Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
12.01.2016 16:51 - "Дядо Венци гледа..."
Автор: vencivaleri1951 Категория: Политика   
Прочетен: 6627 Коментари: 21 Гласове:
6

Последна промяна: 12.01.2016 16:54

Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg Постингът е бил сред най-популярни в Blog.bg
Като цяло европейските мислители приемат Европа като Запада.И то е така защото

монарсите /суверена при абсолютните монархии/ въпреки жестоките войни които

водят помежду си са били в родствени/понякога близки / връзки

помежду си. Европа е обединена и от/ и това е първото/ от обща религия-

християнството.

Тоест Русия съдържаща в огромната си територия голяма част от Европа и имаща

в преобладаващата си част хистиянско население е Запад. Ако четем Вебер например

ще видим ясно границите мужду Запада и останалия свят.  Не буди съмнение, че Русия

е в т наречения Западен свят. Нещо повече, тя е един от "слоновете" на който се крепи 

този свят. Лредставете си само за момент Европейскята култура без руската,

Европейската научна мисъл без руската. Представете си за момент какво би било

днес общественото развитие в Западна Европа без дейното участие на Русия във

възникналите териториални спорове последвани от опостушаващи войни. Западна 

Европа същата ли щеше да бъде ако нямаше своят "хамбар" Русия в много гладни

периоди. И ако днес Западна Европа е симпатична/или поне беше доскоро/ за

емиграция, то в онези периоди в които Русия "беше хамбар", то тя и беше пристан

за гастарбайтерите от Западна Европа. Войници, занаятчии, учители, учени, икономи,

готвачи, камериерки и ако щете работещи най-старата професия момичета  от Западна

Европа търсят препитание в Руската империя. Десетилетия наред в Русия има немски

селища например, немски махали в по голямите градове.  Може да се прочете и в

документалната литература и в художествената например за колкото комична,

толкова и работеща стратегия на немската общност в Питергоф/Петербург/ когато

Петър Първи се увлича по дъщерята на кмета на общността. Как всички  задръжки

и морални устои , на иначе строго-порядъчната общност отива на заден план

и цялата енергия отива към придобиване на привилегии за общността. Тоест

хипитата от 60те са малко закъснели със своето " Прави любов, а не война":)

И "Пешо" прави любов, но прави и войни. И с турци, и с шведи и с вътрешни

"десиденти" ако си позволим да използваме днешната терминология. Щото ако

можеше с машина на времето да пренесем онези вътрешни противоборства

в днешно време то " Западният" Запад днес щеше да "рони сълзи" по  несгодите

на майката кралица и сестрата, по царевича, по посечените боляри и стрелци.

НПОта щяха да финансират и без това добре самофинансиралите се "клетници"

и загубата им на изконните човешки права заради личен егоизъм да ликвидират

страната си. И воят щеше да бъде голям защото от този момент се създаде държава 

която вече няма как да бъде заобиколена като фактор в световната политика.

От този момен " Западният " Запад ще напада перманентно Русия респективно СССР,

а Русия ще бъде наричана универсален агресор.  "Западният свят" ще обгради Русия

с военни бази, ще привлече във военни съюзи и договори всеки съгласил се съсед 

на Русия, ще гласува многократно по голями военни бюджети  и ще нарича

милитарист Руската държава. Западния "Запад"  срива държави, избива милиони

хора все едно пръска с пестициди растителни вредители, оставя далеч повече 

без покрив и препитания, затваря хора без съд и присъда като ги линчува с


методи от времето на "Великата инквизиция"/ а и как иначе, като тя е също творение на 

този Запад"/ и търси на най висок глас сметка на Русия за нарушаване на човешките 

права.  Прочетох наскоро "Зимата идва" на иначе великолепния шахматист Гари

Каспаров . Съжденията на този гений в шаха в книгата му приличат на такива на 

лунатик. Та съжалява днес Гари, че изборът на Елцин във втория му мандат бил

фалшифициран и че цялата административна машина, ЦИК, западните партньори, 

самият той били впрегнати в тази фалшификация та Елцин да заличи огромната 

преднина на Зюганов/ Лидера на компартията в Русия/. С днешна дата Гари 

смята, че Зюганов би бил по удобен Президент от Путин. Пропуска великия 

майстор да поясни за кого би бил по удобен Зюганов? Малко по късно Каспаров

ще обвини Путин в това , че излиза неравностойно на избори, и че "Западния" Запад

бил много разочарован от това. И какво излиза...Западът е съгласен едни избори да се

фалшифицират тотално, дори поисква тази фалшификация, а в други бил разочарован

че Путин  влиза в избори с предимствата на властта!?

Тези признания на Каспаров са си чисто поставяне на фигура на бито поле, ако се

изразим с термин на играта в която той си остана непобеден.

