Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
13.11.2016 09:49 - ТАКИЙСКОТО СВЕТИЛИЩЕ КАЛПАККАЯ - 2
Автор: planinitenabulgaria Категория: Туризъм   
Прочетен: 20409 Коментари: 5 Гласове:
5


Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg
 
                                                            С посвещение на г/жа Стела 50


    На светилището съм. Ще поместя снимки от него, които направих от неудобни места - скалата е наполовина в ската, който е много стръмен, а навсякъде около нея гората е много гъста.От тук обаче се виждат и светилища от другата страна на дора.

image

                                                           Горе на скалата съм.

image

                          Следващите три скали са на отсрещния бряг на реката.

image


image


image

                                       Калпаккая погледната от долу.

image

                       Дулапът над входа на изкуствената пещера в скалата.

image



image

От тък първотракът се е покаетервал до дулапа, предназначен за него.

image



image



image



image




image



image

Този "дулап" е много голям. Турчин ми разказа, че до него имало дървена стълба, 
по която се покачила Искра Фидосова и влезнала в дулапа. При слизането
обаче стълбата се строшила от тежестта й и са я маханали.
Не можах и аз като нея, останах си само с мерациите аз да влезна вътре...

image

Следват снимки на скалите по отсрещния бряг на реката,
където е другата част на светилището.

image



image



image



image

                      Причудлива скала, която снимах от различни ракурси.

image



image



image



image



image



image



image



image



image



image



image



image

                       Комбинирано светилище - дулапчета + тераси.

image



image

След изгубване на обратния път от Хайрандере поподнах в това ужасно дере. Отново имах късмет, случих на римски път, по който се измъкнах...

image

       Още две снимки на опасното дере, по което вървях преди да пресека пътя..

image



image



image

                      Чао Калпаккая, страхотен си, както всичко около теб!

image

                                           Римски път и стражът му?

image



image

Изоставената помпена станция за Кърджали, която ромовете от кв. Боровица разкулачиха за скрап.

image

По този римски път преди да е паднала нощта прези месец се измъкнах от деерето.

image

                      Чао търтел! Ако дойда пак, искам да ме посрещнеш отново. 
       Сигурно ще бъдеш отново тук, но въпросъът е аз дали ще дойда тук още веднаж. 






Гласувай:
5



1. tota - Поздрави Коста за постинга!
13.11.2016 12:23
Бях с теб и Танечка по тези красиви места на България, с толкова много загадки.
Хубав ден!
цитирай
2. planinitenabulgaria - Каня Ви на още една разходка
14.11.2016 12:20
tota написа:
Бях с теб и Танечка по тези красиви места на България, с толкова много загадки.
Хубав ден!


по друго едно светиилище, подобно на Белинташ, със запазени оригинални пътища на траките за обслужването му, издялани в скалите. С места по скалите за заколване ва животното, места за стичане и събиране на кръвта. Живот е кипял по тези места, вдъхновяван от древна култура. Каква сила са имали тези хора с кремъци да издълбаят по скалите своите символи, някои на места, достъпни само с помощта на алпийска техника. Тези места аз възприемам като силни за мен, те имат някакво излъчване, което аз прехващам. И като се прибера вечерта в базата си, през главата ми минава мисълта, че отново съм рискувал в някаква степен живота си, придвижвайки се по скалите, преминавайки през гора, където може да ме срещне едно животно и да ме потроши с удар на лапата си. Въпреки това очаквам с нетърпение разсъмването, за да тръгна отново.
цитирай
3. stela50 - Благодаря за красивата разходка, Коста...
19.11.2016 19:49
Страхотен водач си по планинските пътеки до невероятни творения
на природата - причудливи, тайнствени, опасни, възхитителни...
С респект към твоите познания, чудни снимки, усет към красотата
и величието на българските планини.
Още веднъж благодаря от сърце !
цитирай
Търсене

За този блог
Автор: planinitenabulgaria
Категория: Туризъм
Прочетен: 12181614
Постинги: 4544
Коментари: 10754
Гласове: 18319
Архив
Календар
«  Март, 2024  
ПВСЧПСН
123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031