Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
08.11.2015 08:42 - БЪЛГАРИТЕ МОГАТ , НО ВСЕКИ СРЕЩУ ВСЕКИ УНИЩОЖАВА БЪЛГАРИЯ
Автор: zaw12929 Категория: Политика   
Прочетен: 1520 Коментари: 4 Гласове:
13

Последна промяна: 08.11.2015 09:11

Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg

БЪЛГАРИТЕ МОГАТ , НО ВСЕКИ СРЕЩУ ВСЕКИ  УНИЩОЖАВА БЪЛГАРИЯ  То и европейците заедно могат , а те не се подчиняват сега на лидерите на ЕС! Те предадиха Европа  на нещото- далеч от цивилизация?! Трагедия за Европа е, че след края на Студената война,  я превърнаха  в придатък на САЩ. Европейски ценности-се замениха с амери канското разбиране: американски или поамериканчен и  приключвш. Традицията : етническата  принадлежност с вековни религии и национални култури се замениха с американският модел за свободно придвижване на хора, стоки и капитали, което обезличи европейските държави. Нов етап е унищожаване с мигранти… същността Европа?!
- Скорост на промяна: космическа, многопластова.
- Тя е културна, религиозна, демографска. Стъписващо. Лидерите на ЕС  не виждат до какво води това. Късно е!
- Късно за какво?
- Няма как да  експулсирани огромни маси от хора обратно в арабския свят. Това прави пряко подчинение на САЩ.
- В Германия има протести срещу емигрантите и не само там. Сякаш сега започна да се усеща присъствието на тези хора като различни?
- Това ще продължи и ще се случва с все по-голяма сила. Имам предвид и появата на националистически партии. Казват ни, че са антиевропейски. Те са само против този начин на структуриране на европейските държави в нещото, наречено Европейски съюз.
- Ценностите са превърнати в дума без съдържание.
- Идеята тук е, че би трябвало нашите демократични ценности да бъдат универсално значими за целия свят, но това не е така. Свободата на словото има хиляди измерения например. Ако това е ценност. Основната ценност е човешкият живот. Това е универсално значимата ценност. Тогава, когато религиозното усещане за света не е регулатор на поведението и на мисленето, се получават драматични неща, т.е. да си говорим откровено - в западната цивилизация основните ценности са парите и властта. Властта на всички нива. Т.е. животът се осмисля през парите и през властта. Че ние цивилизоваме останалият свят е абсурд.
- Изнасянето на демокрация със сила катастрофира.     Това е стара идея на Вилхелм фон Хумболт, който твърди, че политическият режим, който не е адекватен на културата на съответния народ, по принцип не работи и превръща съответния народ в нещо друго. В стадо. Буквално. Не може да изкорениш хилядолетни традиции в ислямския свят и да наложиш някакви ценности, от които те се ужасяват. Това не е техният свят. И да се подиграваш с религиозни символи е абсурд- без разграничаване свободата на словото от подигравката с религиозните чувства на хората. Тези хора се подиграват и с папата, и с католицизма, и с протестантството. Това, че няма реакция, означава, че религията в западната цивилизация отдавна е извън играта. Бог го няма. Бог е мъртъв, както казваше Ницше. Драматично или да се радваме, че някой обругава исляма, християнството, а дълбоко в себе си не осъзнаваме, че това е фундаментална трагедия за самите нас. Томас Елиът казваше: "Ако не искате да имате Бог, а Бог е ревнив, трябва да се кланяте на Хитлер или на Сталин!", или, бих добавил, на множеството хитлерчета или сталинчета, които идват на власт в западните страни чрез масовата илюзия, наречена свободни избори. На този фон ми се струва, че трябва по съвършено различен начин да се отнесем към Русия, защото Путин предефинира Русия като хилядолетния стълб на православието. В момента Русия е най-консервативната християнска държава. Това трябва да ни е ясно. Ние можем да си обясняваме Русия не през Съветския съюз, както правят нашите политолози, а през консерватизма на православието.
- Тази тема отсъства от медийното пространство.
- Да, защото дотам ни стига погледът. Русия е съвършено различен свят. Единствената християнска консервативна държава в момента.
- Американците ще се борят с Русия до последния европеец,
- Ама, разбира се. Когато говорим за Щатите и Европа, би трябвало да имаме предвид доктрината определяща външната политика на САЩ до ден днешен. За американския бизнес всяко кътче на света представлява интерес. И във всяко кътче на света американската държава е длъжна да отвори пътя на американския бизнес. След Студената война тази доктрина продължи да съществува, но беше конкретизирана в доктрината Волфовиц, която гласи: ние не трябва да позволим на нашия европейски съюзник самостоятелен път във външната политика и по всякакъв начин трябва да удържаме подчинената му роля по отношение на САЩ. Аз питам нашите скъпи европейци защо не създадохме обща отбранителна сила, щом сме толкова европейци. Нали имаме общи икономически и политически структури, защо нямаме общи военни структури, които да са независими от НАТО, защото очевидно чрез Алианса американците упражняват влияние и натиск върху европейските държави.
- Ако сме крайни, бихме могли да кажем, че Германия е окупирана държава...