Това което не признава Гари е , че "Западният " Запад си харесваше Елцин не защото

Зюганов е комунист/ Последният е апаратчик не на висока позиция в КПСС, докато

Елцин е на върха на тази организация/, а защото Елцин е болен, алкохолизиран и 

съсипващ Русия. Другото нещо което не признава Гари е , че когато стана очевидно,

че Елцин не може да продължи да управлява и почнаха да търсят негов заместник

то Путин изглеждаше по приемливият "царевич" от считания от всички с най-

добри шансове да наследи Елцин Борис Немцов. Красив, обаятелен, със сериозна

управленска кариера и определено антикомунистически настроен. Западът обаче

си бе по склонен на Путин въпреки КГБейската му кариера защото изглеждаше

по сговорчив и управляем и най важното , на никому неизвестен доскоро. Тоест, не

представляващ трудност да бъде сменен след като Елцин с указ беше назначил

определен процент почти несменяеми "бонзи" във вишия  държавен и местен апарат,

след като имаше издадени укази, а решаващите бяха в Думата с които природните

ресурси щяха да минат в активите на западни фирми. Тоест предястието беше изядено,

аперитивът изпит-очакваше се основното ястие и скъпите вина. За сервитьор беше

избран Владимир Владимирович Путин. И той сервира на насядалите около трапезата.

Сервира им известна фигура с три пръста която им заседна във всички отверстия.

От възприемчивото момче/Бил Клинтън/, парень с которого разберемся/ Д Буж/ Путин

се превърна в аутист, раково болен, параноик, диктатор, Дракула...

И всичко това защото предпочита страната си пред тези от " Западния запад"

Това нямаше как да бъде ненаказано. Започна кампания срещу личноста на руския 

президент каквато не се е водила срещу ни един генерален секретар на СССР.

Семейство, приятели нищо не бе пощадено. Брутално бяха спрени различни 

проекти на Русия. Сатанизирано беше всичко руско, а на ниско първично ниво

се въздействаше по най-грозен начин. Санкции от всякакъв род-стоки, култура, здраве...

Показват се кадри от ъндърграунда  на Русия и се твърди , че това е норма./ Разбира

се такъв ъндърграунд има във всички страни. Ние ежегодно виждаме английски

представители на същия по черноморието ни/ Ежедневно се изнасят данни от които

разбираме, че Русия всеки момент ще отиде в небитието въпреки че фактите все 

по отчетливо ни напомнят за онази фигурка от трите пръста на"трапезната маса"

Искам колегите блогъри които имат моите симпатии към РФ да престанат да отричат

очевидното. Какво имам предвид. Колегата борн например например бе написал серия

от постинги в които целта сякаш беше , че в Русия е всичко ОК.

Не, не е всичко ОК. Русия технологично е изостанала от Запада. Санкциите и силовата 

изолация на федерацията  предизвикаха сериозни проблеми. Тук не става въпрос за

пермезана и френското шанпанско, а за недопускане на руския бизнес до капиталови 

пазари, имбарго върху технологии , особено в енергийния и военния сектор. Тук става

въпрос за самочувствието на руския политически елит, бизнеса и най-важното за 

самочувствието на руския народ. Украйна е само повод. Да не съществуваше 

тази страна щяха да я измислят и настроят срещу Русия. Припомнете си какъв

вой беше срещу провеждането на Олимпийските игри в Сочи . Първо беше, че

руснаците няма да могат да построят олимпийското градче на гола поляна-е построиха

го. След това Олимпиадата трябваше да се спре заради "пуситата"-е не се спря и

с "пуситата" на пуситата не се случи нищо лощо. Разходиха си ги из Европа и някой

говори ли за тях днес? После дойдоха опасенията за фиска-много се бяха загижили

нашите блогъри и блогърки за бюджетната дисциплина в Русия :) После  дойде

загрижеността за хомосексуалистите-току виж Путин им забранил да си бъркат в която

дупка искат. Е бъркат си все още където и как си искат. Дори и Путин си говори два пъти

 с Елтън Джон по телефона. Мен даже страх ме хваща щото знаем вица за " от дума на

дума" докъде се стига. Току виж педераслъка освен че е норма комай вече в

структурите където членуваме, но вземе , да стане и задължителен:)

Накрая двете тоалетна в номера направо бе нахалство. Възмущението на свободните

медии у нас бе най-справедливо  предизвикано от наглостта на кагебиста. Това да 

сложиш втора чиния в тоалетната , та да може  до всеки западен спортист във най

интимните моменти на концентрация да клечи някое кагебейче е върхът на

провокацията.  Ето това разконцентрира "Западния" Запад и рашките взеха най много 

