Най-четени
1. zahariada
2. varg1
3. radostinalassa
4. mt46
5. leonleonovpom2
6. wonder
7. planinitenabulgaria
8. kvg55
9. zaw12929
10. hadjito
11. sparotok
12. bosia
13. getmans1
14. rosiela
2. varg1
3. radostinalassa
4. mt46
5. leonleonovpom2
6. wonder
7. planinitenabulgaria
8. kvg55
9. zaw12929
10. hadjito
11. sparotok
12. bosia
13. getmans1
14. rosiela
Най-популярни
1. shtaparov
2. katan
3. wonder
4. leonleonovpom2
5. mt46
6. bojil
7. vidima
8. dobrota
9. ambroziia
10. donkatoneva
2. katan
3. wonder
4. leonleonovpom2
5. mt46
6. bojil
7. vidima
8. dobrota
9. ambroziia
10. donkatoneva
Най-активни
1. sarang
2. vesonai
3. radostinalassa
4. lamb
5. hadjito
6. samvoin
7. manoelia
8. mimogarcia
9. bateico
10. iw69
2. vesonai
3. radostinalassa
4. lamb
5. hadjito
6. samvoin
7. manoelia
8. mimogarcia
9. bateico
10. iw69
Постинг
13.10.2013 15:51 -
За съдиите, които не слушкат ТОЯГА!! - КАЗА АДВОКАТ
Автор: zaw12929
Категория: Политика
Прочетен: 1352 Коментари: 0 Гласове:
Последна промяна: 13.10.2013 17:34
Прочетен: 1352 Коментари: 0 Гласове:
4
Последна промяна: 13.10.2013 17:34
КОЙТО ИСКА ДА БЪДЕ ПРОКУРОР- ОБВИНИТЕЛ :
САМОЧУВСТВИЕТО МУ Е ТОЛКОВА ПОРАСНАЛО, ЧЕ СИ ПОЗВОЛЯВА ДА ИСКА: НОВО РЕШЕНИЕ ЗА ПЕЕВСКИ ОТ КОНСТУЦУЦИОННИЯ СЪД НА БЪЛГАРИЯ
Пеевски не е в дневния дед на 99% от българите, КОИТО СЕ БОРЯТ С БЕЗРАБОТИЦАТА, С НИСКИТЕ ИЛИ НИКАКВИ ДОХОДИ ДА ВЪРЖАТ БЮДЖЕТА СИ
но тези неколцина с още платени стотина се опитват да манипулират България. ДА СМЕНЯТ НАСИЛСТВЕНО ПОЛИТИЧЕСКАТА СИСТЕМА СЕГА- ТАЙНО С КАКВА - ТЕ СА СЛУГИ НА ВЪНШНИ ГОСПОДАРИ, НА ЧУЖДОЗЕМНИ ИНТЕРЕСИ.
НЕГОВИ СА ДУМИТЕ :
"За съдиите, които не слушкат ТОЯГА!"
АДВОКАТ ?!!! НЯМА КАК ДА НЕ ЗНАЕ, ЧЕ СЪДЕБНИТЕ РЕШЕНИЯ НЕ СЕ ОБСЪЖДАТ, А СЕ ИЗПЪЛНЯВАТ. СЪДИИТЕ НЕ КОМЕНТИРАТ, НЕ ДИСКОТИРАТ, ГОВОИРЯТ ЧРЕЗ РЕШЕНИЯТА СИ:
СЪДЕБНИТЕ РЕШЕНИЯТА СА ЗАДЪЛЖИТЕЛНИ ЗА ВСИЧКИ ГРАЖДАНИ И ИНСТИТУЦИИ. ТЕЗИ НА КС СЪЩО!
КАК СЕ РАЗБИРА ВЪРХОИВЕНСТВО НА ЗАКОНА И ОТ АДВОКАТ ЙОНКО ГРОЗЕВ: САМО АКО Е РЕШЕНО КАКТО ТОЙ ЖЕЛАЕ!!!
