Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
13.10.2013 15:51 - За съдиите, които не слушкат ТОЯГА!! - КАЗА АДВОКАТ
Автор: zaw12929 Категория: Политика   
Прочетен: 1168 Коментари: 0 Гласове:
4

Последна промяна: 13.10.2013 17:34

Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg
     КОЙТО ИСКА ДА БЪДЕ ПРОКУРОР- ОБВИНИТЕЛ : 
САМОЧУВСТВИЕТО МУ Е ТОЛКОВА ПОРАСНАЛО, ЧЕ СИ ПОЗВОЛЯВА ДА ИСКА: НОВО РЕШЕНИЕ ЗА ПЕЕВСКИ ОТ КОНСТУЦУЦИОННИЯ СЪД  НА БЪЛГАРИЯ

Пеевски не е в дневния дед на 99%  от българите, КОИТО СЕ БОРЯТ С БЕЗРАБОТИЦАТА, С НИСКИТЕ ИЛИ НИКАКВИ ДОХОДИ ДА ВЪРЖАТ БЮДЖЕТА СИ

 но тези неколцина с още платени стотина се опитват да манипулират България. ДА СМЕНЯТ НАСИЛСТВЕНО ПОЛИТИЧЕСКАТА СИСТЕМА СЕГА- ТАЙНО С КАКВА - ТЕ СА СЛУГИ НА ВЪНШНИ ГОСПОДАРИ, НА ЧУЖДОЗЕМНИ ИНТЕРЕСИ. 

НЕГОВИ СА ДУМИТЕ :
"За съдиите, които не слушкат ТОЯГА!"
АДВОКАТ ?!!!  
НЯМА КАК ДА НЕ ЗНАЕ, ЧЕ СЪДЕБНИТЕ РЕШЕНИЯ НЕ СЕ ОБСЪЖДАТ, А СЕ ИЗПЪЛНЯВАТ. СЪДИИТЕ НЕ КОМЕНТИРАТ, НЕ ДИСКОТИРАТ,  ГОВОИРЯТ ЧРЕЗ РЕШЕНИЯТА СИ: 

СЪДЕБНИТЕ  РЕШЕНИЯТА  СА ЗАДЪЛЖИТЕЛНИ  ЗА ВСИЧКИ ГРАЖДАНИ И ИНСТИТУЦИИ. ТЕЗИ НА  КС СЪЩО!

 КАК СЕ РАЗБИРА ВЪРХОИВЕНСТВО НА ЗАКОНА   И  ОТ
АДВОКАТ  ЙОНКО ГРОЗЕВ: САМО АКО Е РЕШЕНО КАКТО ТОЙ ЖЕЛАЕ!!!