златни , и не само златни медали. Разправят че поради тази гавра видна българска

журналистка и блогърка дала обет  в тоалетна не влиза. Ходела в Борисовата

градина...разправят само.      Разбира се Олимпиадата се състоя и то по начин който 

няма как да забравят хората харесващи спорта и красотата. Точно на красотата, на 

душевноста която тези наши братя по език и кръв носят в себе си  трябва да се

концентрираме. Ще ви показват порутени бани в които в Русия къпели родилки. Раз

бира се никакви родилки не къпят в такива бани, но не спорете. Не падайте на нивото

на първичния спор. Е може да припомните че когото Европа е въшлясвала и е мряла от

тиф/грешно е било да се къпе човек/ и когато Версай е вонял на мърсотия и ескременти

руският мужик макар и живеещ в землянка си е имал баня-руска баня със огнището , с

камъните парилка, с дървените нарове един над друг, с брезовите метлички...

Когато Ви покажат Макдоналс  и неговия индекс какво сочел/Впрочем май няма да го

посочат щото вчера мернах според него че реалния долар бил около един за 23, 24

рубли, но може и да греша. "Корешът" ще ме поправи/. тези чудеса на цивилизацията

може да споменете скромно , че се интересувате повече от сцените на Большой и

Маринка и че тези сцени са май по стари от родината на Макдоналс.

Ще Ви предложат да се вслушате в това което Пискова ви говори по радиото, Вие

напомнете за това което Левитан е говорел.

Ще Ви споменат за колите които карате, за телефоните с които говорите. Да не Ви 

пука обаче-ползвайте си ги. За по младите блогъри /старите знаят/ ще кажа, че е по 

важно кого возите в колата, и  с кого говорите по телефона. Ще припомня само , че

на Шарапова и Ирина Шейк корените тръгват именно от тези сибирски землянки и 

при късмет може и на вас да Ви се случат, а от Макдоналс какво да се очаква-някоя от

сестрите Уйлямс или подобие на госпожа Ноланд. 

Ще завърша с това:

Колата, интернетът, изумяващите технологие които влизат навсякъде всеки ден

са удобства и плод на човешкия талант и воля.  "Западният" Запад е далеч преди 

 всички-пионер е в това. Трябва да ценим културата , таланта , моженето и 

 предприемчивостта които  определено  притежава  запдният човек  и да го признаваме.

Ние днес сме в едно семейство с този Запад и трябва да бъдем коректни и лоялни

членове в това семейство, но само до степен в която не се нарушават нашите

достойнство и интерес. Трябва да имаме и своето лично пространство, своя личен

кръг. Нямаме ли подобна свобода, ние сме членове на всичко друго, но не и на

семейство. Може би домашен любимец, интимен семеен приятел, виночерпец, шут...

но не и член на семейство. Принадлежността ни към определена структура не бива 

задължително да ни противопоставя срещу някого, още повече когато от векове сме

свързани с този някого. Коли, часовници, интимен приятел за кратко се купуват.

Брат, сестра, роднини/колкото и да ни се иска понякога да са по различни/ няма как  да

купиш. И ако все още не чувствате със сърцето си това което Ви пиша  помислете

върху следното. В кой езици сакралните думи за всеки човек -Отец, мама , брат, сестра,

небе, звезди, облаци, вода , въздух, вятър, живот , смърт.../да продължавам ли още/

са едни и същи? Общият език не значи ли близки хора. Нали поради тази близост

си говорим едни и същи думи. Не можеш да бъдеш близък с някой който все те гледа

от високо, който все те поучава и все нещо ти разрешава или забранява. Не можеш

да си близък с такъв някой ако ще резулнанът от метеоризма му да е като скъп парфюм

Сърцето си има и други щения и друга утеха





Гласувай:
13


Вълнообразно


1. apostapostoloff - Народът ни умира от глад, а ти
12.01.2016 17:02
ни занимаваш с дивотии.

Апропо, цената на петрола се срина на 30 долара за барел и сега твоите руснаци ще цъфнат, че и ще вържат. Пък и война водят, идиотите! Тя им струва по 3 милиона долара на ден! На гол тумбак чифте пищови.

