Най-четени
1. zahariada
2. radostinalassa
3. varg1
4. leonleonovpom2
5. kvg55
6. wonder
7. planinitenabulgaria
8. mt46
9. sparotok
10. hadjito
11. stela50
12. getmans1
13. zaw12929
14. tota
2. radostinalassa
3. varg1
4. leonleonovpom2
5. kvg55
6. wonder
7. planinitenabulgaria
8. mt46
9. sparotok
10. hadjito
11. stela50
12. getmans1
13. zaw12929
14. tota
Най-популярни
1. shtaparov
2. katan
3. wonder
4. leonleonovpom2
5. mt46
6. bojil
7. vidima
8. dobrota
9. ambroziia
10. milena6
2. katan
3. wonder
4. leonleonovpom2
5. mt46
6. bojil
7. vidima
8. dobrota
9. ambroziia
10. milena6
Най-активни
1. sarang
2. radostinalassa
3. lamb
4. vesonai
5. samvoin
6. hadjito
7. manoelia
8. bateico
9. mimogarcia
10. sekirata
2. radostinalassa
3. lamb
4. vesonai
5. samvoin
6. hadjito
7. manoelia
8. bateico
9. mimogarcia
10. sekirata
Постинг
14.06.2014 18:23 -
65 години българска селскостопамска авиация
Автор: zaw12929
Категория: Политика
Прочетен: 534 Коментари: 0 Гласове:
Последна промяна: 14.06.2014 18:25
Прочетен: 534 Коментари: 0 Гласове:
6
Последна промяна: 14.06.2014 18:25
Само преди десетилетия българската селскостопанска авиация е била втора сила в Европа след руската. Тогава земеделието у нас се е обслужвало от над 300 летателни апарата и 1000 пилота, а само в Добричко самолетите и хеликоптерите са били 50.
В момента в цялата страна има едва 10 авиационни селскостопански бази. Въпреки навлизането на наземна техника за пръскане, третирането по въздух си остава сигурно, ефективно и безопасно, твърди Стоян Георгиев, главен пилот на летище Кайнарджа, Силистренска област.
За много стопани предпазването на земеделските култури от неприятели и болести е немислимо без специализираните самолети на българската селскостопанска авиация, която отбелязва своята 65-годишнина.
„Искам да подчертая, че двата вида пръскане – наземно и въздушно, не се конкурират, а се допълват. Има операции, приложими само с наземна техника, и други, за които е по-целесъобразно да се извършат авиационно, разяснява Стоян Георгиев. – В момента пшеницата и рапицата са високи и се нанасят големи механични загуби при наземно пръскане. Този факт не може да се пренебрегне.“
Летище Кайнарджа разполага с 5 самолета АН-2 за авиохимични дейности. Прословутите „Антоновки“ са верни приятели на селскостопанската авиация, летят ниско и могат да кацнат на труднодостъпни места. Затова изнасят в буквален и преносен смисъл авиацията на гърба си. През пролетта на летателната площадка край Кайнарджа се отчита засилен интерес от страна на земеделските производители. Поръчките са както за третиране на пшеница, ечемик, рапица срещу болести и неприятели, така и за пръскане с минерални торове за подхранване на културите. По думите на Стоян Георгиев при авиацията няма загуби от утъпкване на посевите, няма и поражения за насекоми, води и растения. Според пилота много малко хора в България са наясно със същността на въздушното пръскане. То представлява съвсем друг вид пръскане, с други дози, друга ефективност, дори с друга големина на капките. Въздушното пръскане е много контролиран процес, категоричен е Стоян Георгиев.
В момента в цялата страна има едва 10 авиационни селскостопански бази. Въпреки навлизането на наземна техника за пръскане, третирането по въздух си остава сигурно, ефективно и безопасно, твърди Стоян Георгиев, главен пилот на летище Кайнарджа, Силистренска област.
За много стопани предпазването на земеделските култури от неприятели и болести е немислимо без специализираните самолети на българската селскостопанска авиация, която отбелязва своята 65-годишнина.
„Искам да подчертая, че двата вида пръскане – наземно и въздушно, не се конкурират, а се допълват. Има операции, приложими само с наземна техника, и други, за които е по-целесъобразно да се извършат авиационно, разяснява Стоян Георгиев. – В момента пшеницата и рапицата са високи и се нанасят големи механични загуби при наземно пръскане. Този факт не може да се пренебрегне.“
Летище Кайнарджа разполага с 5 самолета АН-2 за авиохимични дейности. Прословутите „Антоновки“ са верни приятели на селскостопанската авиация, летят ниско и могат да кацнат на труднодостъпни места. Затова изнасят в буквален и преносен смисъл авиацията на гърба си. През пролетта на летателната площадка край Кайнарджа се отчита засилен интерес от страна на земеделските производители. Поръчките са както за третиране на пшеница, ечемик, рапица срещу болести и неприятели, така и за пръскане с минерални торове за подхранване на културите. По думите на Стоян Георгиев при авиацията няма загуби от утъпкване на посевите, няма и поражения за насекоми, води и растения. Според пилота много малко хора в България са наясно със същността на въздушното пръскане. То представлява съвсем друг вид пръскане, с други дози, друга ефективност, дори с друга големина на капките. Въздушното пръскане е много контролиран процес, категоричен е Стоян Георгиев.
© «Ще имаме нужда от [us]американските п...
С погроми започва всеки фашизъм - българ...
Турският вътрешен министър: Целият свят ...
С погроми започва всеки фашизъм - българ...
Турският вътрешен министър: Целият свят ...
Няма коментари
Търсене
Блогрол
1. Блога в Гоогле
2. мит
3. wordpress
4. портал
5. Европа, България Русе
6. Начало струнен транспорт
7. Електродвигатели Дуюнова
8. НАРОДНО ИНВЕСТИРАНЕ
9. Elektromera
10. Mesenver
11. НЕДЕЛИН
12. Sky Way
13. ТВ програма
14. СТЕВИЯ
2. мит
3. wordpress
4. портал
5. Европа, България Русе
6. Начало струнен транспорт
7. Електродвигатели Дуюнова
8. НАРОДНО ИНВЕСТИРАНЕ
9. Elektromera
10. Mesenver
11. НЕДЕЛИН
12. Sky Way
13. ТВ програма
14. СТЕВИЯ