Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
16.12.2011 18:44 - Никой не може да си занесе корените даже зад оградата, а още по малко в чужбина
Автор: zaw12929 Категория: Политика
Прочетен: 942 Коментари: 1 Гласове:

Последна промяна: 16.12.2011 19:05

Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg
   "Аз, Джон Нюбъри на 4.април 1582 тръгнах от Константинопол с търговеца Антоний от Хиос, В същият ден синът на великия господар ( султан Мурад III – 1574- 1595), е  синът,  бъдащият султан- Мехмед III (1595- 1603) напуска града с 4 000 конници.  Тръгнахме с една гемия натоварена с вино от Кандия( остров Крит) На седмия ден стигнахме до едно  много хубаво пристанище наречено Созопол. Тук има големи складове със стоки и многовятърни мелници. Добре, че пристигнахме навреме, защото бурята разкъса главното платно и така се бе заплело в главната мачта, че дълго време не можеха да го свалят и заменят. Застигна ни снеговалеж, време, като за коледа, а не  за април.imageСледващото пристанище, където пуснахме котва на 12 ден е Емона. Същата нощ отплавахме, за да минем край големия град Варна. Разположен в голям залив има забележително, добре уредено пристанище. Наша цел е река Дунав. Вървим на север. Продължаваме. На 14 ден минахме покрай крепостта Калиакра , а на 19 ден влязохме в едно от устията на река Дунав. На 24 ден стигнахме до град Dolcha ( Тулча )  Тук търговците платиха мито 2-3 крони. Тук младите момичета носят косите си сплетени на плитки украсени с всякакви сребърни пари и брошки. Ръкавите им са широки и къси, на ръцете имат по две сребърни гривни, а на кръста 5-6 ножове и всички са с боси крака. На 25 ден, когато пристигнахме   от Константинопол дойде кораб, пътувал само 8 дни. В 1530 година султанът е покорил тази страна и част от Унгария, поради предателството на трансилванския княз(  Янош Запоян )

Ето го сега тук дървото, преди да тръгне...

Гръм е поразил тази вишна расла половин век. А пътеписите, написани от англичани, посетили империята на султана са като светкавици, очертаващи отломки от минало, когато България е само географско понятие. Светкавиците траят кратко, но тук може да четете какво намериха търсачите на силни усещания Ето увода на пътеписите на Хенри Блаунт :
“ Хора с интелектуална природа нямат по силно желание от знанието, а няма знание, което да е толкова сигурно и подходящо, както това, за човешките дела. Този опит се натрупва най добре, чрез наблюдение на хора, чиито институции се различават от нашите“  Най сетне дървото ще влезе в двора, но... не се възползва от портата. Дори не можа да  прехвърли и корените си... Никой не може да си занесе корените даже зад оградата, а още по малко в  чужбина.  Това е образно казано какво става...

image image image image  пътуването свърши...

Гласувай:

1. panazea - :)))
16.12.2011 20:39
Ч______________________.....*....._______________________Б Е______________________.....#....._______________________Ъ С____________________.....#S#.....______________________Д
Т______________....."#:._.:#S"##:._.:#.....________________Е
И_____________....." "#:._.:##"S#:._.:#"......______________Т
Т______________.@..."####"S##"####"..@.._____________Е А__________....."#:.____.:#"###"#:.____.:#"......__________Щ
К___________....."###O####S"####O####"......_________А О__________....."&:.__"#S##"###"S###"__.:&"…...._______С Л_________....."###S###""#D"#D""##S####"....._________Т Е_____________....."##"##S##"###S#"##".....____________Л
Д________....."&:._...-.:##"###"###"##:._.._.:&"..... ______И А__*___....."#######"##"#####"##"#######".......__*__В __*•*_________....."#####""#######""#####"......__*•*_И _*•••*_______________......2012.....______________*•••*_