- И не само Германия. Където има бази на НАТО, Италия каква е? Същото. Това от американска гледна точка е абсолютно нормално, защото нали си представяте какво става, ако говорим за общо пространство от Ла Манш до Владивосток. Като прибавим и присъствието на Китай, това означава че САЩ трябва да остане една държава някъде на американския континент, която да се самозатвори в себе си.
- Регионална сила?
- Да. Е, как ще го допуснат те това.
- Но се опитват да ни убедят, че сега това е Русия.
- Там нещата са по-други. Православието по принцип не носи със себе си идеята за световна хегемония. Парадоксът, който беше по времето на социализма, може да бъде разбран само с регулативното влияние върху мисленето и поведението на православието. Нали комунистическата идея беше за световната пролетарска революция, за победата на комунизма в световен мащаб. Е, защо това не се случи? Благодарение на същност на православието, която изключва възможността за световна хегемония. Същото е и  конфуцианството. Не носи световна хегемония. Носи се от  псевдохристиянството на Съединените щати. Ричард Хофстадер: Съдбата на Америка не е да има идеология, а тя да бъде идеология. Когато се опитваш по този начин да мислиш и да действаш в света, ще срещаш съпротиви.
- Америка  повярва  в своята единственост и непогрешимост.
- Да. Но светът не може да търпи еднополюсен модел поради чисто културни и религиозни традиции. Не искам да говоря тук за икономика, която ни се натрапва от всички. Тя е важна, но светът не бива да бъде обясняван само през икономическите си основания. Ако ние нямаме представа за културните и религиозните традиции на народите, значи се отказваме въобще да разбираме света.
- Къде виждате България в тази битка на световете?
- Ха ха: Когато се разпадне Европейският съюз, следващият български политически "елит" ще падне на колене в Москва, ще наругае днешните български политици и ще извоюва място на България в Евразийския съюз. А когато се разпадне и Евразийският съюз, поредният български "елит" все ще намери някой нов "съюз", падне на колене … и така ..
- Това е смела прогноза, да не кажа крайна.
- У нас няма нито общност, нито елит, който да помисли собствената си отговорност за собствената си държава. Ние сме свикнали някой друг да се грижи за нас и за държавата ни. Било византийците, било османците, германците, Съветският съюз. Сега Европа и НАТО. Е, за какво говорим?
- България е на геополитически кръстопът ние стоим сякаш в ступор.
- Да, защото ние още не можем да дефинираме за себе си собственото си разбиране за нация, за държава. Огромна част от българите смятат, че българската нация са само българите. Циганите и турците какво ги правим при това положение?
- Е, на сапун! Подобни мнения присъстват в обществото,            - Да. И като се възпроизвеждат всеки ден, стават начин на мислене на „политически елит“- не отива до крайности, а се възпроизвежда точно това. Оттам идванесигурността, че в един момент, вижте, циганите ще ни превземат,  турците ще ни превземат, бежанците и си отива българската нация. Създава се една несигурност, която на нивото на политическото предполага точно това - търси се някой да осигурява тази държава, защото аз, политическият елит, се усещам неспособен да го правя. И  става много лесно: „Заповядайте, другари американци, европейци и НАТО, оправяйте ни държавата, ние не можем!“.
- Доц. Иво Христов: колония сме , с елит  надзирател.
-  Да сме колония е малко, ние нямаме усещане за общност, която уж била 80%  русофилска. Защо не скочи, не направи 500-хиляден митинг в София да каже "искаме "Южен поток". Не сме общност. А противници
-  Една национална стачка не сме направили.
- Няма общност, няма държава. Оцеляването е фикс идеята. Тарикат на дребно. Това е векове наред, то не е от вчера.
- Оцеляването е ниска перспектива. То и животното иска същото. Затова вероятно не можем да разберем руснаците.
- За българитеХристиянско и езическо са ръка за ръка: Чрез православието се освещава профанно- мистично православие.
- Значи ли, че бъдещето на света е трудно прогнозируемо?
- Идеята светът еднополюсен чрез глобална хегемония на САЩ претърпя фиаско. Светът е и ще бъде многополюсен поради това, че традиционни православни, мюсюлмански, конфуциански, индуиски, будистки и всякаква други религиозни концепции няма как да бъдат вкарани в тази идеологема, а хората, които ги изповядват, не могат да мислят себе си, света и смисъла на своя живот по начина, по който им наирапват САЩ и Европа. В този многополюсен свят ще продължават кризите, войните, конфликтите и страданията, докато не спре натрапването на  западна цивилизация , представена за универсално значима.                                                                                             
А България?! 
България има демократични структури/ НС, партии/  и могат да се напънат и родят „Национална програма за помирение, обединени е и развитие…“  вярвам, че могат заедно, а не всеки срещу всеки, както сега… според поредна либерално американска доктрина. Забрави! Дай българската!

