Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
29.03.2017 18:29 - ЗАЩО трупате мазнини около корема Храни, които доказано ни състаряват Фибри намаляват теглото
Автор: zaw12929 Категория: Политика   
Прочетен: 1328 Коментари: 1 Гласове:
15

Последна промяна: 30.03.2017 21:14

Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg

Коремните мазнини са най-опасните излишни мазнини в цялото тяло. Те застрашават здравето и живота. Счита се, че прекомерното натрупване на мастна тъкан около корема и талията увеличава значително риска от диабет, сърдечносъдови заболявания, рак и хормонални проблеми.   Обикновено има конкретни причини да трупате мазнини именно около корема. Кои са те?

Не се храните с достатъчно мазнини    Точно така – мазнините помагат за редукцията на мазнини. Става дума обаче за полезните мазнини, мононенаситени и полиненаситени мастни киселини. Те допринасят за правилното делене на клетките, регулирането на метаболизма и топенето на мастната тъкан около талията.

Имате депресия и сте под стрес   При депресия желанието за физическа активност намалява. Също така хормоналният баланс се променя коренно, което пречи на нормалното изгаряне на калории и мазнини. Когато в организма се натрупа много стрес, надбъбречните жлези секретират повишени количества кортизол – хормон на стреса.

Той е пряко обвързан с метаболитните процеси в клетките и е отговорен за причиняването на натрупване на мазнини, особено в областта на корема.

Страдате от недостиг на магнезий    Изследванията показват, че страдащите от дефицит на магнезий имат по-високи нива на кръвна захар и инсулин. Това причинява натрупване на коремни мазнини.  Приемът на магнезий, както и консумацията на храни, богати на магнезий понижава кръвната захар и инсулина като едновременно ускорява изгарянето на мазнините и понижава риска от диабет.   Храни, богати на магнезий са авокадото, киселото мляко, сушените плодове, черният шоколад, тъмнозелените листни зеленчуци, ядките, семената, рибата, бобовите и пълнозърнестите храни.

Диетата ви е бедна на фибри   Фибрите допринасят за изгаряне на коремните мазнини. Те регулират метаболизма, кръвната захар, инсулина, работата на стомашно-чревния тракт и теглото. Фибрите освобождават от токсините и създават усещане за дълготрайна ситост.

Фибри, нутриент. влакнини, пробиотици, пребиотици са едно и също: - са храна за чревната флора, 100 трилиона бактерии обитават червата на човека, от разтворимите, а  неразтворимите са вредни. Добрите бактерии ни помагат да се борим с възпалението – ключов фактор за затлъстяването и различни дегенеративни заболявания

Храни, които доказано ни състаряват   Избягвайте консумацията на колбаси   Храните и напитките, които консумираме всекидневно, се отразяват не само на нашата фигура и здраве, но и на младостта ни. Докато пресните плодове и зеленчуци, ядките, водата и билковите чайове помагат да бъдем здрави и красиви, има храни, които ускоряват процеса на стареене. Споделяме някои от тях.

Трансмазнини Все по-често чуваме за така наречените трансмазнини, но знаем ли в кои храни се съдържат? За съжаление едни от най-любимите ни лакомства, като чипс, пуканки, някои видове бисквити, някои видове маргарини и други, изобилстват от трансмазнини.

Честата им консумация крие риск от развитието на сърдечносъдови заболявания и затлъстяване. Според специалисти хората, които страдат от затлъстяване и консумират храни със съдържание на вредните мазнини, изглеждат много по-стари в сравнение с връстниците си.
Глюкозо-фруктозен сироп   Този вид сироп често бива добавян към любимите сладкиши и безалкохолни напитки, като заместител на захарта, но и за удължаване срока на годност на продукта. Честата му консумация крие риск от появата на чернодробна и сърдечна недостатъчност, а също така влошава здравето и красотата на зъбите.

Според редица научни изследвания, глюкозо-фруктозният сироп може да доведе до ускорено стареене. Ето защо, ако ви се хапва нещо сладко, или го пригответе у дома, или го заменете със свеж плод.

Сол    Солта също е продукт, с чиято консумация трябва да се внимава, иначе можем не само да влошим здравето си, но и да имаме по-уморен вид. Солта кара тялото да задържа излишни течности и токсини в организма, а те са една от основните причини за ранно стареене на кожата.
Преработено месо  Наденици, шунка, бекон и други колбаси.... В тези продукти преобладават натрий, консерванти и няма почти никакво чисто месо, в резултат на което тези колбаси причиняват кожни проблеми, възпалителни процеси в организма.
Още по темата

Кога плодовете са вредни за здравето?
Как десертите могат да бъдат полезни
Как да се отървем от двойната брадичка?


Всичко това води до преждевременно стареене. Важно е да консумирате чисто телешко, пилешко, свинско и агнешко месо. Умереният им прием ще достави на организма фосфор, витамини от групата В, желязо и естествен колаген, който е много важен за младостта и еластичността на кожата.

