2. varg1
3. radostinalassa
4. mt46
5. leonleonovpom2
6. wonder
7. planinitenabulgaria
8. kvg55
9. zaw12929
10. hadjito
11. sparotok
12. bosia
13. getmans1
14. rosiela
2. katan
3. wonder
4. leonleonovpom2
5. mt46
6. bojil
7. vidima
8. dobrota
9. ambroziia
10. donkatoneva
2. vesonai
3. radostinalassa
4. lamb
5. hadjito
6. samvoin
7. manoelia
8. mimogarcia
9. bateico
10. iw69
Генералният секретар на Пивоварите на Европа Пиер-Оливър Бержерон обяви факти, цифри и новини за европейската бирена индустрия и участието на Съюза на пивоварите в България в проектите на организацията.
По време на пресконференцията Съюзът на пивоварите в България представи развитието на пивоварния сектор през първите шест месеца на 2011 г. и приоритетите за социалната отговорност на членовете на сдружението. Към настоящия момент работната заетост надхвърля 2 900 човека, която сравнена със същия период на предходната 2010 г. е с ръст от 7%. По данни на НОИ минималната работна заплата в сектора е 444 лв.
За първите шест месеца на тази година динамичният инвестиционен процес се равнява на 27 300 000 лева. Високото качество и разнообразие на продукцията и дългосрочните усилия в развиването на ефективната корпоративна социална отговорност, характеризират съвременния облик на пивоварната индустрия в България. През първото шестмесечие на 2011 г., членуващите в СПБ пивоварни компании са реализирали 2 436 700 хектолитра (hl) бира. Според използваните опаковки членовете на СПБ са продали най-много бира в РЕТ бутилки – 58%; следвани от продажбите в стъклени бутилки – 33%. По данни на Съюза на пивоварите за първи път от три години насам няма спад в реализацията на пиво, който в пиковите години на икономическата криза достигна общо 15%.
Направените за периода 2006 – 2010 г. вложения в производствени инвестиции, иновации, търговски марки, реклама, обучения и усъвършенстване на човешките ресурси на членовете на СПБ надхвърлят331 400 000 лева. През последните пет години пивоварният сектор в страната предложи на своите потребители 17 нови марки и асортименти бира. Само за първите шест месеца на тази година на пазара в България се появиха и новите брандове Desperados, Каменица Пшенично, Каменица Fresh Лимон и Somersby Cider.
Съюзът на пивоварите в България вече 20 години успешно поддържа устойчив диалог между работодатели и синдикати. В продължение на това партньорство, по време на пресконференцията беше подписан Меморандум за сътрудничество между работодатели и синдикати при прилагане политиките за корпоративна социална отговорност.
Продължават научните изследвания и публикации по информационната кампания за българската бира, която има за цел да запознае потребителите със суровините, качествата и спецификите на пивото като естествен продукт, както и с ритуалите и традициите на бирената култура. Участието на българските пивовари в прилагането и развитието на общоевропейските инициативи за отговорна консумация на алкохол, партньорските проекти с Превантивно-информационния център по проблемите на наркоманиите, София и асоциация "Солидарност" - "Родители, вие можете да повлияете, разговаряйте с детето си за алкохола" и "Да поговорим трезво за алкохола" бяха специално отбелязани на събитието.
Съюзът на пивоварите е представителната организация на производителите на бира в страната: "Болярка - В" АД, "Загорка" АД, "Каменица" АД, "Карлсберг България" АД, "Ломско пиво" АД и доставчиците на суровини и материали в сектора.
В Деня на пивоваря – Илинден (20 юли) тази година се отбелязват три важни юбилея – 20 години Съюз на пивоварите в България, 130 години пивоварна индустрия в страната и 55 години българска пивоварна наука.
За допълнителна информация: www.pivovari.com
Ивана Радомирова
Главен секретар на Съюза на пивоварите
Тел: 02/989 40 24, 0888 707 469
2. мит
3. wordpress
4. портал
5. Европа, България Русе
6. Начало струнен транспорт
7. Електродвигатели Дуюнова
8. НАРОДНО ИНВЕСТИРАНЕ
9. Elektromera
10. Mesenver
11. НЕДЕЛИН
12. Sky Way
13. ТВ програма
14. СТЕВИЯ