И още нещо, игнорентино! Житница на Европа бяха и са Украйна и България, в Русия винаги е царял глад.
цитирай
2. ramone - Още в първото изречение,
12.01.2016 17:33
допускаш две фундаментални грешки - първата е, че общността в Европа се основавала на роднински връзки между кралете. Извинявай, ма това е огромна глупост. Общността в Европа се основава преди всичко върху културата. Вземи например Ренесанса (който пък е връщане към корените,т.е. древногръцката култура), който се разпростира из цяла Европа. Самото начало на Ренесанса (и по-специално на живопста) е дори спорно дали започва в Италия даже. Още преди това братя Ван Ейк правят неща, които дори в Италия още не се правят (портрети на светски личности).
Правната система идва от Римското право. Европейската политическа мисъл (от консервативната, през либералната, че и до комунистическата ако щеш) идва от Древна Гърция. Джон Лок например, не би бил възможен без Ренесанса.
Европейския фолклор има толкова общи неща, че дори няма как да се определи кой е първоизточника. наскоро излезе един филм Tale of tales. Смята се, че тези приказки са написани от един италианец (забравих му името сега). Приблизително същите мотиви имат и някои от приказките на Шарл Перо (с "дребната" подробност, че той никога не е бил в Италия и е нямало откъде да знае "първоизточника"). Подобни мотиви имаме и при братя Грим.
Изобщо, примерите са толкова много, че мога до утре да ти пиша за тях.
Ин дженерали искам да кажа, че има огромно културно взаимодействие между народите на Европа, което е основния (да не кажа единствения силен обединяващ фактор).
Второто невярно нещо е общата религия. Християнството почти никога не е било обединяващ фактор в европейската история. Точно обратното - Европа непрекъснато води религиозни войни между католици и протестанти (доколко са били религиозни е друг въпрос, но това е формалния повод за разделение). Т.е. западът винаги е бил разделен на католическия юг и протестантския север (надявам се поне да си запознат и да не се налага да ги обяснявам подробно). Има исторически метод, който изследва нещата точно на този географски признак (Бродел например).
цитирай
3. vencivaleri1951 - За времената които говоря
12.01.2016 17:33
apostapostoloff написа:
ни занимаваш с дивотии.

Апропо, цената на петрола се срина на 30 долара за барел и сега твоите руснаци ще цъфнат, че и ще вържат. Пък и война водят, идиотите! Тя им струва по 3 милиона долара на ден! На гол тумбак чифте пищови.

И още нещо, игнорентино! Житница на Европа бяха и са Украйна и България, в Русия винаги е царял глад.


Украйна беше в Русия, а България в Османската империя, но щом казваш

така да бъде
цитирай
4. ramone - и да довършим..
12.01.2016 17:54
Страшно се разочаровах да прочета тия глупости за въшките на Запад и банята на Изток. Както и онези банални глупости за Инквизицията. Само дето за индианците в Северна Америка си пропуснал.
Та стигаме до Русия.
Русия не е Запада! По някаква причина, тя сама не иска да е част от него (дали за хубаво или за лошо - нейна си работа).
Руската култура обаче е част от западната култура.Руските романисти от средата на 19 век, да речем, от които се учи цялата западна романистика. Щеше ли да ги има руските романисти обаче (влизам в твойта логика) без Сервантес, Стендал и Флобер?
И ето контравъпрос - сети се за първите стотина страници от "Война и мир", където се говори на френски? А ако Русия се управляваше от некой Иван Грозни по тва време, кой щеше да е чувал за Стендал и Флобер? И щеше ли да го има изобщо Петербург.
Чел си Петър 1 на Алексей Толстой предполагам, би трябвало да знаеш, че германците в Русия не са емигранти (тва пък как изобщо ти хрумна?).
За да завърша - казах ви преди време - вие може много добре да разбирате Русия, но по отношение на европейската култура сте съвършено боси, тъй че по-добре си трайте. Със знания на ниво "професор" гиндев, просто няма как да стане.
не ми се обиждай.

цитирай
5. vencivaleri1951 - Рамоне, това е дълъг спор
12.01.2016 19:10
ramone написа:
Страшно се разочаровах да прочета тия глупости за въшките на Запад и банята на Изток. Както и онези банални глупости за Инквизицията. Само дето за индианците в Северна Америка си пропуснал.
Та стигаме до Русия.
Русия не е Запада! По някаква причина, тя сама не иска да е част от него (дали за хубаво или за лошо - нейна си работа).
Руската култура обаче е част от западната култура.Руските романисти от средата на 19 век, да речем, от които се учи цялата западна романистика. Щеше ли да ги има руските романисти обаче (влизам в твойта логика) без Сервантес, Стендал и Флобер?
И ето контравъпрос - сети се за първите стотина страници от "Война и мир", където се говори на френски? А ако Русия се управляваше от некой Иван Грозни по тва време, кой щеше да е чувал за Стендал и Флобер? И щеше ли да го има изобщо Петербург.
Чел си Петър 1 на Алексей Толстой предполагам, би трябвало да знаеш, че германците в Русия не са емигранти (тва пък как изобщо ти хрумна?).
За да завърша - казах ви преди време - вие може много добре да разбирате Русия, но по отношение на европейската култура сте съвършено боси, тъй че по-добре си трайте. Със знания на ниво "професор" гиндев, просто няма как да стане.
не ми се обиждай.