С адвокат ЙОНКО ГРОЗЕВ разговаря АННА ЗАРКОВА - Адвокат Грозев, изследване на "Рискмонитор", в което и вие имате дял, ни потресе с констатациите си за сексуалната експлоатация в България. 12 000 наши проститутки са на международния пазар. Над 8000 се продават у нас, някои и на безценица - от 31 до 99 лева на сеанс. - Така е. Същевременно организираната престъпност, която изцяло контролира сексиндустрията, печели от нея много пари. - Над 1 милиард лева годишно! В Златни пясъци, Слънчев бряг и Албена идат от цял свят да си купуват момичета. Що за икономическо чудо! - Обяснимо е - с икономическата ситуация през последните 20 години, в която младите нямат много възможности за друга заетост, както и с липсата на ефективна държавна намеса. Проблемът се усложнява от наличните в обществото свръхочаквания, че на проституцията може да се наложи забрана, така че изобщо да я няма. Невъзможно е това да стане! Винаги ще има търсене и съответно предлагане на сексуални услуги - още повече у нас, където големи групи от хора живеят в трудна социална и икономическа ситуация. - Но какво да се прави? - Усилията трябва да бъдат насочени не към свръхзадачата сексиндустрията да изчезне, а към по-реалистични задачи, целящи нейното ограничаване. Задача №1 е да се прекъсне връзката между проституцията и организираната престъпност. Първо, защото тя създава условия за експлоатация на проституиращите жени, психологическо и физическо насилие над тях. Второ, защото организираната престъпност не чака да се явят жени, които сами решават да влязат в занаята, а активно ги набира. И, трето, защото се нуждае от покровителство и генерира корупция в службите и сред политиците. - Аз живея на столичен булевард и виждам всяка вечер от прозореца си три труженички как спират коли. Понякога униформени полицаи спират при тях, говорят си нещо и подминават. Ако ги питате защо търпят момичета да се продават пред очите им, знаете ли какво ще ви кажат? - Какво? - Ще ви кажат не, че сутеньорите им плащат, а че остарелият закон не им позволява нищо повече от това - да ги предупредят, че не бива така. - Това не е вярно. Законът би могъл, разбира се, да се подобрява. Може и да се въведе ограничена забрана за проституиране на публични места - изследването на "Рискмонитор" препоръчва това. Но като цяло законът и сега позволява на полицаите да намерят сутеньора и да го пратят в затвора. Те трябва това да правят. А не да седят и чакат да се криминализира проституиращата жена, което ще я направи още по-лесна жертва на болести, насилие и експлоатация... Истината е, че полицаите не могат да се похвалят с ефективна работа. На тях не им е нужен закон, който да забранява проституцията тотално, за да хванат босовете . - Сексиндустрията бие на очи, тя върви с наркотиците, побоите, СПИН-а. Въпреки това привлича твърде малко вниманието на законодателя. Къде е причината за това? - Аз и в МВР я виждам. МВР у нас е много силна институция, която влияе и върху законодателния процес. В този случай тя няма особен интерес от промяна на правилата. Още повече че такава промяна хич не е лесно да се направи. Даже разговорът за нея е труден, понеже сблъсква прагматизма с морала. - Дали специален закон за проституцията би освободил робините - тези, които се предлагат по принуда? - Не. При липсата на ефективни институции, с полицията - такава, каквато е у нас, и с немощните социални служби специалният закон би донесъл повече вреда, отколкото полза. Регламентирането на проституцията - да се признае тя за нормален бизнес, означава, че държавата трябва да регистрира всички жени, които проституират. Трябва да се въведат правила - къде и при какви условия може да се работи и да се плащат данъци. Дори да приемем на теория, че това би било добре, то практически е невъзможно. - Защо? - При слабите и корумпирани български институции регистрацията ще се превърне в инструмент за рекет и корупция. И само ще увеличи властта на организираната престъпност, експлоатацията и принудата на жените. Режимът на регистрация просто няма да проработи. Има и важно принципно възражение - че на сексбизнеса му се дава право да се развива и печели. Последното определено не е в обществен интерес. В обществен интерес е проституцията да се ограничава, като МВР си върши работата - като преследва организираната престъпност на високите нива. - Вие сте сред компетентните критици на МВР и прокуратурата. След обезсърчителния евродоклад заявихте, че именно в тях са най-големите проблеми на правораздаването, а не в съда, както се смята. - Моят дългогодишен опит по конкретни случаи показва, че най-лесно е да се замаже едно разследване в предварителния, досъдебния стадий. Доказателства не се събират както трябва - съзнателно или не, опорочават се следствени действия и разпити на свидетели. След това се внася обвинение, което никой безпристрастен съдия не може да приеме за доказано. И