Център за бежанци пак изгоря в ШвецияПожарът може да е умишленОбновена: 7 ное 2015 19:13 | 7 ное 2015 19:10, Веселина Йорданова

37


(function() {
var e = document.createElement("script"); e.async = true;
e.src = document.location.protocol
+ "//connect.facebook.net/bg_BG/all.js#xfbml=1";
document.getElementById("fb-root").appendChild(e);
}());







ado.slave("adoceaninvestorbgybrijvmtak", {myMaster: "6EGqlZ3DA43gG1fcyuNFoZvwTsD_NVsbPnwuuL_sErz.37" });







Снимка: архив, Ройтерс



В Швеция рано тази сутрин бяха унищожени от пожар сградите на строящ се център за настаняване на кандидати за убежище. Според полицията той може да е умишлен, предаде Франс прес.
"Пожарът е обхванал няколко сгради, като според очевидци една е изгоряла напълно", посочи в комюнике полицията.
Засега не е известна причината за пожара, но има основания да се предполага, че той е бил подпален нарочно, така че започнахме предварително следствие за умишлен палеж, допълниха силите на реда.
Бъдещият център се намирал в околностите на град Флода, на около 25 км от Гьотеборг. В него за момента не е живеел никой, така че няма пострадали. Не са извършени и арести.
От началото на годината в Швеция имаше над десет подобни случая, като в повечето не е имало и съмнение, че става въпрос за престъпно намерение.
Отнесено към населението й, Швеция е страната, която привлича най-много кандидати за убежище в Европа - при население от 9,8 милиона души, до края на годината се очаква броят на мигрантите да достигне между 140 000 и 190 000.
Онзи ден правителството предупреди, че капацитетът за настаняване на мигранти е изчерпан и оттук нататък то вече не може да гарантира подслон на новодошлите. /БТА/По публикацията работи: Веселина Йорданова

Прочети още на: http://www.dnes.bg/world/2015/11/07/centyr-za-bejanci-pak-izgoria-v-shveciia.282444
 

Център за бежанци пак изгоря в ШвецияПожарът може да е умишлен

В Швеция рано тази сутрин бяха унищожени от пожар сградите на строящ се център за настаняване на кандидати за убежище. Според полицията той може да е умишлен, предаде Франс прес.  "Пожарът е обхванал няколко сгради, като според очевидци една е изгоряла напълно", посочи в комюнике полицията.  Засега не е известна причината за пожара, но има основания да се предполага, че той е бил подпален нарочно, така че започнахме предварително следствие за умишлен палеж, допълниха силите на реда. Бъдещият център се намирал в околностите на град Флода, на около 25 км от Гьотеборг. В него за момента не е живеел никой, така че няма пострадали. Не са извършени и арести.  От началото на годината в Швеция имаше над десет подобни случая, като в повечето не е имало и съмнение, че става въпрос за престъпно намерение.  Отнесено към населението й, Швеция е страната, която привлича най-много кандидати за убежище в Европа - при население от 9,8 милиона души, до края на годината се очаква броят на мигрантите да достигне между 140 000 и 190 000.
Онзи ден правителството предупреди, че капацитетът за настаняване на мигранти е изчерпан и оттук нататък то вече не може да гарантира подслон на новодошлите. /БТА/По

 
image

Център за бежанци пак изгоря в ШвецияПожарът може да е умишленОбновена: 7 ное 2015 19:13 | 7 ное 2015 19:10, Веселина Йорданова

37


(function() {
var e = document.createElement("script"); e.async = true;
e.src = document.location.protocol
+ "//connect.facebook.net/bg_BG/all.js#xfbml=1";
document.getElementById("fb-root").appendChild(e);
}());







ado.slave("adoceaninvestorbgybrijvmtak", {myMaster: "6EGqlZ3DA43gG1fcyuNFoZvwTsD_NVsbPnwuuL_sErz.37" });