И за религиозните войни доколко са религиозни или за кинти и за родството на монарсите. Никъде не отричам родството между европейските култури и това за комунизъма също. Той е привнесен в Русия именно от Европа, а и аз смятам платон за първото комуне-обосновало се комуне:) Мисля , че въпреки " глупостите "ми ще намерим и сходство ако проведем този разговор на чаша чай или водка/да е по руски/
ако искаш и когато си в България. Проф Гиндев е сериозен военен учен , а и фамилията му заслужава уважение-най малкото за мокрите сънище по сестра му в невръстните ни години:)

цитирай
6. theeconomist - Кореш, със съжаление ще констатирам, че ramone е прав!!!!
12.01.2016 20:50
Много , да не кажа всичко в днешна Западна Европа е от древна Елада / прости ми Господи, щях да напиша от Сайпръс /.....

Демокрацията ли не щеш, мъжеложството ли, чревоугодничеството и пиянството, оргиите, войните за опипани чужди булки, хетерата Фрина, даже и моята лихварска професия!
И да, много дължим на Средновековна, Ренесансова Европа, Европа на просвещението, Европа на Великите географски открития / представяш ли си какво щеше да е света без Кристобал Колон ? Нямаше да има САЩ, мАтори, Джак Даниелс, рок и нигер - празидент/, потосмукателната система на Тейлър, лудитите, оФците нямаше да са изяли хората, нямаше да има колониална система и кой да разстрелва сипаите с топове.
Жалко,че Наналеон не окултури изостанала Раша, а козаците измислиха френската "бистро"...
Даже виж, как е цъфнала и вързала днешната Европа, благодарение на това, че натири Рашките в Азия!
Тя самата скоро ще се окаже в Африка!
Така че по - добре се трай! Рамоне ги разбира тези работи. Той е истински патриот в изгнание и ти плаща пенсията.
Моля те, не му противоречи, че ще секнат ойрата...:-)))
цитирай
7. blackpredator - http://varlamov.moslenta.ru/news/2016/01/08/serovcrowd/
12.01.2016 21:54
на линка е опашката за книгите на ПостолоF
в тоя смисъл и ти и Рамоне грешите
к'ва Европа, к'ва култура у Русия?!
рушняците са чукчи от Сибир, дето само звездите са блещящо нещо
де си видял бурбонски нос у чукчите?

и двамата с Рамоне сте прави и неправи
той ще включи в европейските предимства и епидемия от чума,
ти Венци, някой руски Брунелески, сътворил землянката ;)))
истината е, че Русия е част от Европа, а Западът е просто полуостров
на Евразия...;)
апропо
на 22 юли 1763 - една млада дама седи на писалището в двореца Петерхоф край Петербург и подписва нов указ: "Ние, Екатерина II, императрица и всеруски самодържец, царица на Москва, Киев, Владимир (...) разрешаваме на всички чужденци да дойдат в Нашата империя и да се заселват във всички губернии, където им хареса...".
през първите пет години след публикуването на манифеста в Русия се заселват над 30 000 души, повечето от тях германци.
по време на Наполеоновите войни, вече са половин милион
цитирай
8. koshmar - Няма нужда от много думи„ Само това, ...
12.01.2016 21:58
Няма нужда от много думи„ Само това, че когато някой българин така горещо обича някоя чужда държава, издига я в култ, тя за него е най най, то този не е българин, а клонинг на съотетната държава, и българофилията няма нищо общо с русофилията Гените на таквиз люде са руски.
цитирай
9. podvodni - Чакай и аз да внеса малко русофил...
12.01.2016 23:47
Чакай и аз да внеса малко русофилство в целият този каламбур от коментари.
Та начи Ренесанса, който бил баш културата на Запада, бил, риаш уи, далечен спомен от древна Елада.
Хе-хе-хе, голем майтап поне по два пункта.
Първомка, древна Елада ма никак не е съществувала. В това което днес се зове Гърция (Елада) е имало два града - Атина и Спарта. В първият е царяла педерастия, а във вторият хомосексуализма. А самите хатиняни не били нещо голема цивилизация, а били големи гепачи. Баш като своите първи братчеди - чифутите и мангалите от Столипиново. Тез трите братски низши племена идват от Индия и по-точно от град Сатана. Четете Махатбхарата дето ги пише тез неща. А там пише и за древните Българи и тяхната могъща държава на място на днешна Индия, Пакистан и Афтганистан.
Друго - Ренесанса в Европата не би бил възможен без Цар Борил дето прогонил богомилите които взели, че се заселили в градчетата Алби и Катар в Ю.Франца които по-късно били станове на Тамплиерите дето научили бай тайни от същите теци богомили но вече назовавали се албигойци и катари.

