Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
08.05.2021 08:53 - В името на равенството, Калифорния ще обезкуражава даровитите си деца-математици
Автор: petkohinov Категория: Политика   
Прочетен: 516 Коментари: 0 Гласове:
0


Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg
 В ИМЕТО НА РАВЕНСТВОТО КАЛИФОРНИЯ ЩЕ ОБЕЗКУРАЖИ УЧЕНИЦИТЕ, КОИТО СА НАДАРЕНИ ПО МАТЕМАТИКА   Роби Соаве https://reason.com/2021/05/04/california-math-framework-woke-equity-calculus/   Министерството на образованието на Калифорния работи по нова рамка за математиката за учениците от началния курс, която обезкуражава надарените ученици да се записват в ускорени класове, в които се изучават сложни концепции като смятане.   Проектът на рамката е дълъг стотици страници и обхваща широк спектър от теми. Но основният проблем в нея е неравнопоставеността. Отделът е притеснен, че твърде много ученици се разпределят в различни направления по математика въз основа на естествените им способности, което води до това, че някои от тях се явяват на изчисления в последната година на гимназията, докато други не успяват да преминат през основната алгебра. Решението на министерството е да се забрани всякакво сортиране до гимназията, като надарените деца останат в същите класове като по-малко математически надарените си връстници поне до девети клас.   "Неравнопоставеността на проследяването на обучението по математика в Калифорния може да бъде преодоляна чрез координиран подход в 6-12 клас", се казва в проекта на рамката от януари 2021 г. "В обобщение, учениците от средните училища са най-добре обслужвани в хетерогенни класове."   Всъщност рамката стига до заключението, че смятането е надценено, дори за надарените ученици.   "Самият стремеж към смятане в дванадесети клас е погрешен", се казва в рамката.   Като доказателство за това твърдение рамката привежда факта, че много ученици, които се явяват на изчисления, в крайна сметка трябва да ги повтарят в колежа. Разбира се, премахването на приоритета на обучението по смятане в гимназията не би решило този проблем - а всъщност вероятно би го влошило - но отделът не изглежда прекалено притеснен. Преобладаващата гледна точка на рамката е, че преподаването на трудните неща е проблем на колежа: системата K-12 трябва да се грижи за това всяко дете да се влюби в математиката.   Най-общо казано, това означава математиката да бъде възможно най-лесна и да не прилича на математика. Математиката всъщност е свързана с езика, културата и социалната справедливост и никой не е естествено по-добър в нея от другите, според тази рамка.   "Всички ученици заслужават силна математика; ние отхвърляме идеите за природни дарби и таланти", гласи точка в първа глава на рамката. "Убеждението, че "аз се отнасям към всички по един и същи начин", е недостатъчно: Необходими са активни усилия в преподаването на математика, за да се противодейства на културните сили, които са довели и продължават да поддържат сегашните неравенства."   Цялата втора глава на рамката е посветена на свързването на математиката с понятията за социална справедливост като предразсъдъци и расизъм: "Учителите могат да подкрепят дискусиите, в центъра на които са математическите разсъждения, а не въпросите за статута и пристрастията, като умишлено определят какво означава да правим и учим математика заедно по начини, които включват и подчертават езиците, идентичностите и практиките на исторически маргинализираните общности." Учителите също така трябва да мислят творчески за това какво изобщо включва математиката: "За да насърчим истински справедливи и ангажиращи математически класове, трябва да разширим възприятията за математиката отвъд методите и отговорите, така че учениците да започнат да гледат на математиката като на свързан, многоизмерен предмет, който е свързан с осмислянето и разсъжденията, към който те могат да допринесат и да принадлежат."   Този подход е много лош. Противно на това, което изглежда предполага това ръководство, математиката не е крайната и задължителна цел - и със сигурност не е нещо, което всички деца са еднакво способни да научат и да харесват. Някои млади хора очевидно са отличници по математика, дори в много ранна възраст. Много училища предлагат на избрана група ученици математика за напреднали доста преди гимназиалния етап, така че те да могат да се явят на изчисления до края на младшата или старшата си година. Това се прави по този начин по някаква причина: Учениците, които харесват математиката (обикновено са малцинство), трябва да имат възможност да продължат напред възможно най-бързо.   За всички останали... ами, математиката за напреднали просто не е толкова важна. За предпочитане би било училищата да предлагат на учениците повече възможности за избор и да ги предлагат възможно най-рано. Тийнейджърите, които са запалени читатели, трябва да могат да изучават литература вместо математика; младежите, които не са особено добри в някоя академична дисциплина, могат да се занимават с изкуство, музика, компютри или дори с търговия. (Кодирането не е задължително, но може да бъде опция.)   Същността на доброто образование е в избора. Отделните деца се възползват от широк спектър от възможни образователни опции. Да им се позволи да се разнообразят, специализират и да начертаят свои собствени пътища - с полезния принос на възрастните в живота им - е начин на действие, който признава огромните различия в интересите и способностите. Не е справедливо да се възпират деца, които са надарени по математика: Напротив, това е изключително несправедливо спрямо всички.   И все пак рамката изглежда отхвърля идеята, че някои деца са по-надарени от други. "Важна цел на тази рамка е да замени идеите за вроден математически "талант" и "надареност" с признанието, че всеки ученик е на път на развитие", се казва в нея. "Не съществува граница, която да определя кога едно дете е "надарено", а друго - не." Но границите са точно това, което системите за тестване и оценяване създават, и е абсурдно наивно да се мисли, че в тези резултати няма нищо вродено, като се има предвид, че интелигентността е поне отчасти наследствена черта.   Ако Калифорния приеме тази рамка, която в момента е в процес на обществено обсъждане, в крайна сметка щатът ще саботира най-умните си ученици. Правителството трябва да позволи на децата да се откажат от математиката, ако тя не е за тях. Не позволявайте фалшивата идея, че няма такова нещо като надарен ученик, да възвести изцяло края на математиката за напреднали.



Гласувай:
0



Няма коментари
Търсене

За този блог
Автор: petkohinov
Категория: Лични дневници
Прочетен: 6915
Постинги: 3
Коментари: 1
Гласове: 1
Архив
Календар
«  Март, 2024  
ПВСЧПСН
123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031