Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
01.11.2015 14:19 - НАРОДЪТ БЪЛГАРСКИ ДНЕС ВЕГЕТИРА ИЗМАМЕН УНИЗЕН
Автор: zaw12929 Категория: Политика   
Прочетен: 1130 Коментари: 1 Гласове:
4


Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg
Не обичам изхода фатален
и няма да ми писне да съм жив.
И мразя се, когато съм печален,
когато пея, а не съм щастлив.

Аз хладния цинизъм не обичам
/Не вярвам във възторга въобще!/,
през рамото ми някой да наднича,
писмата ми друг да ги чете.

Аз мразя разговори полусмели,
полунеща да шепнат с полуглас.
Аз ненавиждам в гръб, когато стрелят,
когато в упор стрелят - мразя аз.

Аз не обичам с клюки да се калям,
а също и съмнението зло.
Аз не обичам змийски да ме галят,
с желязо да ми стържат по стъкло.

Аз мразя ситите душички, свити,
аз предпочитам истинския риск.
Да бъдеш честен вече е събитие
и чест е днес да бъдеш ти сплетник.

Аз мразя счупени крила да виждам,
изпитвам жал, но само към Христа.
Насилието както ненавиждам,
така и ненавиждам слабостта.

И мразя се, когато се страхувам.
Когато бият някой без вина.
Когато във душата ми нахлуват
и в нея храчат своята злина.

Аз мразя - и манежи, и арени -
там сменят милиона за петак.
Дори след най-големите промени
аз няма да ги заобичам пак."

“Аз не обичам”, Владимир Висоцки, превод на Румен Леонидов


2. ПЕРО ОТ ГЪЛЪБ

А гълъбът се върна,
почука с клюн
по мътното стъкло
и ми намигна.
Потърси своите трошички -
една за себе си
и две за своята любима.
Но нямаше трошички.
Нямаше поне една.
А трябваше да има,
трябваше да има топлина
във времето настръхнало,
навъсено и зло.
Потърсих хляб,
за да му дам.
Потърсих малко топлина,
за да го стопля...
Но той бе отлетял
да търси другаде
от своите трошички -
една за себе си
и две за своята любима.
Остави ми едно перо,
перо от гълъб,
не перо от ангел.
От гълъб гладен,
но от гълъб в полет,
обичащ, вечно търсещ
само две трошички.

    БЪЛГАРИЯ

„Прощавай,  сбогом,  тихичка  родина,
напущам  те  без  жал!"
Кирил  Христов

С  ТРИНАДЕСЕТВЕКОВНА  ИСТОРИЯ  СЕ  ПЪЧИ,
ВЪЗКРЪСВАЛА  СЛЕД  РОБСТВО  И  СЛЕД  ДУХОВЕН  ПЛЕН
РАЗКЪСВАЛА  ОКОВИ...  НАРОДЪТ  Й  ИЗМЪЧЕН
ДНЕС  ВЕГЕТИРА  СКОТСКИ  -  ОБРУЛЕН,  УНИЗЕН.

ПРИРОДАТА  Й  РАЙ  Е!  ЖАЛЕЯ ЗА  БЪЛГАРИЯ!
ОБИЧНАТА  РОДИНА  БЕЗБРОЙ  РЕКИ ПОЯТ.
НО  ПУСТА,  НЕОРАНА,  ГНЕТИ  Я  ТРЪН  МАГАРЕШКИ
И  ДРАКА,  И  КЪПИНА  СА  ПОДРАСТЪТ  Й  МЛАД.

РУИНИ  БЕЗПРИЗОРНИ  СА  НЕЙНИТЕ  ЗАВОДИ.
НАВЪН  СЛУГУВАТ  ДОСТА  ИЗГНАНИЦИ.  БЕЗЧЕТ...
ЗА  ХЛЯБ  ПРИ  ЧУЖДИ  ХОРА,  НЕВОЛЯТА  ГИ  ВОДИ.
БЪЛГАРИЯ  ДО  КОСТ  Е  ОПОСКАН  ВИЛАЕТ.

НЕ  СЛУЧИ  НА  ОПРАВА  И  ТИХО  СЕ  ПРЕВРЪЩА
В  ИЗЯЛОВЕНА  КРАВА.  МЕСАРЯТ  Я  ЗОВЕ.
НА  ЩО  ДА  СЕ  НАДЯВА,  ЩОМ  СВЕТЛОТО  Й  БЪДЕЩЕ
СА  СТАРЦИ  ДОИЗТЛЯВАЩИ  И  РОМАНИ  ЧАВЕ*.

image



Гласувай:
4



1. kvg55 - Поетите пишат стихотворения, ние ...
02.11.2015 23:20
Поетите пишат стихотворения,
ние пишем постинги, но нещата
само с писане няма да се оправят.
цитирай
Търсене

За този блог
Автор: zaw12929
Категория: Политика
Прочетен: 14296672
Постинги: 5609
Коментари: 13044
Гласове: 68352
Архив
Календар
«  Април, 2024  
ПВСЧПСН
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930