Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
19.09.2016 23:22 - ВИТАМИН А ЗА ЗРЕНИЕТО- ДА ПАЗИМ ОЧИТЕ СИ!
Автор: zaw12929 Категория: Политика   
Прочетен: 2203 Коментари: 5 Гласове:
12

Последна промяна: 21.09.2016 11:37

Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg Постингът е бил сред най-популярни в Blog.bg
Таксата при джипито става 4,20 лева?

Прочети повече на: http://www.novini.bg/news/379376-%D1%82%D0%B0%D0%BA%D1%81%D0%B0%D1%82%D0%B0-%D0%BF%D1%80%D0%B8-%D0%B4%D0%B6%D0%B8%D0%BF%D0%B8%D1%82%D0%BE-%D1%81%D1%82%D0%B0%D0%B2%D0%B0-4-20-%D0%BB%D0%B5%D0%B2%D0%B0.html Таксата при джипито става 4,20 лева?

Прочети повече на: http://www.novini.bg/news/379376-%D1%82%D0%B0%D0%BA%D1%81%D0%B0%D1%82%D0%B0-%D0%BF%D1%80%D0%B8-%D0%B4%D0%B6%D0%B8%D0%BF%D0%B8%D1%82%D0%BE-%D1%81%D1%82%D0%B0%D0%B2%D0%B0-4-20-%D0%BB%D0%B5%D0%B2%D0%B0.html Таксата при джипито става 4,20 лева?

Прочети повече на: http://www.novini.bg/news/379376-%D1%82%D0%B0%D0%BA%D1%81%D0%B0%D1%82%D0%B0-%D0%BF%D1%80%D0%B8-%D0%B4%D0%B6%D0%B8%D0%BF%D0%B8%D1%82%D0%BE-%D1%81%D1%82%D0%B0%D0%B2%D0%B0-4-20-%D0%BB%D0%B5%D0%B2%D0%B0.html


Таксата при джипито става 4,20 лева?    Витамин А е първият открит витамин през 1913г. но неговата важност е била добре позната и на древните гърци. Хипократ-баща на съвременната медицина е съветвал пациентите си с намалено зрение да ядат говежди дроб. Когато го правили те започвали да виждат много по-добре, особено нощем. Хипократ не знаел защо черния дроб на животното е помагал, но днес е ясно, че животинския черен дроб е богат източник на Витамин А, за това и очите ни се нуждаят от този витамин за да виждат по ясно, особено нощем.   

 

Защо е необходим Витамин А?

 

1.За да се защитите от инфекции и болести, Витамин А ви помага да поставите здрава бариера пред инфекциите. Как го прави? Като помага на епителните клетки-клетките от които е изградена кожата ви, и които настилат лигавицата на очите, устата, носа, гърлото, белите дробове, храносмилателния канал и пикочните пътища-да растат и да се възстановяват. Тези тъкани изграждат тялото ви отвън и отвътре, предпазват ви от преминаващите през тях вещества.  Без Витамин А, тези клетки се свиват и изсъхват и е повече от вероятно да не изпълняват предпазната си функция. Когато това се случи, микроорганизмите с лекота преминават в тялото ви. Дори организмът ви да има достатъчно количество Витамин А,  тези нахални натрапници понякога преодоляват външната ви защита. Когато това се случи, Витамин А подпомага имунната ви система да се справи с тях.

2.Витамин А е незаменим за очите. Децата и юношите се нуждаят от Витамин А, за да растат и да имат здрави кости. Дори и пораснал, вашият организъм непрекъснато заменя старите и увредени клетки с нови. Витамин А е необходим за да произвежда здрави клетки за замяна и да имате  здрави кости и зъби.   

 ХРАНАТА МОРКОВ И ЛИСТА- БОНУС: БЕЗПЛАТНО ЛЕТЕТЕ СЪС САМОЛЕТ ДО РУСЕ СЕГА! 

  Как да си набавяме витамин А? След откриването на Витамин А, изследователите смятали, че единствения начин за набавянето на този витамин е да се ядат животински продукти като яйца или черен дроб, които съдържат ретиноиди или преобразуван Витамин А. Организмът ви може да използва този витамин А веднага след като го изяде. Витамин А в животинските храни, като яйчен жълтък е преобразуван в смисъл, че човешкият организъм може да го използва веднага. Има три вида преобразуван витамин А:ретинол, ренитидин и реноева киселина. Имената насочват към ретината-светлочувствителния слой на клетките в дъното на очите. През 1928г. изследователите са открили и друг начин за набавяне на витамин А, чрез растителните храни, които съдържат каротини-оранжеви, червени и жълти на цвят вещества,  дават цвета на растителните суровини. Най-голямо значение от каротините в растителните храни има бета-каротинът. Човешкият организъм лесно превръща бета-каротинът във витамин А в тънкото черво, кадето специални ензими разграждат бета-каротина на половина, за да получат  две молекули витамин А.  Каротините са естествени пигменти в червен, оранжев и жълт цвят, каквито имат растителните продукти като пъпеш, моркови домати и др. Каротини се съдържат още в картофите и тъмнозелените листни зеленчуци. Тъй като човешкия организъм трябва да преобразува бета- каротинаите във витамин А, преди да ги използва, те понякога се наричат прекурсори (в смисъл, че са предхождащи)на витамин А или провитамин А.              

