Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
17.07.2015 12:27 - Слънчогледови семки за здраве
Автор: zaw12929 Категория: Политика   
Прочетен: 693 Коментари: 0 Гласове:
1


Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg
  Слънчогледови семки за здраве
Макар да изглеждат дребни и незначителни, слънчогледовите семки са сред най-здравословните храни. Те са изпълнени с висококачествени и полезни мазнини, белтъци, фибри и изключително важни витамини и минерали, които са в най-оптимална концентрация за човешкото тяло.

Семките на слънчогледа имат отличен баланс между моно- и поли-ненаситени мастни киселини, които спомагат за премахване на плаки, наслагвани от „лошия” LDL холестерол по стените на кръвоносните съдове. Най-известната и здравословна от тези киселини е линоленовата киселина – мощен антиоксидант, с доказана ефективност в превенцията на много типове инфекциозни заболявания и някои изразени противоракови свойства.

Огромните количества витамин Е в слънчогледовите семки са рядка находка за растителното царство. Дори и в много по-малки количества, витамин Е е един от най-бързо действащите антиоксиданти, познати на човека. Неговите мигновенни способности да премахва свободни радикали от организма, го прави един от най-яростните защитници на доброто здраве.
image
Фолиатите са от огромно значение за поддържането на здрави червени кръвни клетки, за костна здравина и изрядна мозъчна дейност. Една шепа от слънчогледовите семки внася в организма над 17% от необходимите за деня фолиати.

Великолепен източник и на селен, същата порция семки снабдява тялото с 26% от необходимата дневна доза. Този елемент е не само с изразени антиоксиданти свойства, но е структурен компонент на голям брой важни езними. Освен противоракови свойства, той има и качества, забавящи стареенето и понижаващи риска от диабет.
Свързани статии..

Тиквените семки укрепват костите Коментари 00
Екстракт от семки на грозде за по-добро кръвооросяване
Плодът черимоя без семки - полезният банан?!

Макар да изглеждат издръжливи, слъчогледовите семки са богати на мазнини, което ги прави податливи на развала и гранясване, които силно понежават техните хранителни и вкусови качества. Ако се купуват белени семки, те не трябва да имат жълтеникав цвят, а ако самият им мирис е тежък и горчив, вече могат да бъдат дори отровни. При закупуване на пресни, непечени семки, е препоръчително те да се съхраняват в хладилник, а след изпичане – в плътно затворен съд на тъмно и хладно място.

Слънчогледовите семки не са познати като алергени и съдържат пренебрежителни количества оксилати и пурини. Препоръчва се да се консумират белени, понеже има риск от изтъркване на зъбния емайл, което може да доведе до развитие на кариеси.

Те са отлична добавка към салати, риба, яйца и мюсли, тъй като не само правят вкуса им по-приятен, но и ги допълват с полезни съединения.

Спрямо Ориентировъчния дневен прием, една чаша обелени семки или около 35 грама, съдържа: витамин Е – 61,5% от ОДП; витамин B1 – 34,6%; манган – 34%; мед – 31,5%; триптофан – 31,2%; магнезий – 28%; селен – 26%; витамин B6 – 23,5%; фосфор – 23,1%; фолиати – 19,8%; калории – 11%.

Прочети още на: http://www.puls.bg/health/food/news_13793.html
Слънчогледови семки за здраве
Puls.bg | 30 юли 2013 | Коментари 0
Слънчогледови семки за здраве

Източник: iStockphoto
Макар да изглеждат дребни и незначителни, слънчогледовите семки са сред най-здравословните храни. Те са изпълнени с висококачествени и полезни мазнини, белтъци, фибри и изключително важни витамини и минерали, които са в най-оптимална концентрация за човешкото тяло.

Семките на слънчогледа имат отличен баланс между моно- и поли-ненаситени мастни киселини, които спомагат за премахване на плаки, наслагвани от „лошия” LDL холестерол по стените на кръвоносните съдове. Най-известната и здравословна от тези киселини е линоленовата киселина – мощен антиоксидант, с доказана ефективност в превенцията на много типове инфекциозни заболявания и някои изразени противоракови свойства.

Огромните количества витамин Е в слънчогледовите семки са рядка находка за растителното царство. Дори и в много по-малки количества, витамин Е е един от най-бързо действащите антиоксиданти, познати на човека. Неговите мигновенни способности да премахва свободни радикали от организма, го прави един от най-яростните защитници на доброто здраве.

Фолиатите са от огромно значение за поддържането на здрави червени кръвни клетки, за костна здравина и изрядна мозъчна дейност. Една шепа от слънчогледовите семки внася в организма над 17% от необходимите за деня фолиати.

Великолепен източник и на селен, същата порция семки снабдява тялото с 26% от необходимата дневна доза. Този елемент е не само с изразени антиоксиданти свойства, но е структурен компонент на голям брой важни езними. Освен противоракови свойства, той има и качества, забавящи стареенето и понижаващи риска от диабет.
Свързани статии..