после се казва: ето, съдът е виновен, че престъпниците не влизат в затвора... Аз не смятам, че в съда няма сериозни проблеми. Има. Но те не се решават, като министърът на вътрешните работи дамгосва някой съдия за определено решение, защото то не съвпада с политическата му цел. - Целта е да не стават смешни арестите, с които правителството демонстрира воля да отвоюва държавата от бандитите. - На старта на това правителство показните арести можеха да се възприемат положително - като разделна линия - дотук било каквото било, оттук нататък ще се прилага строго законът. Но за съжаление всичко спря до показването на арестите по телевизията. И за още по-голямо съжаление сега правителството - в устрема си да бъде преизбрано като безгрешно - изобщо отказва да признае, че има проблеми. А няма как да решим проблемите, ако не ги посочим. - Къде са те според вас? - Имаме системен проблем - разминаване между политическата и законовата логика в устройството на системата. Ако погледнете в Наказателния кодекс, ще видите, че прокурорът е, който ръководи разследването, който взема ключовите решения. И така трябва да е, защото прокурорът защитава делото в съда. Но ето какво се случва в реалността - разследването се ръководи от полицая. И то не работещия по случая полицай, а от министъра на вътрешните работи. В това има политическа логика - министърът носи отговорност пред обществото, прокуратурата не носи политическа отговорност. Да, обаче в закона е казано: прокуратурата да кара колата! А я кара полицията. Това създава хаос. - След уволнението на съдия Мирослава Тодорова вие още нещо отбелязахте - че правителството командва и Висшия съдебен съвет (ВСС). Имате ли аргументи? - Не само това правителство командва ВСС, а всички правителства след 1991 г. Всички ключови назначения в съдебната система са ставали винаги по решение на политически силните на деня. Аз не мисля, че който и да е наблюдател на ВСС може да каже с ръка на сърцето, че последните назначения - на председателите на Върховния административен съд и на Софийския градски съд, са направени от съдебните кадровици без санкцията на правителството. - Скоро ще имаме нови кадровици, нов главен прокурор, нов шеф на съдиите. Но ни се стори, че в парламента се спазариха за кандидатурите и се обезсърчихме. А вие? - Ами вижте - сега има няколко кандидати за ВСС от ГЕРБ, малко по-малко кандидати от БСП и няколко единични. Общият брой на местата от квотата на парламента е 11. Логично ли е управляващата партия да издигне по-малко от 11 кандидати? А опозицията? Ако има реално състезание, и тя ще предложи максималния брой. Очевидно е, че предварително са се договорили. И че няма да има реална оценка на отделните кандидати, както трябва - според програмите, които предлагат за решаване на проблемите в съдебната власт. Уволнението на съдия Тодорова ясно показа двойните стандарти. Тези, които слушкат и изпълняват каквото каже правителството, ВСС ги гали по главата. Другите - с тоягата! Ако членовете на ВСС са избрани благодарение на качествата си, на публично заявените си програми, няма да е така. - Каквото и да кажем, не е редно съдии като г-жа Тодорова да пишат по 4 години мотиви по дело. Трябва да има ясни критерии за натоварването им, за оценка на работата им по количество и качество. - Трябва да има, да. - Но защо това се оказва у нас толкова непостижимо, колкото и положителният евродоклад? - Неясните критерии са изгодни за мнозина. То реално критерии няма никакви... Именно това дава много власт на ВСС и на председателите на съдилища. Когато всички са оценени с шестици, ВСС и шефът на съда може да избере когото си иска. - Дали Конституционният съд ще пусне закона за конфискацията? Вие като правозащитник кои текстове от него бихте зачеркнали? - Гражданската конфискация е инструмент, който в някои случаи може да се използва ефективно. Проблемът е, че законът за конфискацията не изисква да се докаже, че произходът на имуществото е престъпен, както в другите държави. У нас трябва да се докаже само, че има разминаване между имуществото и декларираните доходи. А в България от 20 години една трета от икономиката е сива, недекларирана. Държавата е допускала това. А сега изведнъж казва: недекларираното се конфискува, все едно дали е добито с престъпление или с общественополезен труд! Очевидно е, че се създават условия за произвол. Десетки хиляди хора биха могли да попаднат под ударите на този закон. Трудно е да се допусне, че комисията ще удари всички. По-скоро тя ще пощади тези, които имат политическа или икономическа власт. От друга страна, за да защити съществуването си със статистика, тя ще гони бройки с дребни риби. - Позната ситуация... - Това се случва вече в спецпрокуратурата и спецсъда, които също като комисията бяха създадени уж за да обезсилят едрата организирана престъпност, мафията и корупцията. Роден през 1965 г. в София.
