверсията като практическо изпълнение се извършва лично от собственика на автомобила или чрез специализирана фирма по поръчка .   . Чрез реализацията на тази програма се цели -дали конверсията на класически автомобили ще се превърне в съвременна екологична и търсена услуга на пазар с приблизително 2 00 000 автомобили. Стартирането на програма е във финансовите въожности на бизнес структури (МСП) съвместно с партньорската работа с банки и финансови организации ,което дава основа за нейната реализация. Резултатите от такова сътрудничество ще отговорят на въпросите : · Възможна ли е конверсията в Р България ? · Конверсията като пазарна ниша?Защо избрахме конверсията като първа стъпка към електромобилната индустрия?  Някои от  причините за това са 1. Сертифицирани и оборудвани автомобили /няма необходимост от изпитания за безопасност/ . 2.Не изисква голям финансов ресурс  – около 10000лв. 3.Дава възможност за набиране на сериозна база данни от изпитания и нововъведения, които ще се приложат в следващата стъпка  – доставка на оборудвани купета, които ще бъдат с монтиран един или повече ел.двигатели. 4.Бърза възвръщаемост на направените инвестиции. 5.Универсалност на т.н. КИТ  може да се демонтира и монтира на друг автомобил с минимални разходи ; –нисък риск за лизинговата /кредитиращата/ компания. 6.Пред поставка за развитие на инфраструктурата от зарядни станции в страната и извън нея.   Извод: Производството на електромобили, акумулаторни батерии и зарядни станции /инфраструктура/ в България може да се реализира на основата на български продукти – ел.двигатели, кабелна мрежа, регулатор, акумулаторни батерии, ВЕИ, купета и защо не и цял автомобил. Има кадрови и научен потенциал, компании,  занимаващи се с иновации в тази област, което е сериозна предпоставка за успех на цялата програма . Да се разработи за първи път в Р България конверсия на втомобили с ДВГ в  електрически автомобили, да се изследва, опише и стандартизира процеса и да се разработи Стратегия за конверсиране на автомобили в Р България за нуждите на новата автомобилна индустрия. В този http://www.emic-bg.org/files/files/konversiq-doklad.pdf доклад е показана технологичната последователност на конверсирането на автомобил с ДВГ, на базата на няколко модела в електромобили. Технологичният подход е обобщен като единен методически подход за бъдещи индустриални приложения за преобразуването на различни модели класически автомобили в електромобили.
нж. Кръстю Морев Транспортна електроника 91
Пловдив * Сергей Ангелов Институт за европейски ценности – София*



Гласувай:
4



Няма коментари
Търсене

За този блог
Автор: zaw12929
Категория: Политика
Прочетен: 14213335
Постинги: 5609
Коментари: 13044
Гласове: 68274
Архив
Календар
«  Март, 2024  
ПВСЧПСН
123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031