08.01.2015 16:26 - светът сигурно има цел и каква е тя?!
Прочетен: 2098 Коментари: 2 Гласове:

Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg
Всеки има свои мечти и цели за живота си. Поставен в необятния свят   без да е философ, се е питал : „светът сигурно има цел и каква е тя?!” За да получи отговор: „Ти ли ще отправяш света?!” Възприемана, като пулсиращ, жив организъм небето със звездите и планетите измъчва от древността хората с въпроса, „Кой движи небесната картина така, че никога не се изчерпва, запазва смяна на деня и нощта?!” На небето се кланят, молят за прошка. милост.   Откакто свят светува бавно,  сигурно човечеството върви по начертания от природата път, за да постигне своя консенсус, за обединяване в общата цел-създаване космическа цивилизация. На всеки етап от сменящата се цивилизация, хората имат своя картина за вселената, правдоподобно за времето си обяснение на явленията. Всяка епоха има своите достижения, които тухла по тухла градят зданието на науката. Отречени, заменени, тези тогавашни обяснения, дават смисъл, начало на други съждения, дискусии и открития. Остават имената на Аристотел, Коперник, Галилей, на миналото, като първи звезди, запалени на небосклона на науката, а днес, броят им е съизмерим с броя на видимата част от звездите в млечния път.   Аристотел живее в трети век преди новата ера. Ученик е на Платон и учител на Александър Македонски,но не е това причината, да стои векове на небосклона,като учен с голяма величина.Пръв създава философска теория. Обяснява устройстството на вселената, дава задоволителни отговори на въпросите, задавани от хората. Дълго време необорима: Във вселената на Аристотел Земята заема центъра, поради което е наречена геоцентрична. Управлява се от четири елемента-въздух, земя, вода и огън. Приема,че някой е дал тласък, първоначално движение на небесните тела и оттогава те се движат ритмично и равномерно без промени, по кръгови орбити, а на Земята всяко нещо заема естественото си место-пушека се издига нагоре, камъка и водата падат към центъра на земята.   Три века преди новата ера Аристотел пита : Щом всяко нещо се стреми да заеме естественото си място,тогава светът сигурно има цел и каква е тя?!   Въпросите на учените получават отговори от учени, макар и в някоя от следващите епохи. Което се опитвам сега да направя и аз на този въпрос   ,касаещ целта на развитие на човечеството излагам моя личенотговор,, сочейки най очевидните природни доказателства. Човек е неделима част на вселената, поставен днес на Земята от Бог; поради развитие на материята;?! Няма общо приет отговор. Моят е на страната на Бог! Всичко по ред Когато му дойде времето, въпросът получава отговор.   Развитието на цивилизацията е  средство за решаване на целта, която има природата. Като я изгражда и променя човекът трупа нови и нови познания за света, вселената, космос и стъпка по стъпка разширява обсега си на действие и без да знае целта на света я изпълнява Майката не знае, че в утробата и се е оплодило яйцето, което расте по силата на природните закони на тялото и се ражда, дори и нежелано от душата и. Един дар божи,нов живот, същество, което без да може да общува с думи ни мобилизира да вложим грижи и обич за отглежда не и превръщане в човек.   Природата земята знае всички отговори. Не лъже, не се ръководи от философии. Подчинява се на природните закони. Теорията на Аристотел има верни неща, като това, телата на вселената се движат по орбити и грешни, като това, че Земята е център на вселената. За времето си е най- възможното добре измисленото обяснение. Така се казва днес и за демокрацията. Откривателския Дух на човека не спира. Търси и намира един по един отговорите. Подлага всичко на съмнение и продължава да търси. Като в една гигантска щафета, почнала в незнайно време. В модерната епоха се нарастват знания и умения на хората, със сила, не на аритметична, не на геометрична, а на една нова, сферична прогресия, където всяко откритие инициира подобрения на всичко за всички, за да доведе до космични по същество резултати.   Всяко нещо има начало и край. За една пръчка можем да кажем, че има две начала или два края. Ако отчупим, тя  пак ще си остане с два края.Ще се промени само дължината и. Все по къси стават сроковете и периодите менящи представите ни за света. Човечеството отчупва все по вече от списъка на неразгаданото ,за земята и незнанието намалява. Много по вече да се научи като познание и умение предстои!   Едва Коперник и Галилей през средновековието, макар подложени на инквизицията на църквата, доказват  хелиоцентрична теория за устройство на вселената, при която слънцето е център но само на нашата планетна система. Тук нямам цел да разглеждам теориите за света, развитието на философиите за познанието му. Само пример за невъзможността наведнъж да се обясни видяното. Познанието на човечеството нараства, като жив организъм, резултатът е -нова цивилизация!   