И малко за Мадър Раша.
Та един от братята на кх-а.ан Купрат - ба-е.кх Шамбат Кий взел че основал една държава наричана Дулоба и за столица си построил град като го кръстил на свое име - Кийв. След неговата смърт и редица възходи и падения, Киевска Ра-а-сс отново станала голема работа под управлението на друг потомък на Дуло- Угър Лачини (Игор Рюрикович). Малко по-късно от тази държава се отделя кх-а-ан Ахад Мосха който си прави собствено царство и го кръщава Суздалско. Прави и си столица - гр. Мосха. Абе в общи линии, пичовете царе са били бая суетни - вземат та си построят град и го кръстят на свое има.
Но тези работи по-точно са описани в "Джавгар Тарихъ", "Хон Китабъ" и "Баби Худжи". Пък и Спараток бая история е изкарал на бял свят.
Та ника не е чудно, че с нашите далечни братчеди от Русията пишем на една и съща азбука и изповядваме една и съща религия. А и обичаите ни имат бая общи черти.
цитирай
10. born - Извини ме, Венци
13.01.2016 00:30
Никъде не съм писал, че в Русия всичко е ОК. Просто съм предал това, което съм видял. Има ли смисъл да пиша, че съм минавал и по непочистени улици или не са ме обслужили съвсем любезно в някое заведение. Тези неща се случват навсякъде и не са изключение и в Русия. В най-общ смисъл впечатленията ми са положителни и не мога да си кривя душата . Ами виж : пияни не видях, просяци не видях, хора ровещи по кофите за боклук не видях. Бях и в голям град, бях и в малък. Според наблюденията ми /дотолкова, доколкото съм видял с очите си/ хората живеят спокойно, безработица най-вероятно няма или поне не е видима. Магазините са пълни, горивата евтини, комуникациите също. Сигурно не всичко им е наред. Нормално е да е така. Във всеки случай живеят по-добре от българските си аналози. И като го казвам, че е така, отчитам и ходенето им по чужбина, и имотите в България и другаде-Черна гора например, където го видях също с очите си. Разбирам, че желаеш да бъдеш безпристрастен по понятни причини, но специално аз не мога да кажа на бялото черно . И обратно. Поздрави.
цитирай
11. blackpredator - имаш много здраве Полигоре
13.01.2016 00:31
koshmar написа:
Няма нужда от много думи„ Само това, че когато някой българин така горещо обича някоя чужда държава, издига я в култ, тя за него е най най, то този не е българин, а клонинг на съотетната държава, и българофилията няма нищо общо с русофилията Гените на таквиз люде са руски.

това е осъзнаване на мястото
за разлика от вас, полигори, тютюфци, гетманси, слевунчовци...
вие сте войниците и стражата на нашият българофобски елит
вие им пазите власта, пазите ги от нас, на вас ще разчитат, ако се вдигнат българите
на вас първо доброволно ще сложат чипове и марки като кравите
добре дошли в Матрицата...

е, без нас...
цитирай
12. vencivaleri1951 - Виж "кошмар на себе си"
13.01.2016 00:43
koshmar написа:
Няма нужда от много думи„ Само това, че когато някой българин така горещо обича някоя чужда държава, издига я в култ, тя за него е най най, то този не е българин, а клонинг на съотетната държава, и българофилията няма нищо общо с русофилията Гените на таквиз люде са руски.