Тиквените семки укрепват костите Коментари 00
Екстракт от семки на грозде за по-добро кръвооросяване Коментари 00
Плодът черимоя без семки - полезният банан?! Коментари 00


Макар да изглеждат издръжливи, слъчогледовите семки са богати на мазнини, което ги прави податливи на развала и гранясване, които силно понежават техните хранителни и вкусови качества. Ако се купуват белени семки, те не трябва да имат жълтеникав цвят, а ако самият им мирис е тежък и горчив, вече могат да бъдат дори отровни. При закупуване на пресни, непечени семки, е препоръчително те да се съхраняват в хладилник, а след изпичане – в плътно затворен съд на тъмно и хладно място.

Слънчогледовите семки не са познати като алергени и съдържат пренебрежителни количества оксилати и пурини. Препоръчва се да се консумират белени, понеже има риск от изтъркване на зъбния емайл, което може да доведе до развитие на кариеси.

Те са отлична добавка към салати, риба, яйца и мюсли, тъй като не само правят вкуса им по-приятен, но и ги допълват с полезни съединения.

Спрямо Ориентировъчния дневен прием, една чаша обелени семки или около 35 грама, съдържа: витамин Е – 61,5% от ОДП; витамин B1 – 34,6%; манган – 34%; мед – 31,5%; триптофан – 31,2%; магнезий – 28%; селен – 26%; витамин B6 – 23,5%; фосфор – 23,1%; фолиати – 19,8%; калории – 11%.

Прочети още на: http://www.puls.bg/health/food/news_13793.html
  Слънчогледови семки за здраве
Puls.bg | 30 юли 2013 | Коментари 0
Слънчогледови семки за здраве

Източник: iStockphoto
Макар да изглеждат дребни и незначителни, слънчогледовите семки са сред най-здравословните храни. Те са изпълнени с висококачествени и полезни мазнини, белтъци, фибри и изключително важни витамини и минерали, които са в най-оптимална концентрация за човешкото тяло.

Семките на слънчогледа имат отличен баланс между моно- и поли-ненаситени мастни киселини, които спомагат за премахване на плаки, наслагвани от „лошия” LDL холестерол по стените на кръвоносните съдове. Най-известната и здравословна от тези киселини е линоленовата киселина – мощен антиоксидант, с доказана ефективност в превенцията на много типове инфекциозни заболявания и някои изразени противоракови свойства.

Огромните количества витамин Е в слънчогледовите семки са рядка находка за растителното царство. Дори и в много по-малки количества, витамин Е е един от най-бързо действащите антиоксиданти, познати на човека. Неговите мигновенни способности да премахва свободни радикали от организма, го прави един от най-яростните защитници на доброто здраве.

Фолиатите са от огромно значение за поддържането на здрави червени кръвни клетки, за костна здравина и изрядна мозъчна дейност. Една шепа от слънчогледовите семки внася в организма над 17% от необходимите за деня фолиати.

Великолепен източник и на селен, същата порция семки снабдява тялото с 26% от необходимата дневна доза. Този елемент е не само с изразени антиоксиданти свойства, но е структурен компонент на голям брой важни езними. Освен противоракови свойства, той има и качества, забавящи стареенето и понижаващи риска от диабет.
Свързани статии..

Тиквените семки укрепват костите Коментари 00
Екстракт от семки на грозде за по-добро кръвооросяване Коментари 00
Плодът черимоя без семки - полезният банан?! Коментари 00


Макар да изглеждат издръжливи, слъчогледовите семки са богати на мазнини, което ги прави податливи на развала и гранясване, които силно понежават техните хранителни и вкусови качества. Ако се купуват белени семки, те не трябва да имат жълтеникав цвят, а ако самият им мирис е тежък и горчив, вече могат да бъдат дори отровни. При закупуване на пресни, непечени семки, е препоръчително те да се съхраняват в хладилник, а след изпичане – в плътно затворен съд на тъмно и хладно място.

Слънчогледовите семки не са познати като алергени и съдържат пренебрежителни количества оксилати и пурини. Препоръчва се да се консумират белени, понеже има риск от изтъркване на зъбния емайл, което може да доведе до развитие на кариеси.

Те са отлична добавка към салати, риба, яйца и мюсли, тъй като не само правят вкуса им по-приятен, но и ги допълват с полезни съединения.

Спрямо Ориентировъчния дневен прием, една чаша обелени семки или около 35 грама, съдържа: витамин Е – 61,5% от ОДП; витамин B1 – 34,6%; манган – 34%; мед – 31,5%; триптофан – 31,2%; магнезий – 28%; селен – 26%; витамин B6 – 23,5%; фосфор – 23,1%; фолиати – 19,8%; калории – 11%.

Прочети още на: http://www.puls.bg/health/food/news_13793.html
 



Гласувай:
1
0



Няма коментари
Търсене

За този блог
Автор: zaw12929
Категория: Политика
Прочетен: 11953439
Постинги: 5398
Коментари: 12313
Гласове: 62089
Архив
Календар
«  Юни, 2021  
ПВСЧПСН
123456
78910111213
14151617181920
21222324252627
282930