Ако този свят прогресира, изкачва по стълбите на напредъка, е защото се опира на божия дар-таланта да се откриват нови и нови технически решения и природни закони, основава се на гения на учени, изобретатели, възпитани да дават най доброто от себе си на човечеството. Постига се благодарение на етно културите, на онази част от религиозни обреди, за доброта, всеотдайност, обич към хората, каквато имат всички изобретатели. НА НОВИЯ РЕД    Не всички се занимават с изобретателство. Представянето на всяка идея  се следва от етапи в осъществяването, в които всеки участва, както може. благодарение на даровитите,са големите постижения,на прогреса,но малцина се ползват от тях. Трябват средства, затова сега цивилизацията не е достъпна за всеки член на човечеството. Средства има, но тези, които ги имат, не могат да позволят и на другите стандарт на живота, като техния.   Човечеството отдавна е започнало да създава своите армии на техническия прогрес,обучавайки децата си на технически знания и умения.Генералите на тези армии са  учени и инженери, които ръководят техническите кадри и средства.   Откакто свят светува човекът се стреми, да докосне звездите, мечтае, да ги посети и покори на волята си и започва да го прави във фантазиите на писатели и смели умове, прозиращи бъдещето. Шансът е потвърден: В Евангелието на Йоан, един от учениците на Христос е написано, че „пребиваването на човека на Земята е временно, докато се усъвършенства,а това означава, да постигне онова, което ще го направи Бог на вселената! Ако има нещо вярно в гео-центричната система на Аристотел- това е, че тя е в момента центъра, където растат бъдещите Богове на вселената, създавани от нашия един Бог. Тя е интелектуалният център на нашата вселена, благодарение на нашия Бог!   Затова не ние позволено да бъдем грешници, а само добротата и знанията ще са наш инструмент. За едно неподозирано бъдеще, за което трябва да  имаме вяра в Бог, надежда, да правим и другите около нас добри с толерантност и уважение- с човечност. Защото,както сеячът сее само здрави семена,така и Бог ще осигури мисията си само с добрите,читави хора,като човеци и като души,които са  при него, за да ръководят етапите на развитие на вселената.Небето е над нас, душите на мъртвите са и около нас и всеки ще го разбере, когато отиде там,във по висшия свят. Всичко добро,което правите ви нарежда в света на доброто и хармонията. Няма скука,защото мисията на хармонията е да превърне вселената в хармония, красота, доброта, вечно развитие. Грешните стъпки се поправят с покаяние,а грешните конструкции с разрушение .Няма горна граница на растежа, защото вселената е безкрайна.. и засега и завинаги ще има процеси подвластни само на боговете. Щом го подсказват и откровено ни го казват- всеки е предупреден да бъде добър и да носи отговорност за вярата и на децата си.Всеки сам решава какво да прави с живота си- жалко съществуване или вечен живот на Бог творец, за умножаване красотата на природата. Вярата храмът мястото,което ни чака с добротата на Бог!   Цивилизацията е разковниче за живота на човека. То я развива, тя го усъвършенства!  Съизмеримо на вечност, време пространство е човечеството, неделима част от земята от космоса, вселената.  Жив организъм, който с всеки изминат ден умнее- затова все по сложна, по пригодна става  цивилизацията- негово творение.  Всичко тече, всичко се променя, а в живата природа-земя всичко се развива, дава нов зародиш, който се развива и от своя страна дава друго ново начало, като всеки зародиш придобива във все по голямо количество качеството, предмет на целта.  Човекът ще стане Бог! Хората- Божества на вселената. Ако не е така, каква тогава целта на всичкия космос, на развитие, което няма ход назад? Съвършенството е условието, „дипломата”, която трябва да получим. Там „калинки” няма да могат да влязат, там ще е на изпитание душата. Изчистена ли е от гордост, злоба, омраза, готовност за помощ. Ако имаш две ризи, дай едната на голия.Ще настъпят дни: за да оцелеем трябва да сме единни, да си помагаме.   Цивилизацията, мени лицето си, но няма ход назад: човекът е в космоса, това е първа стъпка, като прохождане на дете. Знае то за живота си, какво му предстой, колкото човекът знае бъдещето си в лабиринта на небе, космос, вселена. Както бащата, майката го държат здраво за ръката и го учат как да живее, така и нашият Бог-създател ни води, ако го потърсим. Той е във всеки от нас. През главата и чрез ума е връзката ни с него…     Ще сме там, ако съумеем да разберем как, което ни казват във всеки храм.  Или нашия ум. Всеки е свободен да направи избора си към Бог, към вселената.

1. dartanjan - По какъв начертан от природата път ...
08.01.2015 21:39
По какъв начертан от природата път върви човечеството? вярвате ли в харти Потър и знаете ли какво е пантеизъм. Не се подхлъзвайте по тези ню ейдж дивотии. Природата е създадена от Твореца с определена цел и той решава какво ще случва. Всичко друго е суета и псевдонаука.
цитирай