Харесвам много страни , не мразя никоя. Харесвам и Америката , но не тая на Буш/мените/ и на Хилъри от остров Лесбос, а тази на Джек Лондон, Хемингуей, "сърдитите млади мъже"-знаеш ли за кои ти говоря? Имам над 100 часа, ама не порно/и порно гледам и ми харесва/, а пиеси от Бродуей. Хем от езика много малко разбирам, но половината са без субтитри. Пак им се кефя. Харесвам НБАу харесвам даже и американския футбол. Малък бях, но ми беше мъчно за Кенеди-защо не знам., но ми беше мъчно. За Брежнев не ми беше мъчно...Мисля, че се отърва горкият. Години го мъчеха на този пост след като се разболя. Гадно ми беше за тримата руски космонавти, за Гагарин за янките в совалката. Като промениха правилата викам за Русия на Хокей, за Реал, Челси и Байрен на футбол. Когато сърби и гърци играят срещу Русия на каквото и да е съм за тях Не обичамруската естрада, предпочитам английските банди. Мисля обаче че Блейр е за затвора, а Камеран за 20 пръчки на голо. Саркози ми е смешен, но пък харесвам жена му. Мечтая си да му стана "баджанак" като Мик Джагър, но не ммога да и пея като него и няма да се получи:)
Ето виждаш ли колко симпатии и не до там имам
цитирай
13. ramone - момчета,
13.01.2016 00:50
не знам неясно ли съм се изразил пак, но това което исках да кажа е, че европейската култура е общ процес основан на културни прониквания и взаимодействия, за които граници практически не съществуват.
Ето един пример-гатанка за това което казвам - има едно философско течение, в чиято основа стоят датчанин, германец и италианец. То добива огромна популярност, благодарение на един полуфранцузин полугерманец. Това течение става основата на първата попкултура в Европа (със сичките му атрибути - мода, музика, литература и места). Описвана е от един французин от руски произход, който е бил музикант и става популярен булеварден писател в Щатите.
Какво имам предвид? Лесно е
И тук се връщаме на Русия - не съм твърдял никога и никъде, че руската култура не е част от европейската. Тя е.
Примера с Достоевски, Толстой и Стендал и Флобер е точно в тази връзка и във връзка с това, че всичко е общ принос (включително и на Русия) и е невъзможно да се измери на килограм или на метър. Ако махнеш дори и едно нещо, цялата система може и да се срути.
Иронията на икономиста ми се струва твърде неуместна.
Виж друже, ако го нямаше Кристобал Колон даже идея явно си немаш колко неща можеше да няма (освен изброените от теб).
Преди време четох едно есе на Умберто Еко, което се казваше приблизително по следния начин - Как фасулът спаси Европа. Идеята е следната - както знаем, фасулът е внесен от Америка(както и още доста храни бтв), та според автора, той (фасулът де) имал толкова висока хранителна стойност, че благодарение на употребата му продължителността на живота, с течение на времето доста скочила нагоре. Това позволило по-дълъг живот на разните му там учени, мислители и т.н., което съответно на прогреса.
Не помня дали всичко това беше обосновано с някакви конкретни факти и изчисления (отдавна съм го чел и не помня), но дори и като хипотеза е достатъчно убедително.
Подводни, текста ти не бих искал да коментирам (освен ако не настояваш).
цитирай
14. apostapostoloff - Особено много дължим на руската наука!
13.01.2016 05:31
Както е известно руснакът Попов е открил радиото, Ломоносов- парната машина, а Циолковски е баща на космическите проучвания. Наскоро стана ясно, че руснаци са открили колелото, азбуката и топлата вода. Без тия велики руски учени щяхме да сме за мустака.

И наистина- огледах се у нас и установих, че и смартфонът ми, и компютърът, и телевизорите са руски. Хладилник, печка, микровълнова, кафеварка- всичко е произведено в най- прогресивната страна в света- майка Русия. В гаража пък ме чака руската ми кола, която е истински звяр на пътя.
цитирай
15. theeconomist - ramone, посипвам си перуката с пепел от пурата на бай Постол!
13.01.2016 06:10
Как можах да се осмеля да иронизирам? В днешна бълХария иронията е забранена от Министерството на истината!
Нали заради ирония / официално становище / свалиха Деконструкция - предаването на П.Волгин.
Забравил си и за доматите бе!Те са дали значим принос в нашата история. И те от САЩ - ракия без салата от домати?????
Ами картофчетата? Бира без картофи??? Пенсионер без картофи????
Как щеше да оцелее руският мужик без "огуреца", подарен ни от великият грък Александер Филипович Макенонский?

Милата ми Африканска Европа, сега опричниците на Илхан Грозни ще я опипат хубавичко....
цитирай
16. andrei - Венци,винаги предпочитам твоите честни съждения,спомени и анализи,
13.01.2016 06:36
пред идиотизма на персони като Апостолов и подобни изкопаеми!Поздрав от мен!Да си жив и здрав през Новата Година!
цитирай
17. vencivaleri1951 - Е сега ме разби Рамоне
13.01.2016 08:09
[quote=ramone]не знам неясно ли съм се изразил пак, но това което исках да кажа е, че европейската култура е общ процес основан на културни прониквания и взаимодействия, за които граници практически не съществуват.
Ето един пример-гатанка за това което казвам - има едно философско течение, в чиято основа стоят датчанин, германец и италианец. То добива огромна популярност, благодарение на един полуфранцузин полугерманец. Това течение става основата на първата попкултура в Европа (със сичките му атрибути - мода, музика, литература и места). Описвана е от един французин от руски произход,

Не с гатанката, а с това да караш дислектик/надявам се бивш/ да напише екзистенциализъм и Киркегор си е садизъм от всякъде:)