Снимка: архив, Ройтерс



В Швеция рано тази сутрин бяха унищожени от пожар сградите на строящ се център за настаняване на кандидати за убежище. Според полицията той може да е умишлен, предаде Франс прес.
"Пожарът е обхванал няколко сгради, като според очевидци една е изгоряла напълно", посочи в комюнике полицията.
Засега не е известна причината за пожара, но има основания да се предполага, че той е бил подпален нарочно, така че започнахме предварително следствие за умишлен палеж, допълниха силите на реда.
Бъдещият център се намирал в околностите на град Флода, на около 25 км от Гьотеборг. В него за момента не е живеел никой, така че няма пострадали. Не са извършени и арести.
От началото на годината в Швеция имаше над десет подобни случая, като в повечето не е имало и съмнение, че става въпрос за престъпно намерение.
Отнесено към населението й, Швеция е страната, която привлича най-много кандидати за убежище в Европа - при население от 9,8 милиона души, до края на годината се очаква броят на мигрантите да достигне между 140 000 и 190 000.
Онзи ден правителството предупреди, че капацитетът за настаняване на мигранти е изчерпан и оттук нататък то вече не може да гарантира подслон на новодошлите. /БТА/По публикацията работи: Веселина Йорданова

Прочети още на: http://www.dnes.bg/world/2015/11/07/centyr-za-bejanci-pak-izgoria-v-shveciia.282444
 


Център за бежанци пак изгоря в Швеция
Пожарът може да е умишлен
Обновена: 7 ное 2015 19:13 | 7 ное 2015 19:10, Веселина Йорданова
37
Център за бежанци пак изгоря в Швеция
Снимка: архив, Ройтерс

В Швеция рано тази сутрин бяха унищожени от пожар сградите на строящ се център за настаняване на кандидати за убежище. Според полицията той може да е умишлен, предаде Франс прес.

"Пожарът е обхванал няколко сгради, като според очевидци една е изгоряла напълно", посочи в комюнике полицията.

Засега не е известна причината за пожара, но има основания да се предполага, че той е бил подпален нарочно, така че започнахме предварително следствие за умишлен палеж, допълниха силите на реда.

Бъдещият център се намирал в околностите на град Флода, на около 25 км от Гьотеборг. В него за момента не е живеел никой, така че няма пострадали. Не са извършени и арести.

От началото на годината в Швеция имаше над десет подобни случая, като в повечето не е имало и съмнение, че става въпрос за престъпно намерение.

Отнесено към населението й, Швеция е страната, която привлича най-много кандидати за убежище в Европа - при население от 9,8 милиона души, до края на годината се очаква броят на мигрантите да достигне между 140 000 и 190 000.

Онзи ден правителството предупреди, че капацитетът за настаняване на мигранти е изчерпан и оттук нататък то вече не може да гарантира подслон на новодошлите. /БТА/
По публикацията работи: Веселина Йорданова

Прочети още на: http://www.dnes.bg/world/2015/11/07/centyr-za-bejanci-pak-izgoria-v-shveciia.282444
 

 

Център за бежанци пак изгоря в Швеция
Пожарът може да е умишлен
Обновена: 7 ное 2015 19:13 | 7 ное 2015 19:10, Веселина Йорданова
37
Център за бежанци пак изгоря в Швеция
Снимка: архив, Ройтерс

В Швеция рано тази сутрин бяха унищожени от пожар сградите на строящ се център за настаняване на кандидати за убежище. Според полицията той може да е умишлен, предаде Франс прес.

"Пожарът е обхванал няколко сгради, като според очевидци една е изгоряла напълно", посочи в комюнике полицията.

Засега не е известна причината за пожара, но има основания да се предполага, че той е бил подпален нарочно, така че започнахме предварително следствие за умишлен палеж, допълниха силите на реда.

Бъдещият център се намирал в околностите на град Флода, на около 25 км от Гьотеборг. В него за момента не е живеел никой, така че няма пострадали. Не са извършени и арести.

От началото на годината в Швеция имаше над десет подобни случая, като в повечето не е имало и съмнение, че става въпрос за престъпно намерение.

Отнесено към населението й, Швеция е страната, която привлича най-много кандидати за убежище в Европа - при население от 9,8 милиона души, до края на годината се очаква броят на мигрантите да достигне между 140 000 и 190 000.