Магистър по право от Харвард (1994 г.).
Ръководител на правна програма в Български хелзинкски комитет (2005-2009 г.).
Защитник по знакови дела в областта на правата на човека и международното право (2005 - 2012).
Активист на "Движение България на гражданите".
САМОЧУВСТВИЕТО МУ Е ТОЛКОВА ПОРАСНАЛО, ЧЕ СИ ПОЗВОЛЯВА ДА ИСКА: НОВО РЕШЕНИЕ ЗА ПЕЕВСКИ ОТ КОНСТУЦУЦИОННИЯ СЪД НА БЪЛГАРИЯ
Пеевски не е в дневния дед на 99% от българите, КОИТО СЕ БОРЯТ С БЕЗРАБОТИЦАТА, С НИСКИТЕ ИЛИ НИКАКВИ ДОХОДИ ДА ВЪРЖАТ БЮДЖЕТА СИ
но тези неколцина с още платени стотина се опитват да манипулират България. ДА СМЕНЯТ НАСИЛСТВЕНО ПОЛИТИЧЕСКАТА СИСТЕМА СЕГА- ТАЙНО С КАКВА - ТЕ СА СЛУГИ НА ВЪНШНИ ГОСПОДАРИ, НА ЧУЖДОЗЕМНИ ИНТЕРЕСИ.
НЕГОВИ СА ДУМИТЕ :
"За съдиите, които не слушкат ТОЯГА!"
АДВОКАТ ?!!! НЯМА КАК ДА НЕ ЗНАЕ, ЧЕ СЪДЕБНИТЕ РЕШЕНИЯ НЕ СЕ ОБСЪЖДАТ, А СЕ ИЗПЪЛНЯВАТ. СЪДИИТЕ НЕ КОМЕНТИРАТ, НЕ ДИСКОТИРАТ, ГОВОИРЯТ ЧРЕЗ РЕШЕНИЯТА СИ:
СЪДЕБНИТЕ РЕШЕНИЯТА СА ЗАДЪЛЖИТЕЛНИ ЗА ВСИЧКИ ГРАЖДАНИ И ИНСТИТУЦИИ. ТЕЗИ НА КС СЪЩО!
КАК СЕ РАЗБИРА ВЪРХОИВЕНСТВО НА ЗАКОНА И ОТ АДВОКАТ ЙОНКО ГРОЗЕВ: САМО АКО Е РЕШЕНО КАКТО ТОЙ ЖЕЛАЕ!!!
С адвокат ЙОНКО ГРОЗЕВ разговаря АННА ЗАРКОВА - Адвокат Грозев, изследване на "Рискмонитор", в което и вие имате дял, ни потресе с констатациите си за сексуалната експлоатация в България. 12 000 наши проститутки са на международния пазар. Над 8000 се продават у нас, някои и на безценица - от 31 до 99 лева на сеанс. - Така е. Същевременно организираната престъпност, която изцяло контролира сексиндустрията, печели от нея много пари. - Над 1 милиард лева годишно! В Златни пясъци, Слънчев бряг и Албена идат от цял свят да си купуват момичета. Що за икономическо чудо! - Обяснимо е - с икономическата ситуация през последните 20 години, в която младите нямат много възможности за друга заетост, както и с липсата на ефективна държавна намеса. Проблемът се усложнява от наличните в обществото свръхочаквания, че на проституцията може да се наложи забрана, така че изобщо да я няма. Невъзможно е това да стане! Винаги ще има търсене и съответно предлагане на сексуални услуги - още повече у нас, където големи групи от хора живеят в трудна социална и икономическа ситуация. - Но какво да се прави? - Усилията трябва да бъдат насочени не към свръхзадачата сексиндустрията да изчезне, а към по-реалистични задачи, целящи нейното ограничаване. Задача №1 е да се прекъсне връзката между проституцията и организираната престъпност. Първо, защото тя създава условия за експлоатация на проституиращите жени, психологическо и физическо насилие над тях. Второ, защото организираната престъпност не чака да се явят жени, които сами решават да влязат в занаята, а активно ги набира. И, трето, защото се нуждае от покровителство и генерира корупция в службите и сред политиците. - Аз живея на столичен булевард и виждам всяка вечер от прозореца си три труженички как спират коли. Понякога униформени полицаи спират при тях, говорят си нещо и подминават. Ако ги питате защо търпят момичета да се продават пред очите им, знаете ли какво ще ви кажат? - Какво? - Ще ви кажат не, че сутеньорите им плащат, а че остарелият закон не им позволява нищо повече от това - да ги предупредят, че не бива така. - Това не е вярно. Законът би могъл, разбира се, да се подобрява. Може и да се въведе ограничена забрана за проституиране на публични места - изследването на "Рискмонитор" препоръчва това. Но като цяло законът и сега позволява на полицаите да намерят сутеньора и да го пратят в затвора. Те трябва това да правят. А не да седят и чакат да се криминализира проституиращата жена, което ще я направи още по-лесна жертва на болести, насилие и експлоатация... Истината е, че полицаите не могат да се похвалят с ефективна работа. На тях не им е нужен закон, който да забранява проституцията тотално, за да хванат босовете . - Сексиндустрията бие на очи, тя върви с