С адвокат  ЙОНКО ГРОЗЕВ  разговаря  АННА ЗАРКОВА  - Адвокат Грозев, изследване на "Рискмонитор", в което и вие имате дял, ни потресе с констатациите си за сексуалната експлоатация в България. 12 000 наши проститутки са на международния пазар. Над 8000 се продават у нас, някои и на безценица - от 31 до 99 лева на сеанс. - Така е. Същевременно организираната престъпност, която изцяло контролира сексиндустрията, печели от нея много пари. - Над 1 милиард лева годишно! В Златни пясъци, Слънчев бряг и Албена идат от цял свят да си купуват момичета. Що за икономическо чудо! - Обяснимо е - с икономическата ситуация през последните 20 години, в която младите нямат много възможности за друга заетост, както и с липсата на ефективна държавна намеса. Проблемът се усложнява от наличните в обществото свръхочаквания, че на проституцията може да се наложи забрана, така че изобщо да я няма. Невъзможно е това да стане! Винаги ще има търсене и съответно предлагане на сексуални услуги - още повече у нас, където големи групи от хора живеят в трудна социална и икономическа ситуация. - Но какво да се прави? - Усилията трябва да бъдат насочени не към свръхзадачата сексиндустрията да изчезне, а към по-реалистични задачи, целящи нейното ограничаване. Задача №1 е да се прекъсне връзката между проституцията и организираната престъпност. Първо, защото тя създава условия за експлоатация на проституиращите жени, психологическо и физическо насилие над тях. Второ, защото организираната престъпност не чака да се явят жени, които сами решават да влязат в занаята, а активно ги набира. И, трето, защото се нуждае от покровителство и генерира корупция в службите и сред политиците. - Аз живея на столичен булевард и виждам всяка вечер от прозореца си три труженички как спират коли. Понякога униформени полицаи спират при тях, говорят си нещо и подминават. Ако ги питате защо търпят момичета да се продават пред очите им, знаете ли какво ще ви кажат? - Какво? - Ще ви кажат не, че сутеньорите им плащат, а че остарелият закон не им позволява нищо повече от това - да ги предупредят, че не бива така. - Това не е вярно. Законът би могъл, разбира се, да се подобрява. Може и да се въведе ограничена забрана за проституиране на публични места - изследването на "Рискмонитор" препоръчва това. Но като цяло законът и сега позволява на полицаите да намерят сутеньора и да го пратят в затвора. Те трябва това да правят. А не да седят и чакат да се криминализира проституиращата жена, което ще я направи още по-лесна жертва на болести, насилие и експлоатация... Истината е, че полицаите не могат да се похвалят с ефективна работа. На тях не им е нужен закон, който да забранява проституцията тотално, за да хванат босовете . - Сексиндустрията бие на очи, тя върви с наркотиците, побоите, СПИН-а. Въпреки това привлича твърде малко вниманието на законодателя. Къде е причината за това? - Аз и в МВР я виждам. МВР у нас е много силна институция, която влияе и върху законодателния процес. В този случай тя няма особен интерес от промяна на правилата. Още повече че такава промяна хич не е лесно да се направи. Даже разговорът за нея е труден, понеже сблъсква прагматизма с морала. - Дали специален закон за проституцията би освободил робините - тези, които се предлагат по принуда? - Не. При липсата на ефективни институции, с полицията - такава, каквато е у нас, и с немощните социални служби специалният закон би донесъл повече вреда, отколкото полза. Регламентирането на проституцията - да се признае тя за нормален бизнес, означава, че държавата трябва да регистрира всички жени, които проституират. Трябва да се въведат правила - къде и при какви условия може да се работи и да се плащат данъци. Дори да приемем на теория, че това би било добре, то практически е невъзможно. - Защо? - При слабите и корумпирани български институции регистрацията ще се превърне в инструмент за рекет и корупция. И само ще увеличи властта на организираната престъпност, експлоатацията и принудата на жените. Режимът на регистрация просто няма да проработи. Има и важно принципно възражение - че на сексбизнеса му се дава право да се развива и печели. Последното определено не е в обществен интерес. В обществен интерес е проституцията да се ограничава, като МВР си върши работата - като преследва организираната престъпност на високите нива. - Вие сте сред компетентните критици на МВР и прокуратурата. След обезсърчителния евродоклад заявихте, че именно в тях са най-големите проблеми на правораздаването, а не в съда, както се смята. - Моят дългогодишен опит по конкретни случаи показва, че най-лесно е да се замаже едно разследване в предварителния, досъдебния стадий. Доказателства не се събират както трябва - съзнателно или не, опорочават се следствени действия и разпити на свидетели. След това се внася обвинение, което никой безпристрастен съдия не може да приеме за доказано. И после се казва: ето, съдът е виновен, че престъпниците не влизат в затвора... Аз не смятам, че в съда няма сериозни проблеми. Има. Но те не се решават, като министърът на вътрешните работи дамгосва някой съдия за определено решение, защото то не съвпада