2. radostinalassa
3. varg1
4. leonleonovpom2
5. mt46
6. wonder
7. kvg55
8. planinitenabulgaria
9. sparotok
10. hadjito
11. getmans1
12. zaw12929
13. stela50
14. bosia
2. katan
3. wonder
4. leonleonovpom2
5. mt46
6. bojil
7. vidima
8. dobrota
9. ambroziia
10. donkatoneva
2. vesonai
3. radostinalassa
4. lamb
5. hadjito
6. samvoin
7. manoelia
8. mimogarcia
9. bateico
10. iw69
Прочетен: 855 Коментари: 2 Гласове:
Последна промяна: 20.06.2021 02:30
Какво доказа служебното правителство
Разбира се, служебното правителство не е съд, който да докаже наказателната вина на този или онзи политик или служител. Но проблемът за ГЕРБ е, че това не е и необходимо. Дори до изборите прокуратурата предвидимо да не направи нищо по материалите, събрани от служебното правителство, в тях вече има достатъчно доказани тежки политически и управленски проблеми, за които някой трябва да понесе политическа отговорност.
Ето само няколко безспорно доказани факта:
- Българската банка за развитие (ББР) е раздала 1 милиард лева (половината от портфейла си) на осем фирми, зад които стоят четири лица;
- Едно от тези лица е Делян Пеевски;
- Управлението на банката направи всичко възможно, за да скрие информация за кредитната си политика от своя принципал - държавата, представена от съответните министри и оправомощени от тях органи;
- “Автомагистрали” е държавна фирма, която е използвана, за да се възлагат строителни работи по пътищата за общо над милиард лева, без да се спазва законът за обществените поръчки;
- В резултат отново има концентрация на фирмите, към които се е разпределял значителен държавен ресурс;
- Държавната консолидационна компания (ДКК) е подобна структура, която пък е управлявала стотици милиони за саниране на язовири;
- Тъй като не се е прилагал законът за поръчките, концентрацията на фирмите, извършващи работата, отново е много висока;
- Три години след като над 600 милиона лева публични средства (от бюджета и ББР) са преведени на ДКК, има само десет завършени (микро)язовира и около сто работни площадки в неясна фаза на ремонтни дейности;
- От десетте завършени язовира първите три проверени се оказват неработещи, празни и дори затревени, макар че са “предадени” като готови преди половин година;
- Цената поне на някои ремонтни работи изглежда прекомерно висока: да речем “превоз на бетон на км”. От ГЕРБ не са казали колко реално е струвал превозът на бетон за язовирите: Лъчезар Борисов заяви, че цена за превоз на бетон според него няма, което е странен аргумент. Колко все пак е излязла тази услуга на държавата, ако министър Кирил Петков не е прав, че е извършвана на цени пет пъти над пазарната?
- И “Автомагистрали”, и ДКК са превеждали огромни суми авансово към своите подизпълнители;
- Уж независими държавни агенции умишлено пречат на служебното правителство да направи проверка в определени фирми или да смени ръководствата им, като Агенцията по вписванията например;
- Шефовете на службите за сигурност координирано и вкупом излязоха в многомесечен неплатен отпуск при назначаването на служебното правителство;
- При уволняването на ръководителите на тези служби те неизменно правят политически изказвания в стилистиката на бившите управляващи: те се борели срещу руските шпиони, а новото правителство било проруско и командвано от Васил Божков.
Тези факти, разбира се, не са достатъчни доказателства за наказателна отговорност на конкретни лица. Но те са абсолютно достатъчни за политическа отговорност, защото убедително обосновават следните три тези:
Лошо и безконтролно управление: Милиарди левове публичен ресурс са управлявани лошо и безконтролно, като е правен съзнателен опит надзорът за целесъобразност и ефективност да бъде занижен. И “Автомагистрали”, и ДКК са всъщност кухи административни структури, които правят възможни две неща: по-ниска прозрачност при изразходването на средства и по-нисък контрол над администрацията и частни бенефициери.
Не е чудно, че с такова предмодерно управление, което зависи от личната дискреция на управляващите, пътищата в страната са лоши, а санираните язовири са само десет. А от десетте не се знае колко изобщо работят и дали е било толкова спешно да се санират, след като шест месеца след предаването им си стоят затревени;
2. мит
3. wordpress
4. портал
5. Европа, България Русе
6. Начало струнен транспорт
7. Електродвигатели Дуюнова
8. НАРОДНО ИНВЕСТИРАНЕ
9. Elektromera
10. Mesenver
11. НЕДЕЛИН
12. Sky Way
13. ТВ програма
14. СТЕВИЯ