Онзи ден правителството предупреди, че капацитетът за настаняване на мигранти е изчерпан и оттук нататък то вече не може да гарантира подслон на новодошлите. /БТА/
По публикацията работи: Веселина Йорданова

Прочети още на: http://www.dnes.bg/world/2015/11/07/centyr-za-bejanci-pak-izgoria-v-shveciia.282444
  Център за бежанци пак изгоря в Швеция
Пожарът може да е умишлен
Обновена: 7 ное 2015 19:13 | 7 ное 2015 19:10, Веселина Йорданова
37
Център за бежанци пак изгоря в Швеция
Снимка: архив, Ройтерс

В Швеция рано тази сутрин бяха унищожени от пожар сградите на строящ се център за настаняване на кандидати за убежище. Според полицията той може да е умишлен, предаде Франс прес.

"Пожарът е обхванал няколко сгради, като според очевидци една е изгоряла напълно", посочи в комюнике полицията.

Засега не е известна причината за пожара, но има основания да се предполага, че той е бил подпален нарочно, така че започнахме предварително следствие за умишлен палеж, допълниха силите на реда.

Бъдещият център се намирал в околностите на град Флода, на около 25 км от Гьотеборг. В него за момента не е живеел никой, така че няма пострадали. Не са извършени и арести.

От началото на годината в Швеция имаше над десет подобни случая, като в повечето не е имало и съмнение, че става въпрос за престъпно намерение.

Отнесено към населението й, Швеция е страната, която привлича най-много кандидати за убежище в Европа - при население от 9,8 милиона души, до края на годината се очаква броят на мигрантите да достигне между 140 000 и 190 000.

Онзи ден правителството предупреди, че капацитетът за настаняване на мигранти е изчерпан и оттук нататък то вече не може да гарантира подслон на новодошлите. /БТА/
По публикацията работи: Веселина Йорданова

Прочети още на: http://www.dnes.bg/world/2015/11/07/centyr-za-bejanci-pak-izgoria-v-shveciia.282444
 



Гласувай:
13



1. zaw12929 - Живеем в такова време, дето ако к...
08.11.2015 08:54
Живеем в такова време,дето ако кажеш на камъка - Стани човек,
той ще отвърне - Съжалявам,не съм достатъчно жесток!

Добър отговор! Поздравление!
В студ и пек си е камък, ражда пясък и си отмъщава на пустинята, склонен от вятъра. И ние търпим ударите на съдбата, която ни прави дребни пясачинки.
цитирай
2. kvg55 - Някои ще ви обвинят, че плюете на...
08.11.2015 20:50
Някои ще ви обвинят, че плюете народа. Но това, коете пишете е вярно.
Нямаме облик на народ и нация. Ние сме една сбирщина от индивиди,
всеки с личния си интерес.
цитирай
3. jelezov - С много от идеите на автора съм съ...
10.11.2015 02:02
С много от идеите на автора съм съгласен, с много - не.
Смисъла на много от съжденията не мога да разбера, като това например:
"- За българитеХристиянско и езическо са ръка за ръка: Чрез православието се освещава профанно- мистично православие."
цитирай
4. zaw12929 - С много от идеите на автора съм съ...
10.11.2015 13:26
jelezov написа:
С много от идеите на автора съм съгласен, с много - не.
Смисъла на много от съжденията не мога да разбера, като това например:
"- За българите Християнско и езическо са ръка за ръка: Чрез православието се освещава профанно- мистично православие."


Приемам вашето съмнение но... Само два пример ще посоча:
1. Отбелязваме "Рождество Христово и..Коледа и най вече се вълнуваме, каква трапеза ще сложим, колко ястия, как ще заколим свинята или ще ядем печена пуйка. Медиите ще ни покажат милосърдието на Президент, който помилва пуйка, докато негови сили са отнели живота на стотици хиляди, а милиони ограбили, да нямат и трапеза...
2. Възкресението ха Христос също е натоварено с езическите ни до христови обичаи за плодородие, граничещи с надежда, но без молитва към Бог

МОЛИТВАТА, КОЯТО НИ ПРАВИ ЗАКРИЛЯНИ, СПОКОЙНИ, ОТГОВОРНИ И ПРАВОСЛАВНИ ХРИСТИЯНИ Е ЕДИНСТВЕНАТА ВРЪЗКА, НА ДУШАТА НИ С БОГ, А ПРЕВРЪЩАМЕ ЗА ДУШАТА СИ ТЯЛОТО В ЗАТВОР И Я ОБРИЧАМЕ НА ГИБЕЛ.
цитирай
Търсене

За този блог
Автор: zaw12929
Категория: Политика
Прочетен: 14280388
Постинги: 5609
Коментари: 13044
Гласове: 68335
Архив
Календар
«  Април, 2024  
ПВСЧПСН
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930