с политическата му цел. - Целта е да не стават смешни арестите, с които правителството демонстрира воля да отвоюва държавата от бандитите. - На старта на това правителство показните арести можеха да се възприемат положително - като разделна линия - дотук било каквото било, оттук нататък ще се прилага строго законът. Но за съжаление всичко спря до показването на арестите по телевизията. И за още по-голямо съжаление сега правителството - в устрема си да бъде преизбрано като безгрешно - изобщо отказва да признае, че има проблеми. А няма как да решим проблемите, ако не ги посочим. - Къде са те според вас? - Имаме системен проблем - разминаване между политическата и законовата логика в устройството на системата. Ако погледнете в Наказателния кодекс, ще видите, че прокурорът е, който ръководи разследването, който взема ключовите решения. И така трябва да е, защото прокурорът защитава делото в съда. Но ето какво се случва в реалността - разследването се ръководи от полицая. И то не работещия по случая полицай, а от министъра на вътрешните работи. В това има политическа логика - министърът носи отговорност пред обществото, прокуратурата не носи политическа отговорност. Да, обаче в закона е казано: прокуратурата да кара колата! А я кара полицията. Това създава хаос. - След уволнението на съдия Мирослава Тодорова вие още нещо отбелязахте - че правителството командва и Висшия съдебен съвет (ВСС). Имате ли аргументи? - Не само това правителство командва ВСС, а всички правителства след 1991 г. Всички ключови назначения в съдебната система са ставали винаги по решение на политически силните на деня. Аз не мисля, че който и да е наблюдател на ВСС може да каже с ръка на сърцето, че последните назначения - на председателите на Върховния административен съд и на Софийския градски съд, са направени от съдебните кадровици без санкцията на правителството. - Скоро ще имаме нови кадровици, нов главен прокурор, нов шеф на съдиите. Но ни се стори, че в парламента се спазариха за кандидатурите и се обезсърчихме. А вие? - Ами вижте - сега има няколко кандидати за ВСС от ГЕРБ, малко по-малко кандидати от БСП и няколко единични. Общият брой на местата от квотата на парламента е 11. Логично ли е управляващата партия да издигне по-малко от 11 кандидати? А опозицията? Ако има реално състезание, и тя ще предложи максималния брой. Очевидно е, че предварително са се договорили. И че няма да има реална оценка на отделните кандидати, както трябва - според програмите, които предлагат за решаване на проблемите в съдебната власт. Уволнението на съдия Тодорова ясно показа двойните стандарти. Тези, които слушкат и изпълняват каквото каже правителството, ВСС ги гали по главата. Другите - с тоягата! Ако членовете на ВСС са избрани благодарение на качествата си, на публично заявените си програми, няма да е така. - Каквото и да кажем, не е редно съдии като г-жа Тодорова да пишат по 4 години мотиви по дело. Трябва да има ясни критерии за натоварването им, за оценка на работата им по количество и качество. - Трябва да има, да. - Но защо това се оказва у нас толкова непостижимо, колкото и положителният евродоклад? - Неясните критерии са изгодни за мнозина. То реално критерии няма никакви... Именно това дава много власт на ВСС и на председателите на съдилища. Когато всички са оценени с шестици, ВСС и шефът на съда може да избере когото си иска. - Дали Конституционният съд ще пусне закона за конфискацията? Вие като правозащитник кои текстове от него бихте зачеркнали? - Гражданската конфискация е инструмент, който в някои случаи може да се използва ефективно. Проблемът е, че законът за конфискацията не изисква да се докаже, че произходът на имуществото е престъпен, както в другите държави. У нас трябва да се докаже само, че има разминаване между имуществото и декларираните доходи. А в България от 20 години една трета от икономиката е сива, недекларирана. Държавата е допускала това. А сега изведнъж казва: недекларираното се конфискува, все едно дали е добито с престъпление или с общественополезен труд! Очевидно е, че се създават условия за произвол. Десетки хиляди хора биха могли да попаднат под ударите на този закон. Трудно е да се допусне, че комисията ще удари всички. По-скоро тя ще пощади тези, които имат политическа или икономическа власт. От друга страна, за да защити съществуването си със статистика, тя ще гони бройки с дребни риби. - Позната ситуация... - Това се случва вече в спецпрокуратурата и спецсъда, които също като комисията бяха създадени уж за да обезсилят едрата организирана престъпност, мафията и корупцията. Роден през 1965 г. в София.
Магистър по право от Харвард (1994 г.).
Ръководител на правна програма в Български хелзинкски комитет (2005-2009 г.).
Защитник по знакови дела в областта на правата на човека и международното право (2005 - 2012).
Активист на "Движение България на гражданите".
 



Гласувай:
4



Няма коментари
Търсене

За този блог
Автор: zaw12929
Категория: Политика
Прочетен: 14209722
Постинги: 5609
Коментари: 13044
Гласове: 68274
Архив
Календар
«  Март, 2024  
ПВСЧПСН
123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031