наркотиците, побоите, СПИН-а. Въпреки това привлича твърде малко вниманието на законодателя. Къде е причината за това? - Аз и в МВР я виждам. МВР у нас е много силна институция, която влияе и върху законодателния процес. В този случай тя няма особен интерес от промяна на правилата. Още повече че такава промяна хич не е лесно да се направи. Даже разговорът за нея е труден, понеже сблъсква прагматизма с морала. - Дали специален закон за проституцията би освободил робините - тези, които се предлагат по принуда? - Не. При липсата на ефективни институции, с полицията - такава, каквато е у нас, и с немощните социални служби специалният закон би донесъл повече вреда, отколкото полза. Регламентирането на проституцията - да се признае тя за нормален бизнес, означава, че държавата трябва да регистрира всички жени, които проституират. Трябва да се въведат правила - къде и при какви условия може да се работи и да се плащат данъци. Дори да приемем на теория, че това би било добре, то практически е невъзможно. - Защо? - При слабите и корумпирани български институции регистрацията ще се превърне в инструмент за рекет и корупция. И само ще увеличи властта на организираната престъпност, експлоатацията и принудата на жените. Режимът на регистрация просто няма да проработи. Има и важно принципно възражение - че на сексбизнеса му се дава право да се развива и печели. Последното определено не е в обществен интерес. В обществен интерес е проституцията да се ограничава, като МВР си върши работата - като преследва организираната престъпност на високите нива. - Вие сте сред компетентните критици на МВР и прокуратурата. След обезсърчителния евродоклад заявихте, че именно в тях са най-големите проблеми на правораздаването, а не в съда, както се смята. - Моят дългогодишен опит по конкретни случаи показва, че най-лесно е да се замаже едно разследване в предварителния, досъдебния стадий. Доказателства не се събират както трябва - съзнателно или не, опорочават се следствени действия и разпити на свидетели. След това се внася обвинение, което никой безпристрастен съдия не може да приеме за доказано. И после се казва: ето, съдът е виновен, че престъпниците не влизат в затвора... Аз не смятам, че в съда няма сериозни проблеми. Има. Но те не се решават, като министърът на вътрешните работи дамгосва някой съдия за определено решение, защото то не съвпада с политическата му цел. - Целта е да не стават смешни арестите, с които правителството демонстрира воля да отвоюва държавата от бандитите. - На старта на това правителство показните арести можеха да се възприемат положително - като разделна линия - дотук било каквото било, оттук нататък ще се прилага строго законът. Но за съжаление всичко спря до показването на арестите по телевизията. И за още по-голямо съжаление сега правителството - в устрема си да бъде преизбрано като безгрешно - изобщо отказва да признае, че има проблеми. А няма как да решим проблемите, ако не ги посочим. - Къде са те според вас? - Имаме системен проблем - разминаване между политическата и законовата логика в устройството на системата. Ако погледнете в Наказателния кодекс, ще видите, че прокурорът е, който ръководи разследването, който взема ключовите решения. И така трябва да е, защото прокурорът защитава делото в съда. Но ето какво се случва в реалността - разследването се ръководи от полицая. И то не работещия по случая полицай, а от министъра на вътрешните работи. В това има политическа логика - министърът носи отговорност пред обществото, прокуратурата не носи политическа отговорност. Да, обаче в закона е казано: прокуратурата да кара колата! А я кара полицията. Това създава хаос. - След уволнението на съдия Мирослава Тодорова вие още нещо отбелязахте - че правителството командва и Висшия съдебен съвет (ВСС). Имате ли аргументи? - Не само това правителство командва ВСС, а всички правителства след 