Алкохол   Алкохолът се обработва от черния дроб, който отговаря за редица метаболитни функции, включително дезинтоксикация, складиране на гликоген и други.

Редовната консумация на алкохолни напитки натоварва излишно черния дроб, който се нуждае и от време за възстановяване. В резултат в организма се натрупват повече токсини, а с времето кожата губи своята свежест и младост.

Един тип фибри помагат да намалите
теглото си

Фибрите са наименование на нутриент, за който всички
сме чували, но не знаем подробности.

Казано по-просто, фибрите са въглехидрати, които не са
смилаеми в човешкия организъм. Tе сe разделят на разт
орими и неразтворими в зависимост от това дали се раз
тварят в течности. Неразтворимите фибри функционират
главно като създават обем и не представляват особен
интерес за нас. Те могат да бъдат даже вредни. Разтво
римите фибри могат да имат благоприятен ефект върху
здравето и метаболизма 
Няколко проучвания сочат,
че разтворимите фибри могат да Ви помогнат да
намал
ите мастната тъкан
… но тези влакнини (другото име на
фибрите) трябва да имат известни свойства.  Какво има
ме предвид?

Фибрте подхранват “приятелските” бактерии в
червата

Установено е, че около 100 трилиона бактерии обитават
червата на човека, особено дебелото черво
. Tези бакте
рии са известни като
чревна флора. Фактът, че имаме бак
терии в червата може да звучи като нещо нежелано, но
всъщност е нещо добро. Различните видове бактерии иг
раят важна роля за различни аспекти на здравето, вклю
чително контрола на теглото, кръвната захар, имунитета
и даже мозъчната функция 
Подобно на други организми,
бактериите трябва да се хранят добре, за да бъдат здра
ви.

И точно тук е ролята на фибрите (най-вече разтворимите)
… те преминават през храносмилателната система в поч
ти непроменен вид и накрая стигат до “приятелскитe” бак
терии в червата, които образно казано ги поглъщат и пре
връщат в използваема енергия. Подхранването на прият
елските бактерии в червата е известно като ефекта на
пребиотика, който се смята, че е много полезен за здра
вето и за телесното тегла

Друг тип фибри, познати като устойчива скорбяла, имат по
добно поведение. Очаквайте серия от статии за тази чудо
творна скорбяла.

Извод: Фибрите не са смилаеми и достигат дебелото
черво относително непроменени. Там някои разтворими фибри могат да помогнат за подхранване на “приятелските” бактерии, които укрепват здравето на човек
.

Добрите бактерии ни помагат да се борим с възпале
нието – ключов фактор за затлъстяването и различни
дегенеративни заболявания

imageОтдавна е известно, че чревните бактерии упражняват положителен ефект върху възпалителните процеси в орга
низма 
Те произвеждат нутриенти за организма, в това чи
сло и късоверижни мастни киселини, които подхранват кле
тките в дебелото черво. Tова води до намаляване на
възпалението на червата и допринася за лечението на възпалителните заболявания.

Трябва да поясним, че острото (краткосрочно) възпаление
е желателно, тъй като помага на организма да се справи
с чужди нашественици и да възстановява увредените клет
ки. Хроничното (дългосрочно) възпаление е сериозен проб
лем за собствените тъкани на организма. Науката е устано
вила, че хроничното възпаление играе важна роля при ред
ица хронични заболявания, включително сърдечни заболя
вания, болест на Алцхаймер, метаболитен синдром и др. 

Има доказателства, че възпалението играе важна роля за
напълняването и затлъстяването, вероятно посредством
ефектите му върху хормона
лептин

Няколко обсервационни проучвания показват, че приема
на големи колическа фибри е свързан с по-ниски нива на
възпалителни маркери в кръвотока

 

Извод: Възпалението предизвиква редица заболявания,
включително напълняване и затлъстяване. Приемът
на фибри се свързва с намаляване на  възпалението.

Вискозните фибри могат да намалят апетита като Ви
помагат да консумирате по-малко храна без да пола
гате усилия за това

Макар че, не вярвам в необходимостта от броенето на
калории, за да отслабнем трябва да имаме дефицит на
енергия, т.е. да поемаме по-малко калории отколкото из
разходваме.

Всичко, което намалява апетита ни води до прием на по-
малко калории без да се налага да мислим  за това. Фиб
рите имат този подтискащ апетита ефект. Счита се, че фи
брите ни дават усещане за ситост и така  консумираме
по-малко храна. Но, данните сочат, че само един специфи
чен тип фибри има такъв ефект.