 

Когато не се нуждаете от витамин А, но ядете храни, съдържащи бета- каротин, вие не превръщате бета-каротина във витамин А. Вместо това, голяма част от него циркулира в кръвта ви и навлиза в клетките, останалото количество се складира в мастната ви тъкан. И в момента, когато изпитате нужда от витамин А, вашият черен дроб бързо преобразува складираните бета-каротини.

 

Каротините са малка група от растителни вещества в много по-голямата фамилия на каротиноидите. Двата най-важни каротина, които се преобразуват във витам А са : алфа –каротин и бета-каротин. Тези два каротина си приличат, но бета-каротинът се съдържа  в по-големи количества в храните, така, че си доставяте много повече витамин А предимно от бета-каротина от растителните продукти.

 

  Защо е по-добре да получаваме витамин А чрез преобразуване на каротините в растителните храни, отколкото да си го доставяте направо от животинските храни или хранителните добавки?

 

  1.Антиоксидантни свойства на каротинита

 

 Около 40% от каротините, които приемате с храната се преобразуват във витамин А в черния ви дроб и тънкото черво, когато се нуждаете от тях. Останалото количество действа като мощни антиоксиданти. Бета-каротинът е особено добър в неутрализирането на едновалентния кислород-тип свободен радикал, който причинява рак и други здравословни проблеми. Алфа-каротинът е дори още по-добър антиоксидант-той е десет пъти по-мощен при прочистването на свободните радикали.

 

 2.Безопасността на каротинита

 

 Големите дози от добавки с витамин А могат да бъдат токсични, а някои хора получават симптом за предозиране  дори при невисоки дози. Вашият организъм преобразува каротините от растителните продукти във витамин А, само когато се нуждаете от него, така, че е почти невъможно да го предозирате. Също така бета-каротинът не е токсичен, дори ако натрупате огромни количества от него в мастната си тъкан-можете да пожълтеете, но няма да си навредите.   

 

3.Ползата за здравето от плодовете и зеленчуците.

 

Каротините се съдържат в почти всички плодове и зеленчуци. Пет порции дневно, ще ви доставят всичкия витамин А, от който се нуждаете, заедно с изобилие от други витамини, минерали, антиоксиданти и фибри. Така се спасявате и от допълнителните калории и холестерол, които се съдържат в животниските продукти с преобразуван витамин А, като в говеждия дроб, да не говорим за гадния му вкус.
Източник

 Предупреждения за витамин А.

 

Вземането на добавки , съдържащи дневната доза витамин А, в общи линии е безопасно за всички, но трябва да се знае, че витамин А във високи дози е токсичен, води до състояние , наречено хипервитаминоза А. Симптомите включват замъглено зрение, болки в костите, главоболие, диария, загуба на апетит, лющене на кожата и мускулна слабост.

 

Големите дози витамин А по време на бременност могат да причинят вродени дефекти! Ако сте жена във фертилна възраст, поговорете със лекаря си за вземане на добавки с бета-каротин-вместо витамин А.

Витамин А води до сериозни проблеми при хора с бъбречни заболявания.

Западът иска да превърне България в "тампон" за бежанците

Социолог: Западът иска да превърне България в "тампон" за бежанците

Прочети повече на: http://www.novini.bg/news/379356-%D1%81%D0%BE%D1%86%D0%B8%D0%BE%D0%BB%D0%BE%D0%B3-%D0%B7%D0%B0%D0%BF%D0%B0%D0%B4%D1%8A%D1%82-%D0%B8%D1%81%D0%BA%D0%B0-%D0%B4%D0%B0-%D0%BF%D1%80%D0%B5%D0%B2%D1%8A%D1%80%D0%BD%D0%B5-%D0%B1%D1%8A%D0%BB%D0%B3%D0%B0%D1%80%D0%B8%D1%8F-%D0%B2-%D1%82%D0%B0%D0%BC%D0%BF%D0%BE%D0%BD-%D0%B7%D0%B0-%D0%B1%D0%B5%D0%B6%D0%B0%D0%BD%D1%86%D0%B8%D1%82%D0%B5.html

image












Гласувай:
12
0



1. osa - Много стойностен постинг! Поздравления!
19.09.2016 23:42
Благодаря за тази ценна информация,
цитирай
2. mariniki - и аз...
20.09.2016 09:37
благодаря... информацията е ценна, а музиката прекрасна...
цитирай
3. flymore - Присъединяавам се
20.09.2016 12:00
към мненията на osa и mariniki.
Е, изпълнението на Марин ме изненада приятно!:)
цитирай
4. sekirata - Добро....
20.09.2016 22:23
Aз разчитам на суровите моркови :)
цитирай
5. mt46 - Поздрав!...
20.09.2016 23:24
Но само с витамини не става...
цитирай
Търсене

За този блог
Автор: zaw12929
Категория: Политика
Прочетен: 11830905
Постинги: 5378
Коментари: 12228
Гласове: 61762
Архив
Календар
«  Май, 2021  
ПВСЧПСН
12
3456789
10111213141516
17181920212223
24252627282930
31