1991 г. Всички ключови назначения в съдебната система са ставали винаги по решение на политически силните на деня. Аз не мисля, че който и да е наблюдател на ВСС може да каже с ръка на сърцето, че последните назначения - на председателите на Върховния административен съд и на Софийския градски съд, са направени от съдебните кадровици без санкцията на правителството. - Скоро ще имаме нови кадровици, нов главен прокурор, нов шеф на съдиите. Но ни се стори, че в парламента се спазариха за кандидатурите и се обезсърчихме. А вие? - Ами вижте - сега има няколко кандидати за ВСС от ГЕРБ, малко по-малко кандидати от БСП и няколко единични. Общият брой на местата от квотата на парламента е 11. Логично ли е управляващата партия да издигне по-малко от 11 кандидати? А опозицията? Ако има реално състезание, и тя ще предложи максималния брой. Очевидно е, че предварително са се договорили. И че няма да има реална оценка на отделните кандидати, както трябва - според програмите, които предлагат за решаване на проблемите в съдебната власт. Уволнението на съдия Тодорова ясно показа двойните стандарти. Тези, които слушкат и изпълняват каквото каже правителството, ВСС ги гали по главата. Другите - с тоягата! Ако членовете на ВСС са избрани благодарение на качествата си, на публично заявените си програми, няма да е така. - Каквото и да кажем, не е редно съдии като г-жа Тодорова да пишат по 4 години мотиви по дело. Трябва да има ясни критерии за натоварването им, за оценка на работата им по количество и качество. - Трябва да има, да. - Но защо това се оказва у нас толкова непостижимо, колкото и положителният евродоклад? - Неясните критерии са изгодни за мнозина. То реално критерии няма никакви... Именно това дава много власт на ВСС и на председателите на съдилища. Когато всички са оценени с шестици, ВСС и шефът на съда може да избере когото си иска. - Дали Конституционният съд ще пусне закона за конфискацията? Вие като правозащитник кои текстове от него бихте зачеркнали? - Гражданската конфискация е инструмент, който в някои случаи може да се използва ефективно. Проблемът е, че законът за конфискацията не изисква да се докаже, че произходът на имуществото е престъпен, както в другите държави. У нас трябва да се докаже само, че има разминаване между имуществото и декларираните доходи. А в България от 20 години една трета от икономиката е сива, недекларирана. Държавата е допускала това. А сега изведнъж казва: недекларираното се конфискува, все едно дали е добито с престъпление или с общественополезен труд! Очевидно е, че се създават условия за произвол. Десетки хиляди хора биха могли да попаднат под ударите на този закон. Трудно е да се допусне, че комисията ще удари всички. По-скоро тя ще пощади тези, които имат политическа или икономическа власт. От друга страна, за да защити съществуването си със статистика, тя ще гони бройки с дребни риби. - Позната ситуация... - Това се случва вече в спецпрокуратурата и спецсъда, които също като комисията бяха създадени уж за да обезсилят едрата организирана престъпност, мафията и корупцията. Роден през 1965 г. в София.
Магистър по право от Харвард (1994 г.).
Ръководител на правна програма в Български хелзинкски комитет (2005-2009 г.).
Защитник по знакови дела в областта на правата на човека и международното право (2005 - 2012).
Активист на "Движение България на гражданите".
Следващ постинг
Предишен постинг
Няма коментари
Търсене
Блогрол
1. Блога в Гоогле
2. мит
3. wordpress
4. портал
5. Европа, България Русе
6. Начало струнен транспорт
7. Електродвигатели Дуюнова
8. НАРОДНО ИНВЕСТИРАНЕ
9. Elektromera
10. Mesenver
11. НЕДЕЛИН
12. Sky Way
13. ТВ програма
14. СТЕВИЯ
2. мит
3. wordpress
4. портал
5. Европа, България Русе
6. Начало струнен транспорт
7. Електродвигатели Дуюнова
8. НАРОДНО ИНВЕСТИРАНЕ
9. Elektromera
10. Mesenver
11. НЕДЕЛИН
12. Sky Way
13. ТВ програма
14. СТЕВИЯ