Нямам противоречия с теб в това отношение че европейската култура е оплетена като спагети, като земеделци при соца в сладки службици:) Точно обратното. Бе реплика към онези които искат да извадят рашките от Западния свят, което е глупаво, а и Европа би обедняла без Русия, а и би имала съвсем друг изглед и устройство . Каквото и да си говорим Русия /респ СССР/ винаги е внасяла някакво равновесие в Европа , а и в света. Да вземем например СССР. Това безумие което става в Близкия Изток при наличие на Съветите нямаше как да се случи, а от там това агресивно придвижване на милиони в Европа. Еднополюсният модел е опасен, особено когато на всеки четири , най-много осем години начело на хегемона застава
някой и почва да се упражнява
цитирай
18. krumbelosvet - Ние сме добре.
13.01.2016 09:59
Русофобията в Украина, несравнимо по-близка, ако не еднаква с Русия, е несравнимо по-животинска. Просто техните цветни митинги бъха облъчени с по-ефикасни електромагнитни вълни. Даже познатото ни подскачане там беше несравнимо - делириум, а не гимнастика... Коктейли Молотов в очите на полицаи, млад полицай с извадени очи и отрязани ръце лежи жив на Майдана и никой не му обръща внимание... Аутодафе в Одеса (и нито дума от Запада)... Кои са човекоядците?
цитирай
19. ramone - хаха,
13.01.2016 11:20
да, това е отговорът.
Не знам, някой да е отричал някога руската култура. Аз поне, подобно нещо не съм чел никъде.
Подскачам, единствено защото в текста ти ми се стори, че европейската е поставена под съмнение, затва реагирах. Въобще, подобни противопоставяния ми се струват глупави.
Колкото до другото - че у Западът има някакво недоверие (ако щеш и страх) към Русия е факт. Според мен самата Русия не прави нищо за да го разсее, а съзнателно или подсъзнателно го поддържа.
Кой е добрия, кой е лошия и кой е злият в тройката САЩ, Русия и Европа е един безкраен спор, в който не ми се влиза. Според мен Европа е добрият, а кой е лошият и кой злият, Русия и САЩ да си го решават между тях. Това мисля.
Гледайки отстрани, ми се струва, че ВИЕ (хаха) българите някак не може да се определите към Изток или към Запад да хванете (за кой ли път вече).
И това го смятам за нормално - Вашия принос(хаха) към европейската цивилизация е твърде незначителен, за съжаление, поради което европейската култура, Ви е някак чужда и неразбираема, а това не ви кара да се чувствате част от нея.
С две думи - накъдето искате хващайте. Ваша си работа :)))
П.с. - бре колко било яко да пишеш за българите във второ лице :))


цитирай
20. vencivaleri1951 - Не сме се разбрали, а имаме и различия
13.01.2016 15:28
[quote=ramone]да, това е отговорът.
Не знам, някой да е отричал някога руската култура. Аз поне, подобно нещо не съм чел никъде.
Подскачам, единствено защото в текста ти ми се стори, че европейската е поставена под съмнение, затва реагирах. Въобще, подобни противопоставяния ми се струват г

Аз/ и не само аз/ смятам че България е Запад, и Русия е Запад. Когато казваме, че културата ни е свързана, то следва че и животът ни е свързан. Иначе говорим за фантастика.
Аз за това течение с трудното име чух за първи път като студент. И не от уроците/макар че сигурно сме ги учили, но кой да помни и чете всичко/, а от компания в която известно време се движех. Та имах едно девойче чак от Урал-градче близо Екатеринобург. Та с нея ако не си поговориш първо за Бедряев Например/ и той е от тайфата отричащи Хегел не ти пуска:)
Просто в Питер си имаше една определена категория момичета / а това бяха интересните гаджета/ които минаваха покрай теб като бръз влак ако не се интересуваш малко от малко от философия, литература, музика....Та по неволя учиш:))))
И тук не става въпрос за хора работещи или изучаващи дисциплини в Културата и изкуството. Говорим за студенти икономисти, инженери , лекари... Половината купон понякога е отивал в игра на стихове-води се разговор в рими и цитираш стих от стихотворение, поема , драма...Или някой чете свое стихотворение или свири своя музика...
То и това е важното според мен за културата на един народ. За всяка държава е престижно да има големи автори , но дваж по престижно е мисля хората в тази държава да познават тези автори и не само тях разбира се.

Писах го някъде в блога:

Преди време си купих книга на Ъпдайк за три лева-Кентавъра. Пред кашоните на букиниста бях само аз и една дама около моя набор. На 10 метра бутка за пици, хамбургери и прочие такива отвратителни храни. Там опашката страшна.
Аз с часове съм се редил за книги, сега на внуците плащам да четат.
цитирай
21. kvg55 - Прав сте Венци. И българите в по-...
18.01.2016 22:28
Прав сте Венци. И българите в по-голямата
си част така мислят, затова ги и унищожават.
цитирай
Търсене

За този блог
Автор: vencivaleri1951
Категория: Политика
Прочетен: 5061278
Постинги: 1353
Коментари: 19563
Гласове: 5478
Архив
Календар
«  Март, 2024  
ПВСЧПСН
123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031