Един наскоро направен преглед на 44 проучвания устано
вява, въпреки че 39% от леченията с фибри повишават у
сещането за ситост, едва 22% действително водят до нам
аляване приема на храна
. Колкото по-вискозни са фибрит
е, толкова по-успешно намаляват апетита и приема на хра
на (повечето разтворимите фибри образуват подобно на
гел вещество, когато се комбинират с вода в храносмила
телната система, оттам идва и наименованието им „виско
зни фибри”).
Вискозитетът на едно вещество е неговата
резистентност на стрес, в случая плътността (гъстотата)
на течност. Например, медът е по-вискозен от водата.

Вискозните разтворими фибри като пектини, β-глюкани,
псилиум, глюкоманан и гума гуар увеличават обема си
във вода и образуват подобно на гел вещество, което
„засяда” в червата 
Този гел забавя изпразването на сто
маха и увеличава времето за храносмилане и усвояване
на нутриентите. Крайният резултат е продължително усе
щане за пълен стомах (ситост) и значително намален апе
тит 
Има данни, че ефектът на фибрите за намаление на
теглото се отнася основна за
тлъстините около корема
вредните тлъстини в коремната кухина, които се свързват
с метаболитното заболяване

 

Извод: Има доказателства, че фибрите с висок вискози
тет увеличават усещането за ситост, намаляват апе
тита и водят автоматично до загуба на тегло. Изглеж
да, че фибрите с нисък вискозитет не оказват никакво
влияние.

Източници, богати на вискозни фибри

imageВискозните фибри се намират изключително в растителните храни. Такива богати източници са боб (бобови растения), ленено семе, аспержи, брюкселско зеле, овес и др. Ако възнамерявате да преминете на диета богата на фибри, трябва да го направите постепенно, за да дадете възможност на организма да
се адаптира. Коремният дискомфорт, спазми и диария
са чести странични ефекти, ако изведнъж започнете да
приемате само фибри.

Какво да запомним?

Ако добавите към диетата си храни богати на фибри
(особено вискозни фибри), може ефективно да намалите
теглото си. Но, както и при всеки друг метод за отслабва
не, резултатите няма да са дълготрайни, освен ако не на
правите трайни промени в начина си на живот. Не забра
вяйте, че доброто здраве включва нещо много повече от
теглото. Консумацията на фибри от истински храни може
да има много други ползи за здравето.
i-krasota/28857-hrani-koito-dokazano-ni-sastariavat/

image

Снимка: istock

Снимка: istock

Коремните мазнини са най-опасните излишни мазнини в цялото тяло. Те застрашават здравето и живота. Счита се, че прекомерното натрупване на мастна тъкан около корема и талията увеличава значително риска от диабет, сърдечносъдови заболявания, рак и хормонални проблеми.

Обикновено има конкретни причини да трупате мазнини именно около корема. Кои са те?

Не се храните с достатъчно мазнини

Точно така – мазнините помагат за редукцията на мазнини. Става дума обаче за полезните мазнини, мононенаситени и полиненаситени мастни киселини. Те допринасят за правилното делене на клетките, регулирането на метаболизма и топенето на мастната тъкан около талията.

Имате депресия и сте под стрес

При депресия желанието за физическа активност намалява. Също така хормоналният баланс се променя коренно, което пречи на нормалното изгаряне на калории и мазнини. Когато в организма се натрупа много стрес, надбъбречните жлези секретират повишени количества кортизол – хормон на стреса.

Той е пряко обвързан с метаболитните процеси в клетките и е отговорен за причиняването на натрупване на мазнини, особено в областта на корема.

Страдате от недостиг на магнезий

Изследванията показват, че страдащите от дефицит на магнезий имат по-високи нива на кръвна захар и инсулин. Това причинява натрупване на коремни мазнини.

Още по темата

5 прости съвета за премахване на коремни мазнини
Бързо стопете мазнините с домакинско фолио
5 фактора, които пречат на стопяването на коремни мазнини

Приемът на магнезий, както и консумацията на храни, богати на магнезий понижава кръвната захар и инсулина като едновременно ускорява изгарянето на мазнините и понижава риска от диабет.

Храни, богати на магнезий са авокадото, киселото мляко, сушените плодове, черният шоколад, тъмнозелените листни зеленчуци, ядките, семената, рибата, бобовите и пълнозърнестите храни.

Диетата ви е бедна на фибри

Фибрите допринасят за изгаряне на коремните мазнини. Те регулират метаболизма, кръвната захар, инсулина, работата на стомашно-чревния тракт и теглото. Фибрите освобождават от токсините и създават усещане за дълготрайна ситост.

Прочети още на: http://www.az-jenata.bg/a/5-zdrave-i-krasota/34906-koremni-maznini/
 








Гласувай:
15
0


Вълнообразно


1. mt46 - Не знам защо, но
29.03.2017 20:50
не мога да натрупам много мазнини...
цитирай
Търсене

За този блог
Автор: zaw12929
Категория: Политика
Прочетен: 11830945
Постинги: 5378
Коментари: 12228
Гласове: 61762
Архив
Календар
«  Май, 2021  
ПВСЧПСН
12
3456789
10111213141516
17181920212223
24252627282930
31